Θεατρο - Οπερα

Δύο από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες της Γεωργίας ανεβάζουν Κοκτώ στην Αθήνα

Η «Φωνή» έρχεται στη Β’ Σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας

965253_10201342286058592_22188953_o.jpg
Γιώτα Δημητριάδη
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
humanvoice1.jpg

H Β’ Σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας προσκάλεσε τον Γεωργιανό σκηνοθέτη Mikheil Charkviani, για να παρουσιάσει και στην Ελλάδα την παράσταση του έργου «Human Voice» (Η «Φωνή») του Ζαν Κοκτώ με την Buba Gogorishvili, μία εκ των κορυφαίων ηθοποιών της γενιάς της στη Γεωργία. Η πρεμιέρα θα γίνει την Παρασκευή 25 Μαΐου.

humanvoice.jpg

Ο Mikheil Charkviani είναι ένας από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες της Γεωργίας και η Buba Gogorishvili, η κορυφαία ηθοποιός της γενιάς. Το γεγονός ότι οι δύο αυτοί σημαντικοί καλλιτέχνες παρουσιάζουν ένα από τα σπουδαιότερα έργα της παγκόσμιας δραματουργίας, ενός από του σπουδαιότερους καλλιτέχνες του μεσοπολέμου στη Γαλλία, αλλά και μεγάλου λάτρη της Ελλάδας, ενισχύουν την αξία του όλου εγχειρήματος.

H παράσταση σημείωσε μεγάλη επιτυχία και στη Γεωργία, όπου κοινό και  κριτικοί την υποδέχθηκαν με ενθουσιασμό.

Η μετάκληση της παράστασης γίνεται από την εταιρεία παραγωγής Kart Productions και τη Μαρία Ξανθοπουλίδου.

Το έργο του Ζ. Κοκτώ (La Voix humaine) παίχτηκε, για πρώτη φορά, στην Comedie-Francaise το 1930 και θεωρείται ένα από τα σημαντικότερα έργα της παγκόσμιας δραματουργίας.

Στην Ελλάδα το μονόπρακτο του Ζαν Κοκτώ σφράγισε με την ερμηνεία της η Έλλη Λαμπέτη το 1978 σε μια παράσταση, που σκηνοθέτησε ο Σωτήρης Μπασιάκος, στην οποία συμπεριλαμβάνονταν μονόπρακτα των Μπρεχτ, Στρίντμπεργκ και Τσέχωφ. 

humanvoice2.jpg

Είναι ένας μονόλογος τοποθετημένος στο Παρίσι, στον οποίο μια μεσήλικη γυναίκα μιλάει στο τηλέφωνο με τον επί πέντε χρόνια έρωτα της, ο οποίος την εγκαταλείπει. Εκείνη είναι πολύ ερωτευμένη μαζί του, αλλά εκείνος πρόκειται την επόμενη ημέρα να παντρευτεί μια άλλη γυναίκα. Ο μονόλογος ακολουθεί την ψυχολογική πτώση της γυναίκας, που ενώ φαινομενικά προσπαθεί να διατηρήσει την ψυχραιμία της, σταδιακά οδηγείται στην απόγνωση.

Σημείωμα Mikheil Charkviani και Buba Gogorishvili

«Μας ενδιαφέρουν οι σκοτεινές πλευρές του έρωτα. Τι συμβαίνει όταν ο έρωτας δεν είναι ένα ευγενές συναίσθημα, αλλά μπορεί να καταστρέψει τη ζωή του άλλου;

Το μυθικό μονόδραμα του Cocteau αφορά μια γυναίκα ερωτευμένη χωρίς ελπίδα ή πίστη, η οποία προσπαθεί να συνεχίσει τη ζωή της κι έναν άνδρα  (πρώην εραστή της), ο οποίος δεν ενδιαφέρεται για εκείνη.

Στην καινούρια μας αυτή παραγωγή προσπαθήσαμε να διερευνήσουμε τι θα συνέβαινε αν η ηρωίδα ήταν μια δυνατή και περήφανη γυναίκα, που είχε αυστηρά προγραμματίσει τη ζωή της και δεν είχε ποτέ σκεφτεί τι θα συμβεί αν τα πλάνα ανατραπούν παρά τη δική της θέληση. Θα αυτοκτονήσει ή θα βρει λύση;»

Ο σκηνοθέτης Mikheil Charkviani και η ηθοποιός Mikheil Charkviani, προσπάθησαν να βρουν την απάντηση στην διάρκεια 8 εβδομάδων προβών και το αποτέλεσμα που προέκυψε είναι μια παράσταση που διαφέρει πολύ από την κλασσική εκδοχή του έργου. Το έργο εντάσσεται σε σύγχρονο πλαίσιο και η παράσταση είναι πολύ σύγχρονη και αληθινή.

Info: Για 7 παραστάσεις από Παρασκευή 25 Μαΐου έως Παρασκευή 1η Ιουνίου, Β’ Σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας, Κεφαλληνίας 18 Κυψέλη, Πληροφορίες – κρατήσεις: 2114117878, Ημέρες και ώρες παραστάσεων: 25 Μαΐου – 1 Ιουνίου, καθημερινή στις 21:00, Διάρκεια: 60 λεπτά

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.