Θεατρο - Οπερα

Δύο νέες θεατρικές πρεμιέρες με δύναμη από την Κυψέλη

Τι κι αν «έκλεισε» επισήμως η σεζόν; Η άνοιξη φέρνει Ίνγκμαρ Μπέργκμαν και μονόπρακτα του Οκτάβ Μιρμπώ

29547098_1827832773915581_698147108_n.jpg
Έλενα Χάλαρη
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Δύο νέες θεατρικές πρεμιέρες με δύναμη από την Κυψέλη
© Νίκος Πανταζάρας

Τι κι αν η χειμερινή θεατρική σεζόν τελείωσε; Η έντονη θεατρική ζωή της Κυψέλης παρατείνεται και μετά την Κυριακή των Βαΐων, ορόσημο για την ολοκλήρωση των περισσότερων αθηναϊκών παραστάσεων. Με δύναμη από την Κυψέλη, δύο νέες παραστάσεις κάνουν πρεμιέρα στην καρδιά της άνοιξης.  

«Μετά την Πρόβα»
Από τις  18 Απριλίου το Θέατρο της Οδού Κυκλάδων- Λευτέρης Βογιατζής θα φιλοξενεί το έργο «Μετά την Πρόβα» του  Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, σε σκηνοθεσία του Περικλή Μουστάκη και μετάφραση του Χρήστου Μαρσέλλου.

Δύο νέες θεατρικές πρεμιέρες με δύναμη από την Κυψέλη
© Νίκος Πανταζάρας

Λίγα λόγια για την υπόθεση

Ο ηλικιωμένος σκηνοθέτης Χένρικ Βόγκλερ –όπως και ο ίδιος ο Μπέργκμαν- ανεβάζει για πέμπτη φορά στη ζωή του, το αινιγματικό Ονειρόδραμα του Στρίντμπεργκ. Τον παρακολουθούμε μετά την πρόβα, στη σκηνή του θεάτρου, να σημειώνει τις παρατηρήσεις του. Ξαφνικά εισβάλλει στη σκηνή η Άννα Έγκερμαν, η νεαρή ηθοποιός που παίζει τον ρόλο της Άγκνες -της κόρης του Ίντρα στο Ονειρόδραμα- με το πρόσχημα ότι της είχε πέσει το βραχιόλι της. Γρήγορα, η συζήτηση μεταξύ τους γίνεται έντονη αναδεικνύοντας τη σχέση  σκηνοθέτη-ηθοποιού σε όλη της την εμβέλεια: Ερωτισμός, εγωισμός, ναρκισσισμός, αβυσσαλέες αντιπαλότητες αλλά και αγιάτρευτα τραύματα και ενοχές, έρχονται  στο φως. Στην πορεία, εμφανίζεται στη σκηνή η 46χρονη Ράκελ - η νεκρή πια μητέρα της Άννας και πρώην ερωμένη του σκηνοθέτη- μια ωραία, νευρωσική και αλκοολική γυναίκα. Η ξαφνική εμφάνισή της έρχεται να αναδείξει το στοιχείο της επανάληψης  που κυριαρχεί στη ζωή των ανθρώπων και της δομικής ανασφάλειας του ηθοποιού  στη σκηνή του θεάτρου.  

Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της Athens Voice εδώ.

«…et moralité»
Από τις 23 Απριλίου παρουσιάζονται στην Β’ Σκηνή του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας υπό τον τίτλο «…et moralité» και για πρώτη φορά στην Ελλάδα τα μονόπρακτα του Οκτάβ Μιρμπώ «Φάρσες και Ηθική (Farces et moralités)» σε σκηνοθεσία Σταυρούλας Κοντοπούλου και Ζωής Μυλωνά. Πρόκειται για μονόπρακτα που δημοσιεύτηκαν το 1904 και μεταφράστηκαν στα ελληνικά με αφορμή την παράσταση.

Δύο νέες θεατρικές πρεμιέρες με δύναμη από την Κυψέλη

Λίγα λόγια για την υπόθεση

Αναρχικός του 19ου αιώνα  ο Οκτάβιος Μιρμπώ, συγγραφέας του «Torture Garden» και του έργου «Το Ημερολόγιο μίας καμαριέρας» υπερασπίζεται ιδέες που έρχονται σε αντίθεση με τις παραδοσιακές αρχές και τις ηθικές αξίες της κάθε εποχής. Η αγάπη είναι μία κοροϊδία και ο γάμος ένα τέλμα. Η πεποίθηση πως η πολιτεία παράγει κοινωνικό έργο έχει καταρρεύσει. Η εμπιστοσύνη  του πολίτη στο κράτους έχει κλονιστεί ή μάλλον ποτέ δεν υπήρξε. Οι καταπιεστικοί νόμοι ανοίγουν δρόμους  στην παραβατικότητα. Η τρομοκρατία είναι ένας πετυχημένος μηχανισμός της εξουσίας που δημιουργεί κατά κύριο λόγο αποδιοπομπαίους τράγους. Μοιραία δημιουργείται μια κοινωνία με πολίτες είτε παθητικούς είτε ψωροπερήφανους, που μας κάνουν να γελάμε ενώ απελπιζόμαστε. Το δηκτικό χιούμορ και η ευαισθησία του συγγραφέα μας υπενθυμίζει πως «είμαστε στο βούρκο μέχρι τα μπατζάκια κι ακόμα αυτάρεσκα χτενιζόμαστε».

Info: 23 Απριλίου – 15 Μαΐου, Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00, Β’ Σκηνή  του Θεάτρου Οδού Κεφαλληνίας, Κεφαλληνίας 18 Κυψέλη, 2114117878

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.