Αστικές συναντήσεις: Η Χριστίνα Αλεξανιάν ξαναγράφει τα «τετράδια» του ξεριζωμού
Ο Σταύρος Κωνσταντινίδης και η φωτογράφος Villy Calliga τριγυρνούν στην πόλη και συναντούν πρόσωπα σε ανύποπτες καθημερινές στιγμές
![stavros-konstantinidis.jpg stavros-konstantinidis.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/stavros-konstantinidis_0.jpg)
![thumbnail_av-cover.jpg thumbnail_av-cover.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2018/03/14/thumbnail_av-cover.jpg)
Ο Σταύρος Κωνσταντινίδης και η φωτογράφος Villy Calliga τριγυρνούν στην πόλη και συναντούν πρόσωπα της τέχνης, της πολιτικής, της δημόσιας ζωής, σε ανύποπτες καθημερινές στιγμές, φτιάχνοντας κάθε φορά ένα μικρό, πλάγιο πορτραίτο.
Υπάρχουν στιγμές που ένα εμπνευσμένο καλλιτεχνικό πάθος δίνει κίνηση στη γραφή. Κάπως έτσι η Χριστίνα Αλεξανιάν φαίνεται να αποφάσισε να ζωντανέψει στο θέατρο αυτό που μάλλον σιγόκαιγε μέσα της. Μία ασυνείδητη συνομιλία με το παρελθόν της. Ενα παρελθόν συλλογικής μνήμης που μεταβιβάζεται από γενιά σε γενιά, από στόμα σε στόμα. Μία μετουσιωμένη απόπειρα να εκφραστεί μέσα από την αρμενική της καταγωγή. Συνήθως όλα τότε έχουν την πηγαία δύναμη της αλήθειας.
Τα «Τετράδια της Ανζέλ Κουρτιάν» είναι μία μαρτυρία της προσφυγικής αρμενικής καταστροφής. Μέσα από τα μάτια της μικρής Ανζέλ, το οδοιπορικό του διωγμού αποκτά τη σπαρακτικότητα της ατομικής συναίσθησης. Οταν η καταγραφή ενός μεγάλου ιστορικού γεγονότος γίνεται προσωπική βιωματική αφήγηση, η ίδια η ιστορία παίρνει μυθιστορηματική μορφή. Και ενίοτε αυτή η αφήγηση μπορεί να γίνει μία αφοπλιστική θεατρική performance. Το θέατρο, όπως και η μουσική, χτυπάει με αμεσότητα, επιδρά με συγκινησιακή φόρτιση. Διεγείρει αυτοστιγμής, καθηλώνει και λύνει τις ψυχές.
![thumbnail_portrait.jpg thumbnail_portrait.jpg](/images/w734/3/jpg/sites/default/files/thumbnail_portrait.jpg)
Η Χριστίνα Αλεξανιάν είναι ένας άνθρωπος με ευαισθησία και ώριμο πάθος. Είναι παιδί και γυναίκα, μαζί. Η Ανζέλ και η μητέρα της, ταυτόχρονα. Όταν μου είπε στις αρχές του προηγούμενου καλοκαιριού το σχέδιό της για την παράσταση, ήταν ενθουσιασμένη. Τα «Τετράδια της Ανζέλ Κουρτιάν». «Αυτό θα κάνω» είπε. Τον μονόλογό της μου τον έδειξε αυθόρμητα, διά ζώσης εκεί επί τόπου στο μπαρ. Νόμιζα ότι θα μου πει δύο λόγια, αλλά τελικά έπαιξε όλο το έργο με ασυγκράτητο πάθος. Σκέφτηκα πως όταν η ένταση είναι τόσο πυρετική, τόσο χειμαρρώδης, τίποτα δεν μπορεί να σε σταματήσει. Το συναίσθημά της, το μεράκι της, τον επαγγελματισμό της, τα αγκαλιάζει σήμερα ζεστά η μία πόλη, μετά την άλλη, σε περισσότερες από 40 παραστάσεις μέχρι στιγμής σε ολόκληρη την Ελλάδα. Το έργο της δεν δραματοποιεί, είναι το ίδιο δραματικό. Η ιστορία στη θεατρική εκδοχή δεν συγκινεί εκβιάζοντας το συναίσθημα, είναι απλώς αυτή καθ' αυτή τραγικά αληθινή.
Τη συναντήσαμε στο μπαρ Σκουφάκι στη Σκουφά. «Πρώτη φορά αισθάνομαι τοσο γεμάτη, σαν να ενώνω με κρίκους το παρελθόν και το μέλλον, της προσωπικής μου θεατρικής διαδρομής» είπε μόλις έφτασε.
Έχει επιμεληθεί σειρές φωτογραφικών και εικαστικών εκθέσεων (Transformations, Kyoto Dream, Περιπλανήσεις, Colors, Senses One Life One Body, Μορφές και αλλοιώσεις, Emvrio Anagenesis κλπ). Διοργάνωσε και επιμελήθηκε τους εικαστικούς κύκλους Twenty Boxes και Urban Lab για νέους φωτογράφους και εικαστικούς, στην Αθήνα.
Τον τελευταίο χρόνο επικεντρώθηκε στην αφηγηματική της φωτογραφίας ολοκληρώνοντας το «Desmoi- The Mother Daughter project», μια φωτογραφική μελέτη της σχέσης μητέρας – κόρης.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.