- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου στο Φεστιβάλ Αθηνών
Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου ξαναπλάθει την «Πρώτη Ύλη»
Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου, ένα χρόνο μετά, επιστρέφει με την «Πρώτη Ύλη» στο Φεστιβάλ Αθηνών.
Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου, ένα χρόνο μετά, επιστρέφει με την «Πρώτη Ύλη» στο Φεστιβάλ Αθηνών. Στο γκαράζ της Πειραιώς –θα μπορούσε να είναι κρεοπωλείο (ο κιμάς κόβεται παρουσία πελάτου) ή ξυλουργείο– φέρνει τη νέα «Πρώτη Ύλη», όπως εξελίχθηκε μέσα από μια μεθοδική διαδικασία ανάπτυξης με ενδιάμεσους σταθμούς τη Νέα Υόρκη και το Εδιμβούργο.
Η Ιερά Σινδόνη, σκέφθηκα στιγμιαία καθώς είδα στο Facebook την ανακοίνωση για την έναρξη των παραστάσεων στο Φεστιβάλ Αθηνών – συνοδευόταν από τη φωτογραφία του λευκού πανιού με τα αποτυπώματα των ποδιών του «παραγώμενου» που μεθοδικά καθάριζε ο Δημήτρης Παπαϊωάννου επί σκηνής, με στάλες ιδρώτα να διατρέχουν το μέτωπό του.
Ένα χρόνο μετά, η μετεξέλιξη της «Πρώτης Ύλης» συνεχίζεται – αφού από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη βρέθηκε επί ένα μήνα με residency στη Νέα Υόρκη, στο ΕΜPAC. Εκεί, μέσα από μια διαρκώς γονιμοποιητική διαδικασία, ο Παπαϊωάννου αποφάσισε πως ήρθε η στιγμή να γίνει το πέρασμα στον επόμενο ερμηνευτή. Από τον Tadeu Liesenfeld στον Μιχάλη Θεοφάνους, μια μετακίνηση ουσιαστικά από τον πρωτόπλαστο στον πρωτόγονο.
«Αυτό που κάνω με τον Μιχάλη Θεοφάνους τώρα είναι μια απόπειρα λείανσης της τραχύτητας – και αυτό μοιάζει να είναι αντίστροφο με τη διαδικασία που ακολούθησα με τον Tadeu» μου εξηγεί ο Δημήτρης Παπαϊωάννου. «Αυτό αποδεικνύεται γόνιμο για μένα, γιατί ουσιαστικά ακολουθώ τη διαδικασία που ακολουθεί ο μάστορας όταν επεξεργάζεται το υλικό του».
Παρακολουθώντας την «Πρώτη Ύλη» στο Εδιμβούργο –ως παράλληλη δράση της έκθεσης «From Death to Death and other small tales» της Συλλογής Δημήτρη Δασκαλόπουλου σε συνεργασία με τη Scottish National Gallery of Modern Art– ένιωσα πραγματικά κάποιες ακίδες να χώνονται στο δέρμα παρακολουθώντας το επίμονο και επίπονο σφυρηλάτημα του μαυροντυμένου δημιουργού Δημήτρη Παπαϊωάννου πάνω στο γυμνό «παραγόμενο» Μιχάλη Θεοφάνους (αν και μερικές φορές έμοιαζε να συμβαίνει το αντίθετο...). Με τη σωματική τόλμη και άσκηση να εντείνονται και να δοκιμάζουν νέα όρια σε σχέση με αυτά που είχα δει τον περασμένο Ιούνιο στην Αθήνα. Τώρα και για ένα μήνα, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει τη μετα-τελετή μεταμόρφωσης της «Πρώτης Ύλης» στο χώρο όπου γεννήθηκε και απ’ όπου είμαι σίγουρη ότι θα εκκινήσει ξανά (σαν το τραπέζι-καράβι που διασχίζει «σφυρίζοντας» τη σκηνή).
Info: Η «Πρώτη Ύλη» κάνει πρεμιέρα την 1η Ιουνίου στον Χώρο Α της Πειραιώς 260. Παραστάσεις όλο τον Ιούνιο. Έναρξη προπώλησης 20 Μαΐου.
[Φωτό: Νίκος Νικολόπουλος]
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.