- CITY GUIDE
- PODCAST
-
31°
![4168-35217.jpg 4168-35217.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/4168-35217_0.jpg)
![39909-85171.jpg 39909-85171.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2013/04/25/39909-85171.jpg)
Πλησίασε διστακτικά, κρατώντας ένα ντοσιέ. Υπέθεσα ότι είναι βιογραφικό. «Μιλήσαμε στο τηλέφωνο. Για θέατρο. Σου έφερα κείμενά μου». Ανοίγω το ντοσιέ και διαβάζω: «Μικρά Θεατρικά Αστικού Τύπου». Δηλαδή; «Είναι θεατρικές στιγμές της Αθήνας. Στιγμές γι’ ανθρώπους που κινούνται με το μετρό, που περιμένουν λεωφορείο, που κάθονται σε παγκάκια ή που απλά βιάζονται να φτάσουν στη δουλειά». Διάβασα μία μία τις ιστορίες και ήταν σα να τις ακούω: ο ήχος του μετρό, οι διάλογοι στο πάρκο, οι κουβέντες στη στάση του λεωφορείου.«Τι θα έλεγες αν κάναμε μια θεατρική παραγωγή, τύπου ραδιοφώνου, στο ίντερνετ ;». Κι έτσι χωρίς πολλή σκέψη ανεβάσαμε τα «Αστικά Μονόπρακτα» της Athens Voice – το πρώτο δημόσιο θεατρικό ντεμπούτο της Δώρας Τσόγια.
Η Δώρα Τσόγια γεννήθηκε, μεγάλωσε και σπούδασε στη Θεσσαλονίκη. Συνέχισε σπουδές Ψυχολογίας στην Αγγλία. Τώρα ζει και εργάζεται στην Αθήνα, ως Κλινική Ψυχολόγος. Από το 2007 παρακολουθεί μαθήματα θεατρικής συγγραφής με τον Ανδρέα Φλουράκη. Άλλα της έργα: Οι Θάλασσες (2007), Πλατεία Ελευθερίας (2011, 3ο Βραβείο, Όμιλος Unesco), Κανονικοί Γονείς (2012), Όσο Χρειάζεται (2013).
ΑΓΟΡΕΣ ΧΡΥΣΟΥ (της Δώρας Τσόγια)
Ακούγονται οι ηθοποιοί: Βασίλης Καλής και Βούλα Συμπεθέρου
Σκηνοθετική επιμέλεια: Ανδρέας Φλουράκης
Φωτογραφίες: Ελένη Παπαϊωάννου
Ήχος από πάρκο και δρόμο. Κύριος και Κυρία κάθονται σε ένα παγκάκι. Ο Κύριος ταϊζει τα περιστέρια με ψίχουλα από το κουλούρι που τρώει. Κάποια στιγμή προσφέρει λίγο κουλούρι και στην κυρία.
Κύριος: Κουλούρι;
Κυρία: Πολύ σκληρό.
Κύριος: Έχω γερά δόντια εγώ. Ειδικά τα χρυσά μου δόντια, κόβουν πολύ καλά.
(Μικρή Παύση)
Κυρία: Έχετε προσέξει όλα αυτά τα μαγαζιά που έχουν ανοίξει; Με τις μεγάλες κίτρινες ταμπέλες;
Κύριος: Όχι.
Κυρία: Σαν εκείνο εκεί, απέναντι.
Κύριος: Τι πουλάνε;
Κυρία: Δεν πουλάνε. Αγοράζουν. Χρυσό. Ό,τι έχεις και δεν έχεις.
Κύριος: Δεν έχω και πολλά.
Κυρία: Όλο και κάτι θα έχετε.
Κύριος: Από τη βιτρίνα πάντως δεν διακρίνεται τίποτα.
Κυρία: Α ναι, έτσι είναι όλες. Φαίνεται κάνουν σημαντικά πράγματα μέσα, δεν θέλουν να τους βλέπουμε.
Κύριος: Κι έχει πολλά τέτοια;
Κυρία: Ουυ. Κάθε γειτονιά έχει το δικό της. Πώς έχει το φούρνο της, το κρεοπωλείο της, το το μανάβη της, τώρα έχει και το μαγαζάκι της. Να μην παιδεύονται οι άνθρωποι.
(Μικρή παύση)
Κύριος: Περίεργο δεν είναι;
Κυρία: Είναι πολύ φυσικό. Αν έχεις βραχιόλια, δαχτυλίδια, κάποιο παλιό μενταγιόν που ούτε που θυμάσαι σε ποιον ανήκε κάποτε, που δεν σου χρειάζεται πια, και δεν έχεις να φας, είναι πολύ καλή ανταλλαγή.
(Μικρή Παύση)
Κύριος: Άλλου είδους μαγαζιά θα έπρεπε να ανοίξουν.
Κυρία: Όπως;
Κύριος: Με κατοικίδια. Που δεν τα πουλάνε, τα χαϊδεύουν. Ή με μωράκια, που θέλουν μια αγκαλιά -αυτό να είναι δωρεάν.
Κυρία: Και πού θα βρούμε λεφτά για να φάμε;
Κύριος: Ξέρετε πόσες φορές θα ήθελα εγώ να χαϊδέψω μια γάτα, ένα σκύλο, ένα μωρό, κάτι, και δεν έχω τίποτα; Τι στοιχίζει ένα χάδι;
Κυρία: Μ' ένα βραχιόλι μπορείς να βγάλεις τουλάχιστον δυο τρεις βδομάδες.
Κύριος: Η γάτα σού νιαουρίζει, σού τρίβεται, κάθεται στην αγκαλιά σου. Είναι καλή επιλογή.
Κυρία: Βέβαια δεν πρέπει να έχεις πολλές απαιτήσεις. Πρέπει να αρκείσαι στα λίγα.
Κύριος: Πού να πάρεις όμως γάτα σπίτι σου. Για κονσέρβα ούτε λόγος. Τι θα τρώει;
Κυρία: Ένα πακέτο μακαρόνια, φακές, άντε και καμιά κρέμα.
Κύριος: Μπισκότα, γάλα, λίγο ρύζι.
Κυρία: Τα παξιμάδια πρέπει να τα μουλιάζω.
Κύριος: Τρώνε οι γάτες ρύζι;
Κυρία: Αν τ' ανακατέψεις με λίγο τόνο είναι καλύτερα.
Κύριος: Το σκέτο θα ήταν πιο εύκολο.
(Μικρή Παύση)
Κυρία: Παίρνουν και δόντια. Με ένα δόντι ταΐζεις ένα γατάκι για μήνες. Με δύο ουου, μένει φαγητό και για σένα.
Κύριος: Τρελαθήκατε; Και πώς θα μασάω;
Κυρία: Δε θα τρώτε κουλούρι. Θα χαϊδεύετε όμως τη γάτα.
(Μικρή παύση. Ο Άντρας σηκώνεται)
Κυρία: Φεύγετε;
Κύριος: Πάω απέναντι.
Κυρία: (Φωνάζει για να ακουστεί) Μετά να μου κάνεις το τραπέζι, εε!
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.