- CITY GUIDE
- PODCAST
-
31°
Ψάχνοντας για τη Μαιρούλα
Η Λένα Κιτσοπούλου πλάθει τη Μαιρούλα, που ζωντανεύει στη σκηνή από τη Μαρία Πρωτόπαππα
![38831-87460.jpg 38831-87460.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2009/04/02/38831-87460.jpg)
Το νέο έργο της Λένας Κιτσοπούλου, «Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α.», ζωντανεύει στη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου από τη Μαρία Πρωτόπαππα.
Μετά το εξαιρετικό έργο «Το πράσινό της φουστανάκι» η Λένα Κιτσοπούλου πλάθει τη Μαιρούλα, που ζωντανεύει στη σκηνή από τη Μαρία Πρωτόπαππα. Μονόλογος μιας γυναίκας, συνομιλία με το κοινό, εκμυστηρεύσεις ενός ανθρώπου που κάθε μέρα πλησιάζει όλο και πιο κοντά στο θάνατο, φτάνει στα άκρα την αρνητική όψη της ζωής του για να βρει έναν καινούργιο δρόμο, μια διέξοδο. Στο μονόλογο αυτό μια νέα γυναίκα αποκαλύπτει τον εαυτό της, απορρίπτει μια όψη της πραγματικότητας που τη θέλει δραστήρια και αισιόδοξη, με τα λόγια της να ξεχύνονται με ωμότητα και χιούμορ, με συγκίνηση και σαρκασμό, με οικειότητα αλλά και την απόσταση της άμυνας.
Ποια είναι η Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. λοιπόν;
Η Μαιρούλα είναι μια γυναίκα που έχει πάθει ένα μπούχτισμα, μια τρέλα, εκεί λίγο πριν τα σαράντα, από όλη αυτή την προσπάθεια που βλέπει γύρω της και που καταβάλει και η ίδια για θετική ενέργεια, ισορροπία· μια γυναίκα που βαρέθηκε την τέχνη και όλη αυτή τη συζήτηση που γίνεται συνεχώς, που βαρέθηκε τη γνώση, τη συσσώρευσή της, με την επίγνωση ότι τίποτα δεν μπορεί να αλλάξει τις υπαρξιακές της αγωνίες, τίποτα δεν μπορεί να τις ανακουφίσει. Που ονειρεύεται κάτι παραπάνω από το να ξεσκάσει και να ξεχαστεί με μια παρέα, ένα βράδυ.
Δεν είναι ουτοπικό να αναζητάς πια κάτι μεγάλο;
Είναι, αποτελεί και μια αναπόληση της εφηβείας, της έξαρσης μιας ηλικίας, της αναζήτησης του απόλυτου. Η Μαίρη θέλει κάτι μεγάλο, αυτό το μεγάλο που δεν μπορεί να έχει, θέλει να είναι μακριά από την πίεση και τη μόδα που ανακινεί συνεχώς και θέλει να προσελκύσει την προσοχή μας, υπογραμμίζοντας την αξία των μικρών καθημερινών πραγμάτων. Της λείπει το απόλυτο, το αφελές, το μαχητικό της εφηβείας, δεν της λείπει η συναίνεση της ωριμότητας, δε τη βολεύουν οι χαμηλοί τόνοι.
Αυτό είναι ένα σύμπτωμα της γενιάς σας;
Νομίζω ότι δεν περιγράφει γενιές, αλλά ανθρώπους και χαρακτηριστικά. Όλες οι γενιές αντιμετωπίζουν τα ίδια θέματα, υπάρχουν άνθρωποι μοναχικοί που πορεύονται και δημιουργούν κάτι, και οι μάζες που μας περιβάλλουν και είναι ξεπουλημένες, συμβιβασμένες ή απλώς ξένες.
Αυτό το ξέσπασμα μέχρι ποια άκρα φτάνει;
Φτάνει μέχρι εκεί που μπορεί να φτάσει ο εαυτός της, γιατί είναι αυτός που την ακολουθεί, με τις αντιφάσεις του. Αυτός επαναστατεί, βρίζει, βλέπει τον κόσμο με χιούμορ, σαρκάζεται και προχωρεί τελικά, χωρίς να πιστεύει στην αλλαγή που ποθεί.
Πώς τελειώνει αυτή η ιστορία;
Όπως τελειώνουν οι ιστορίες εκείνες που δεν λαχταρούν την Ιθάκη, αλλά μια στάση για να κατέβουν, μια στάση που θα κάνει τη διαφορά από το να περιμένουν ένα τέλος.
Μ.Α.Ι.Ρ.Ο.Υ.Λ.Α. της Λένας Κιτσοπούλου
Σκηνοθεσία: Λένα Κιτσοπούλου - Μαρία Πρωτόπαππα
Ερμηνεύει η Μαρία Πρωτόπαππα
ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΥΧΡΟΝΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ Ευμολπιδών 41, 2103455020
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.