Θεατρο - Οπερα

Πρόβες εναλλάξ

Ο ηθοποιός Νίκος Παντελίδης και τα άλλα μέλη της ομάδας «Ζάω, Ζω» χρειάζονται ακόμα πρόβες για να νιώσουν πιο ήρεμοι.

4168-35217.jpg
Λένα Χουρμούζη
ΤΕΥΧΟΣ 254
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
38089-85715.jpg

Τώρα θα ήμασταν σε κάποιο σπίτι. Ο ηθοποιός Νίκος Παντελίδης και τα άλλα μέλη της ομάδας «Ζάω, Ζω» χρειάζονται ακόμα πρόβες για να νιώσουν πιο ήρεμοι πριν από τη μεγάλη πρεμιέρα. Αλλά η πρόβα θέλει κι αυτή θεατρική στέγη. Μέχρι πρότινος δεν υπήρχε. Από τον Φεβρουάριο, όμως, και μέχρι τα τέλη του Ιουνίου, το Εθνικό Κέντρο Θεάτρου και Χορού (ΕΚΕΘΕΧ) ανέλαβε να προσφέρει στον Νίκο και την παρέα του «κεραμίδι» και «θεατρικό σανίδι».  

«Η αύξηση των καλλιτεχνικών ομάδων δημιούργησε στεγαστικά προβλήματα, λέει ο διευθυντής του ΕΚΕΘΕΧ Ηρακλής Λογοθέτης και συμπληρώνει: Όπως, για παράδειγμα, η κατακόρυφη αύξηση των ενοικίων για πρόβες και παραστάσεις. Μια μικρή χορευτική ή θεατρική ομάδα υποχρεώνεται να δίνει από 300 έως 500 ευρώ την ημέρα για ενοίκιο. Μάλιστα, τις περισσότερες φορές για ένα άδειο κέλυφος χωρίς καμία υποδομή και διευκόλυνση. Αυτό το θεωρήσαμε απαράδεκτο. Επειδή έτσι κι αλλιώς οι επιχορηγήσεις της πολιτείας είναι πενιχρές ή καθυστερούν αβάσταχτα, θεωρήσαμε σκόπιμο, σαν ένα εργαλείο υποστηρικτικό και παράλληλο με τις επιχορηγήσεις, που δεν φτάνουν σε όλες τις ομάδες, να πάρουμε την πρωτοβουλία και να προσφέρουμε, καταρχάς για την περίοδο της πρόβας, στέγη σε ομάδες θεάτρου και χορού».   

Οι χώροι στην Αθήνα είναι πολλοί, αλλά όχι πάντα οι κατάλληλοι. Τελικά προκρίθηκαν το θέατρο «Άλεκτον» στην οδό Σφακτηρίας 23 στον Κεραμεικό και το στούντιο Μ. Αγγέλου, Αλκμήνης 2. Στις αίθουσες πηγαίνουν δύο ομάδες την ημέρα, από πέντε περίπου ώρες η καθεμία.

Στην πρόσκληση ανταποκρίθηκαν 18 ομάδες χορού και επιλέχτηκαν 15. Ανάμεσά τους η ομάδα Syndram της Χρυσηίδας Λιατζιβίρη: «Σήμερα ήταν η πρώτη ημέρα που η ομάδα μου κι εγώ βρεθήκαμε στο στούντιο της Μ. Αγγέλου. Ο χώρος υπέροχος, ευρύχωρος, φιλόξενος. Η πρόβα κύλησε υπέροχα κι άλλωστε αυτό είναι για μας ο γνώμονας για να κρίνουμε. Αυτή η κίνηση του ΕΚΕΘΕΧ σε ομάδες που δεν διαθέτουν δικό τους χώρο είναι αξιοσημείωτη και ελπιδοφόρα. Η ομάδα Syndram θα ανεβάσει το έργο “Photo Finish” στο 8ο Φεστιβάλ Χορού του Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων στα μέσα Μαΐου.  

Το ΕΚΕΘΕΧ δέχτηκε 11 αιτήσεις από θεατρικές ομάδες και ενεκρίθησαν οι δέκα. Για την ομάδα «Ζάω Ζω» της Εύας Κουκούτση η ώρα της παράστασης πλησιάζει. Σε λιγότερο από 20 ημέρες θα βρίσκονται στο θέατρο «Άκης Δαβής» με το έργο «Δύο οιωνοί φάρσες: Μπερνικέλη και Νονούς». «Μακάρι να βρεθεί σύντομα ένας χώρος για να ανεβάζουν οι νέες ομάδες παραστάσεις εναλλάξ» μας λέει η Εύα.

Σύμφωνα με το ΕΚΕΘΕΧ, αυτός είναι ο στόχος για το επόμενο έτος. «Την ασφυξία της μητρόπολης μπορούμε να την αντιμετωπίσουμε με πολλούς τρόπους» επισημαίνει ο Ηρακλής Λογοθέτης. «Ο ένας είναι να επιδιώξουμε νέα χοροθεατρικά σχήματα να βγαίνουν στην περιφέρεια. Και γι’ αυτό δημιουργήσαμε ένα πιλοτικό πρόγραμμα, το οποίο ονομάζεται Artlocus. Το δεύτερο είναι να τους δώσουμε την ευκαιρία να συμμετέχουν σε φεστιβαλικές διοργανώσεις, όπως το Athens Fringe, το φεστιβάλ του Bios, το Youth Festival, και βέβαια είναι σημαντικό, για να απαλλαγούν από την τυραννία διαφόρων μικρεμπόρων του θεάτρου, να έχουν και μια μόνιμη παραστασιακή στέγη. Στο σημείο αυτό είμαι αρκετά αισιόδοξος, γιατί έχουν προχωρήσει αρκετά οι συνομιλίες με το Σχολείο της Ειρήνης Παππά».

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.