- CITY GUIDE
- PODCAST
-
26°
Πρόβες εναλλάξ
Ο ηθοποιός Νίκος Παντελίδης και τα άλλα μέλη της ομάδας «Ζάω, Ζω» χρειάζονται ακόμα πρόβες για να νιώσουν πιο ήρεμοι.
![38089-85715.jpg 38089-85715.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2013/04/03/38089-85715.jpg)
Τώρα θα ήμασταν σε κάποιο σπίτι. Ο ηθοποιός Νίκος Παντελίδης και τα άλλα μέλη της ομάδας «Ζάω, Ζω» χρειάζονται ακόμα πρόβες για να νιώσουν πιο ήρεμοι πριν από τη μεγάλη πρεμιέρα. Αλλά η πρόβα θέλει κι αυτή θεατρική στέγη. Μέχρι πρότινος δεν υπήρχε. Από τον Φεβρουάριο, όμως, και μέχρι τα τέλη του Ιουνίου, το Εθνικό Κέντρο Θεάτρου και Χορού (ΕΚΕΘΕΧ) ανέλαβε να προσφέρει στον Νίκο και την παρέα του «κεραμίδι» και «θεατρικό σανίδι».
«Η αύξηση των καλλιτεχνικών ομάδων δημιούργησε στεγαστικά προβλήματα, λέει ο διευθυντής του ΕΚΕΘΕΧ Ηρακλής Λογοθέτης και συμπληρώνει: Όπως, για παράδειγμα, η κατακόρυφη αύξηση των ενοικίων για πρόβες και παραστάσεις. Μια μικρή χορευτική ή θεατρική ομάδα υποχρεώνεται να δίνει από 300 έως 500 ευρώ την ημέρα για ενοίκιο. Μάλιστα, τις περισσότερες φορές για ένα άδειο κέλυφος χωρίς καμία υποδομή και διευκόλυνση. Αυτό το θεωρήσαμε απαράδεκτο. Επειδή έτσι κι αλλιώς οι επιχορηγήσεις της πολιτείας είναι πενιχρές ή καθυστερούν αβάσταχτα, θεωρήσαμε σκόπιμο, σαν ένα εργαλείο υποστηρικτικό και παράλληλο με τις επιχορηγήσεις, που δεν φτάνουν σε όλες τις ομάδες, να πάρουμε την πρωτοβουλία και να προσφέρουμε, καταρχάς για την περίοδο της πρόβας, στέγη σε ομάδες θεάτρου και χορού».
Οι χώροι στην Αθήνα είναι πολλοί, αλλά όχι πάντα οι κατάλληλοι. Τελικά προκρίθηκαν το θέατρο «Άλεκτον» στην οδό Σφακτηρίας 23 στον Κεραμεικό και το στούντιο Μ. Αγγέλου, Αλκμήνης 2. Στις αίθουσες πηγαίνουν δύο ομάδες την ημέρα, από πέντε περίπου ώρες η καθεμία.
Στην πρόσκληση ανταποκρίθηκαν 18 ομάδες χορού και επιλέχτηκαν 15. Ανάμεσά τους η ομάδα Syndram της Χρυσηίδας Λιατζιβίρη: «Σήμερα ήταν η πρώτη ημέρα που η ομάδα μου κι εγώ βρεθήκαμε στο στούντιο της Μ. Αγγέλου. Ο χώρος υπέροχος, ευρύχωρος, φιλόξενος. Η πρόβα κύλησε υπέροχα κι άλλωστε αυτό είναι για μας ο γνώμονας για να κρίνουμε. Αυτή η κίνηση του ΕΚΕΘΕΧ σε ομάδες που δεν διαθέτουν δικό τους χώρο είναι αξιοσημείωτη και ελπιδοφόρα. Η ομάδα Syndram θα ανεβάσει το έργο “Photo Finish” στο 8ο Φεστιβάλ Χορού του Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων στα μέσα Μαΐου.
Το ΕΚΕΘΕΧ δέχτηκε 11 αιτήσεις από θεατρικές ομάδες και ενεκρίθησαν οι δέκα. Για την ομάδα «Ζάω Ζω» της Εύας Κουκούτση η ώρα της παράστασης πλησιάζει. Σε λιγότερο από 20 ημέρες θα βρίσκονται στο θέατρο «Άκης Δαβής» με το έργο «Δύο οιωνοί φάρσες: Μπερνικέλη και Νονούς». «Μακάρι να βρεθεί σύντομα ένας χώρος για να ανεβάζουν οι νέες ομάδες παραστάσεις εναλλάξ» μας λέει η Εύα.
Σύμφωνα με το ΕΚΕΘΕΧ, αυτός είναι ο στόχος για το επόμενο έτος. «Την ασφυξία της μητρόπολης μπορούμε να την αντιμετωπίσουμε με πολλούς τρόπους» επισημαίνει ο Ηρακλής Λογοθέτης. «Ο ένας είναι να επιδιώξουμε νέα χοροθεατρικά σχήματα να βγαίνουν στην περιφέρεια. Και γι’ αυτό δημιουργήσαμε ένα πιλοτικό πρόγραμμα, το οποίο ονομάζεται Artlocus. Το δεύτερο είναι να τους δώσουμε την ευκαιρία να συμμετέχουν σε φεστιβαλικές διοργανώσεις, όπως το Athens Fringe, το φεστιβάλ του Bios, το Youth Festival, και βέβαια είναι σημαντικό, για να απαλλαγούν από την τυραννία διαφόρων μικρεμπόρων του θεάτρου, να έχουν και μια μόνιμη παραστασιακή στέγη. Στο σημείο αυτό είμαι αρκετά αισιόδοξος, γιατί έχουν προχωρήσει αρκετά οι συνομιλίες με το Σχολείο της Ειρήνης Παππά».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.