- CITY GUIDE
- PODCAST
-
31°
Η ποίηση της Κικής Δημουλά γίνεται... παράσταση
Η σκηνοθέτρια και συνθέτρια της παράστασης «Πέρασα…», Σοφία Καμαγιάννη, μας εξηγεί
![4741-35213.jpg 4741-35213.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/4741-35213_0.jpg)
![376358-777034.jpg 376358-777034.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2017/10/15/376358-777034.jpg)
Με κύριο «σώμα» τον λόγο της Κικής Δημουλά και όχημα τη μουσική η Σοφία Καμαγιάννη έχτισε τη μουσικοθεατρική παράσταση «Πέρασα…». Η φωνή της ποιήτριας ‒εκτός από τις απαγγελίες‒ θα ακουστεί σε απρόσμενες ηχογραφήσεις στίχων της που αποτελούν έναν μη συνηθισμένο τρόπο ακρόασης της ποίησης.
Οι σκέψεις της Κικής Δημουλά γι’ αυτή τη συνεργασία αποτυπώθηκαν σε ένα μικρό χαρτί.
Η Σοφία Καμαγιάννη μιλάει για την παράσταση
«Το κείμενό μας στο “Πέρασα…” είναι ο δυνατός λόγος της Δημουλά, με τις εξαιρετικές ποιότητές του, και η κινητήριος δύναμη είναι η μουσική προσέγγιση με πολλούς διαφορετικούς μουσικούς-ηχητικούς τρόπους, κλασσικούς και πιο σύγχρονους. Αυτό αφορά και στην πρόζα. Μέσα σε μία περίπου ώρα βυθιζόμαστε σε έναν μουσικοποιητικό κόσμο όπου τίποτα δεν είναι γραμμικό, υπάρχουν συνεχή άλματα από τον “μέσα ουρανό μιας μνήμης…”.
Οι τρεις εκφάνσεις της ηρωίδας (πρόζα-ρεαλισμός, τραγούδι-φαντασιακό, ηχογραφημένη φωνή Δημουλά-εξωλογικό, ονειρικό) βρίσκονται σε συνεχή αλληλεπίδραση και σύνδεση.
Σκηνικές δράσεις και εικόνες βοηθούν στην αντίληψη του έργου από τον θεατή-ακόμα και οι μουσικοί δεν είναι στατικοί. Πέρασα πολλές συγκινήσεις σε όλη τη διαδικασία δημιουργίας, και σε αυτές πια ήρθαν να προστεθούν και αυτές των προβών… Ένα μεγάλο ευχαριστώ στις 2 ηθοποιούς για την εκ βαθέων κατάθεσή τους, στους…κινούμενους επί σκηνής μουσικούς για την υπομονή τους και τη συνεισφορά τους, στους ταλαντούχους και αφοσιωμένους στο δύσκολο εγχείρημα συντελεστές, και, φυσικά, στη μεγάλη μας ποιήτρια. Για όλα όσα δεν μπορούν να αποτυπωθούν, αλλά και για την «άυλη παρουσία» της μέσα στην παράσταση. Μας πρόσφερε ιδιαίτερες στιγμές στη διαδικασία των προβών…».
Δείτε πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της Athens Voice. Η παράσταση θα παρουσιαστεί στις 24 & 25/11 στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.