- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Ο «Βυσσινόκηπος», μια… προφητική παράσταση στην Κύπρο
Ανέβηκε στο ιστορικό λούνα παρκ «Tivoli» πριν κλείσει οριστικά
Όταν έκλεισε το πιο παλιό λούνα παρκ της Λευκωσίας, το «Tivoli», μετά από 45 χρόνια λειτουργίας, και αφού χρειάστηκε να μεταφερθεί μετά την εισβολή σε άλλο χώρο, οι κάτοικοι της Λευκωσίας και όλου του νησιού ένιωσαν ένα… «τέλος εποχής». Πριν από λίγους μήνες άνοιξε για λίγο πάλι, προκειμένου να υποδεχτεί την παράσταση «Βυσσινόκηπος» του Άντον Τσέχοφ από την ομάδα Open Arts, σε σκηνοθεσία Αθηνάς Κάσιου.
Ιδανική επιλογή, αν σκεφτεί κανείς πόσο ταίριαζε ο φορτισμένος από μνήμες χώρος με το συγκεκριμένο έργο. «O Βυσσινόκηπος βρίσκεται στα πρόθυρα της χρεωκοπίας και της κατάρρευσης. Οι άνθρωποι του στην προσπάθειά τους να βρουν λύσεις για να σώσουν αυτά που αγαπούν, έρχονται αντιμέτωποι με τις συνήθειές τους και τα συντρίμμια του δικού τους παρελθόντος. Οι πολιτικές αλλαγές, οι εξελίξεις, οι οικονομικές ανακατατάξεις και το πέρασμα του χρόνου οδηγούν αναπόφευκτα τον Βυσσινόκηπο στην αλλαγή. Σπρώχνοντας τον σε μιαν άλλη εποχή… μαζί του και εμάς» περιέγραψαν το έργο οι συντελεστές.
Και να τελικά, που λίγους μήνες, λόγω της αιφνίδιας επικαιρότητας εκείνη η παράσταση μοιάζει τραγικά… προφητική. Η Κύπρια ηθοποιός Ανίτα Σαντοριναίου θυμάται την παράσταση:
Ο «Βυσσινόκηπος» στο Tivoli
«Ένας νέος άνθρωπος, ένα κλασσικό έργο. Έργο δαντελένιο, ατμόσφαιρας δωματίου. Το παρακολουθήσαμε με μεγάλη περιέργεια και μεγάλες αμφιβολίες για το πείραμα αυτό, στο χώρο του υπό διάλυση Λούνα Παρκ Τίβολι. Παλιότερα είδαμε το όνειρό της αλλά και το δικό μας να υλοποιείται στους ελαιώνες του Στροβόλου και στο εγκαταλελειμμένο πατρικό κτίριο, όταν μας έβαλε στο "δάσος" της μαγείας και του χιούμορ της, στις μυρωδιές και τους χυμούς της μαγικής νιότης της, με το "Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας".
Αλλά τώρα… Τσέχοφ στο ύπαιθρο και στο εγκαταλελειμμένο Λούνα Παρκ Τίβολι; Ε, μήπως παραπάει; Μήπως πρωτοτυπία για την μοντερνιά και μοντερνιά για την πρωτοτυπία; Προλάβαμε να δούμε την τελευταία παράσταση –λόγω άλλων υποχρεώσεων– και μαζί την τελευταία μέρα ζωής, την "αποκαθήλωση" του Λούνα Παρκ της νιότης μας, των αναμνήσεων και της ξεγνοιασιάς του καθενός μας.
Και ω, του θαύματος, η Αθηνά Κάσιου μαζί με τους, ως επί το πλείστον, νεαρούς ηθοποιούς της, σ' αυτόν τον ανοιχτό χώρο, κατάφερε να μας μεταφέρει σε μικρά δωμάτια, σε ασφυκτικούς διαδρόμους, σε σταθμούς τραίνων, σε σαλόνια και κουζίνες, να μας κάνει να κοιτάξουμε τους ανθρώπους του Τσέχοφ και τους εαυτούς μας μέσα στην απόλυτη μικρότητα και γελοιότητά τους/μας και να γελάσουμε μέχρι δακρύων, και μέσα στο δράμα και την τραγικότητα της καθημερινότητάς τους/μας που επαναλαμβάνεται αδιάλειπτα, ενώ αδιάλειπτα ονειρευόμαστε να αλλάξει, και να κλάψουμε με αναφιλητά, για μας τους ίδιους και γι' αυτούς. Και καταλάβαμε, ίσως για πρώτη φορά, γιατί ονομάζει κωμωδίες τα έργα του ο Τσέχωφ, την ίδια στιγμή που ένας κόμπος έσφιγγε το λαιμό μας, όταν ο ξεχασμένος Φιρστ της Λένιας Σορόκου ξάπλωνε κάτω στο υγρό χώμα μια νύχτα με μηδέν βαθμούς, έτσι λίγο για να ξεκουραστεί. Εκείνη τη μαγική στιγμή που όλοι είχαν φύγει κι ο Βυσσινόκηπος "αποκαθηλωνόταν". Όπως το Τίβολι, το Λούνα Παρκ. Εκεί που ξημέρωνε η "ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ".
Σκηνοθεσία: Αθηνά Κάσιου Σκηνικά/Κοστούμια Λύδια Μανδρίδου και Μαρίνα Χατζηλουκά.
Έπαιζαν οι ηθοποιοί: Προκόπης Αγαθοκλέους, Δημήτρης Αντωνίου, Άντρια Ζένιου, Νεκτάριος Θεοδώρου, Λένα Κάσιου, Βαλεντίνος Κόκκινος, Μάριος Κωνσταντίνου, Μαρίνα Μανδρή, Αλέξανδρος Παρίσης, Πολυξένη Σάββα, Μαρλέν Σαίτη, Λένια Σορόκου, Στέλλα Φυρογένη.
H Ανίτα Σαντοριναίου
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.