- CITY GUIDE
- PODCAST
-
36°
Ο «Βυσσινόκηπος», μια… προφητική παράσταση στην Κύπρο
Ανέβηκε στο ιστορικό λούνα παρκ «Tivoli» πριν κλείσει οριστικά
![4741-35213.jpg 4741-35213.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/4741-35213_0.jpg)
![37585-80996.jpg 37585-80996.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2013/03/27/37585-80996.jpg)
Όταν έκλεισε το πιο παλιό λούνα παρκ της Λευκωσίας, το «Tivoli», μετά από 45 χρόνια λειτουργίας, και αφού χρειάστηκε να μεταφερθεί μετά την εισβολή σε άλλο χώρο, οι κάτοικοι της Λευκωσίας και όλου του νησιού ένιωσαν ένα… «τέλος εποχής». Πριν από λίγους μήνες άνοιξε για λίγο πάλι, προκειμένου να υποδεχτεί την παράσταση «Βυσσινόκηπος» του Άντον Τσέχοφ από την ομάδα Open Arts, σε σκηνοθεσία Αθηνάς Κάσιου.
Ιδανική επιλογή, αν σκεφτεί κανείς πόσο ταίριαζε ο φορτισμένος από μνήμες χώρος με το συγκεκριμένο έργο. «O Βυσσινόκηπος βρίσκεται στα πρόθυρα της χρεωκοπίας και της κατάρρευσης. Οι άνθρωποι του στην προσπάθειά τους να βρουν λύσεις για να σώσουν αυτά που αγαπούν, έρχονται αντιμέτωποι με τις συνήθειές τους και τα συντρίμμια του δικού τους παρελθόντος. Οι πολιτικές αλλαγές, οι εξελίξεις, οι οικονομικές ανακατατάξεις και το πέρασμα του χρόνου οδηγούν αναπόφευκτα τον Βυσσινόκηπο στην αλλαγή. Σπρώχνοντας τον σε μιαν άλλη εποχή… μαζί του και εμάς» περιέγραψαν το έργο οι συντελεστές.
Και να τελικά, που λίγους μήνες, λόγω της αιφνίδιας επικαιρότητας εκείνη η παράσταση μοιάζει τραγικά… προφητική. Η Κύπρια ηθοποιός Ανίτα Σαντοριναίου θυμάται την παράσταση:
Ο «Βυσσινόκηπος» στο Tivoli
«Ένας νέος άνθρωπος, ένα κλασσικό έργο. Έργο δαντελένιο, ατμόσφαιρας δωματίου. Το παρακολουθήσαμε με μεγάλη περιέργεια και μεγάλες αμφιβολίες για το πείραμα αυτό, στο χώρο του υπό διάλυση Λούνα Παρκ Τίβολι. Παλιότερα είδαμε το όνειρό της αλλά και το δικό μας να υλοποιείται στους ελαιώνες του Στροβόλου και στο εγκαταλελειμμένο πατρικό κτίριο, όταν μας έβαλε στο "δάσος" της μαγείας και του χιούμορ της, στις μυρωδιές και τους χυμούς της μαγικής νιότης της, με το "Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας".
Αλλά τώρα… Τσέχοφ στο ύπαιθρο και στο εγκαταλελειμμένο Λούνα Παρκ Τίβολι; Ε, μήπως παραπάει; Μήπως πρωτοτυπία για την μοντερνιά και μοντερνιά για την πρωτοτυπία; Προλάβαμε να δούμε την τελευταία παράσταση –λόγω άλλων υποχρεώσεων– και μαζί την τελευταία μέρα ζωής, την "αποκαθήλωση" του Λούνα Παρκ της νιότης μας, των αναμνήσεων και της ξεγνοιασιάς του καθενός μας.
Και ω, του θαύματος, η Αθηνά Κάσιου μαζί με τους, ως επί το πλείστον, νεαρούς ηθοποιούς της, σ' αυτόν τον ανοιχτό χώρο, κατάφερε να μας μεταφέρει σε μικρά δωμάτια, σε ασφυκτικούς διαδρόμους, σε σταθμούς τραίνων, σε σαλόνια και κουζίνες, να μας κάνει να κοιτάξουμε τους ανθρώπους του Τσέχοφ και τους εαυτούς μας μέσα στην απόλυτη μικρότητα και γελοιότητά τους/μας και να γελάσουμε μέχρι δακρύων, και μέσα στο δράμα και την τραγικότητα της καθημερινότητάς τους/μας που επαναλαμβάνεται αδιάλειπτα, ενώ αδιάλειπτα ονειρευόμαστε να αλλάξει, και να κλάψουμε με αναφιλητά, για μας τους ίδιους και γι' αυτούς. Και καταλάβαμε, ίσως για πρώτη φορά, γιατί ονομάζει κωμωδίες τα έργα του ο Τσέχωφ, την ίδια στιγμή που ένας κόμπος έσφιγγε το λαιμό μας, όταν ο ξεχασμένος Φιρστ της Λένιας Σορόκου ξάπλωνε κάτω στο υγρό χώμα μια νύχτα με μηδέν βαθμούς, έτσι λίγο για να ξεκουραστεί. Εκείνη τη μαγική στιγμή που όλοι είχαν φύγει κι ο Βυσσινόκηπος "αποκαθηλωνόταν". Όπως το Τίβολι, το Λούνα Παρκ. Εκεί που ξημέρωνε η "ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ".
Σκηνοθεσία: Αθηνά Κάσιου Σκηνικά/Κοστούμια Λύδια Μανδρίδου και Μαρίνα Χατζηλουκά.
Έπαιζαν οι ηθοποιοί: Προκόπης Αγαθοκλέους, Δημήτρης Αντωνίου, Άντρια Ζένιου, Νεκτάριος Θεοδώρου, Λένα Κάσιου, Βαλεντίνος Κόκκινος, Μάριος Κωνσταντίνου, Μαρίνα Μανδρή, Αλέξανδρος Παρίσης, Πολυξένη Σάββα, Μαρλέν Σαίτη, Λένια Σορόκου, Στέλλα Φυρογένη.
H Ανίτα Σαντοριναίου
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.