- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Καπνός και αψέντι
Oι ηθοποιοί Πέρης Μιχαηλίδης και Βαλέρια Χριστοδουλίδου ζωντανεύουν το κείμενο του Χριστόφορου Χριστοφή
Ο Πέρης Μιχαηλίδης και η Βαλέρια Χριστοδουλίδου μιλούν στην ATHENS VOICE για το έργο «Τουλούζ Λοτρέκ, η φαντασία της αμαρτίας» του Χ. Χριστοφή που παρουσιάζουν στο 104.
Από τα καμπαρέ της Μπελ Επόκ και το ατελιέ του Γάλλου ζωγράφου Τουλούζ Λοτρέκ, οι ηθοποιοί Πέρης Μιχαηλίδης και Βαλέρια Χριστοδουλίδου ζωντανεύουν το κείμενο του Χριστόφορου Χριστοφή «Τουλούζ Λοτρέκ, η φαντασία της αμαρτίας». Λίγες ώρες πριν από την έναρξη της παράστασης μιλάνε στην A.V.
Επιλέγετε συχνά να ανεβάζετε μαζί παραστάσεις. Τι σημαίνει αυτή η συνεργασία για σας;
Π.Μ. Συναντιόμαστε κάθε φορά με αφορμή ένα κείμενο, όπως συμβαίνει αυτή τη φορά με το κείμενο του Χριστόφορου Χριστοφή. Τυχαίνει δηλαδή να συνεργαζόμαστε, δεν έχουμε κάποια ομάδα. Είμαστε αυτόνομοι καλλιτέχνες που, σαν διάττοντες αστέρες, συναντιόμαστε κάποια στιγμή δημιουργικά και μετά πάλι χωρίζουμε.
Β.Χ. Τα έργα που επιλέγουμε να παίξουμε τα αντιμετωπίζουμε με μυστικισμό και εσωτερική κατάδυση, με όλο το ρίσκο, χωρίς το φόβο της προσωπικής έκθεσης, το τσαλάκωμα κάποιου image ή την ασφάλεια της σίγουρης επιλογής.
Αυτό είναι κάτι που ψάχνετε στη δουλειά σας;
Β.Χ. Το έχω ακολουθήσει γενικότερα στην πορεία μου, στη μουσική, στον κινηματογράφο με τον Νικολαΐδη, ακόμα και στην τηλεόραση. Διάλεγα, όσο ήταν δυνατόν, δουλειές που μου έλεγαν κάτι προσωπικά.
Πώς επιλέξατε να ανεβάσετε την παράστασή σας στο κτίριο ενός εκδοτικού οίκου;
Π.Μ. Προσωπικά με ενδιαφέρουν πολύ οι μη θεατρικοί χώροι. Το να ανεβάζεις μια πρωτοποριακή παράσταση σε ένα μεγάλο θέατρο για μένα σημαίνει μια περιφραγμένη πρωτοπορία με επιδότηση ΟΓΑ. Αντίθετα σε μη θεατρικούς χώρους, όπως σ’ αυτόν εδώ, μπορείς να παρουσιάσεις τη δουλειά σου χωρίς μαγάλες οικονομικές δεσμεύσεις. Κι έτσι η δουλειά γίνεται πιο προσιτή στον κόσμο, αφού μας επιτρέπει να έχουμε κι ένα πολύ χαμηλό εισιτήριο.
Β.Χ. Επίσης, σε αυτούς τους χώρους μπορείς να παίξεις πιο κινηματογραφικά, πιο αληθινά.
Ποια ήταν η σχέση του Λοτρέκ με το αλκοόλ και τα μπορντέλα;
Π.Μ. Ο Λοτρέκ ήταν γόνος αριστοκρατικής οικογένειας ο οποίος έστρεψε το βλέμμα του στην «αρρωστοκρατία» της Μπελ Επόκ. Εθισμένος στο αψέντι, έζησε μέσα στα μπορντέλα και απαθανάτισε στα έργα του όλο αυτό τον κόσμο.
Β.Χ. Η παράστασή μας δεν είναι ηθογραφική, δεν δημιουργεί μια πιστή αναπαράσταση της εποχής, αποδίδουμε όλο αυτό τον κόσμο μέσα από έναν ποιητικό ρεαλισμό. Υποδύομαι τέσσερις διαφορετικές γυναίκες αλλά δεν υιοθετώ αυστηρά στοιχεία της Μπελ Επόκ ούτε των συγκεκριμένων γυναικών. Τις αντιμετωπίζω σαν περιπτώσεις τις οποίες κάθε θεατής μπορεί να αποκρυπτογραφήσει και να ταυτιστεί.
Στην εποχή του Λοτρέκ οι περισσότεροι καλλιτέχνες ζούσαν μέσα στα καμπαρέ. Ποια είναι η δική σας σχέση με τη νύχτα;
Β.Χ. Προσωπικά έχω εμπνευστεί πολύ από τη ζωή της νύχτας κι έχω γράψει πολλά νυχτερινά τραγούδια, που δεν προσφέρονται να παιχτούν την ημέρα από ένα ραδιοφωνικό σταθμό. Για να μη μιλήσω για τα ακυκλοφόρητα και τα πιο καινούργια. Εκεί αποκαλύπτεται η πιο dark πλευρά μου. Καταλαβαίνω λοιπόν πώς η νύχτα ενέπνεε τον Λοτρέκ.
Π.Μ. Για να αποδώσω αυτό το κείμενο και να μεταφέρω στη σκηνή τη φαντασία της αμαρτίας προσπαθώ να κάνω μια πολύ κανονική ζωή. Για να μπορώ να είμαι αμαρτωλός στη σκηνή.
Από την εταιρεία θεάτρου «Μηχανή». 104 Κέντρο Λόγου και Τέχνης, Θεμιστοκλέους 104 και Καλλιδρομίου, 210 3826.185. 27/4 - 3/5 καθημερινά, 21.30, € 10.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο πρώην γιατρός που αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με το θέατρο, οι πετυχημένες παραστάσεις, οι διακρίσεις και το νέο του έργο στο θέατρο του Νέου Κόσμου
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο «Θέατρον» και την ανάγκη του κοινού για έργα με κοινωνικο-πολιτικά μηνύματα
Συνεχόμενα sold out για τη λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ με τον Γεράσιμο Γεννατά
Ο γνωστός καραγκοζιοπαίχτης μας μίλησε για την παράσταση όπου συμμετέχει αλλά και για το θέατρο σκιών
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.