Θεατρο - Οπερα

Καινούργιες προσεγγίσεις

Ομάδες σε πρωτοποριακές δράσεις

115010-718264.jpg
Δήμητρα Αναγνώστου
ΤΕΥΧΟΣ 254
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
37247-83877.jpg

TOUCH ME IN THE MORNING
Από την oμάδα Gestus
Σκηνοθεσία: Μάνος Χασάπης
Παίζουν: Αλέξανδρος Μητρόπουλος, Ελεάννα Παπαχρήστου, Μαρία Φραγκούλη
ΘΕΑΤΡΟ ΣΗΜΕΙΟ, Χ. Τρικούπη 10, 210 9229.579

Ανθρώπινες στιγμές, διαπροσωπικές σχέσεις, οικογενειακές  ιστορίες, ερωτικά απρόοπτα, μέσα από τις σχέσεις πέντε προσώπων που πάνω στη σκηνή συναντιούνται, επαναστατούν και χάνουν, φωνάζουν, πέφτουν, δοκιμάζουν και πληγώνονται, αλλά πάνω από όλα εξερευνούν και ανατρέπουν τις ζωές τους.

Τα μικρά και τα μεγάλα αδιέξοδα της καθημερινότητας, οι αναμνήσεις, οι συζητήσεις των μελών της θεατρικής ομάδας Gestus, με τίτλο “Touch me in the morning”, δημιουργούν ένα ενδιαφέρον αποτέλεσμα, μια παράσταση devised theatre, βασισμένη στο άγγιγμα και την αναζήτηση της επαφής. Οι παραστάσεις θα διαρκέσουν μέχρι τις 3 Μαΐου.  


ΤΟ ΣΠΙΤΙ
Σκηνοθεσία: oμάδα Blitz
Παίζουν: Γιώργος Βαλαής, Αγγελική Παπούλια, Χρήστος Πασσαλής, Ιφιγένεια Βασιλείου, Μαρία Φιλίνη
Bios, Πειραιώς 84, 210 3425.335

Αυτό που κάνει τους Blitz να ξεχωρίζουν είναι ο τρόπος με τον οποίο εξερευνούν κάθε φορά τα όρια του θεάτρου. Ξεφεύγοντας από μια θεατρική πεπατημένη, κατορθώνουν κάθε φορά να επεξεργάζονται και να συνσκηνοθετούν τα θεάματα που παρουσιάζουν, αντλώντας τη θεματική τους από την παρατήρηση της πόλης και των ανθρώπων γύρω τους, από τις σχέσεις και τις συγκρούσεις σε ένα σύμπαν που καθορίζεται γεωγραφικά στην καρδιά της Αθήνας.

Αυτή τη φορά βγάζουν το θέατρο από την αίθουσα και καταργούν τη συνθήκη ηθοποιού-θεατή, δημιουργώντας μια καινούργια. Συναντιούνται με 20 θεατές στον πραγματικό τόπο διαμονής των ηθοποιών, που είναι ένα σπίτι σε ένα συγκεκριμένο σημείο της Αθήνας. Η συνάντηση συμβαίνει με πραγματικούς όρους και μπορεί να περιλάβει μια πληθώρα καταστάσεων και δραστηριοτήτων, καθώς το βασικό σκεπτικό είναι η παντελής έλλειψη δραματουργίας. Με απλά λόγια, σε αυτό το θεατρικό ραντεβού μπορεί να συμβεί οτιδήποτε. Αν αναρωτιέστε γιατί αυτό αποκαλείται θέατρο, οι Blitz απαντούν ότι επιδιώκουν «να δουν τον ηθοποιό να αντιμετωπίζει τους ρόλους της πραγματικότητας, να εμφανίζεται ανέτοιμος και ταυτόχρονα έτοιμος να ριψοκινδυνεύσει φανερώνοντας τις αδυναμίες του και προβάλλοντας την προσωπική του διάσταση». Οι παραστάσεις αυτές με τίτλο «Το Σπίτι» θα δίνονται κάθε Δευτέρα και Τρίτη από τις 4 Μαΐου.


Ο ΜΙΣΑΝΘΡΩΠΟΣ
Από την oμάδα OPERA του Μολιέρου
Σκηνοθεσία: Θοδωρής Αμπατζής
Παίζουν: Δανάη Σαριδάκη, Αντώνης Φραγκάκης, Νέστωρ Κοψιδάς, Τζωρτζίνα Δαλιάνη
Bios, Πειραιώς 84, 210 3425.335

Επί εννέα χρόνια η ομάδα ΟPΕRΑ δοκίμασε καινούργιες φόρμες, πειραματίστηκε σε επιμέρους θεατρικούς κώδικες και προσέγγισε με διαφορετικό κάθε φορά τρόπο τα έργα του παγκόσμιου ρεπερτορίου. Αυτή τη φορά δοκιμάζεται ο κοινός κώδικας της ομάδας σε ένα από τα πιο ανθρωποκεκτρικά έργα, στον «Μισάνθρωπο» του Μολιέρου.

Τα όρια μεταξύ οραματισμού και επιβίωσης, προσωπικής ηθικής και κοινωνικής σύμβασης, ερωτικής διαθεσιμότητας και ερωτικής κυριαρχίας, που αποτελούν βασικά μοτίβα του «Μισάνθρωπου», μπαίνουν στο θεατρικό μικροσκόπιο της ομάδας. Λόγος, μουσική και τραγούδια τα χαρακτηριστικά των ΟΠΕΡΑ, και μια καινούργια πρόταση μέσα από τον προσφιλή και ριψοκίνδυνό τους δρόμο, η οποία θα παρουσιαστεί από τις 14 Μαΐου.  

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.