Ο εξαίρετος κύριος Μαρκουλάκης
Θα πρέπει να ξεκινήσω με μια ομολογία: δεν συνωστίζομαι στους φανατικούς θαυμαστές του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη
Θα πρέπει να ξεκινήσω με μια ομολογία: δεν συνωστίζομαι στους φανατικούς θαυμαστές του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη. Τη σκηνική σιγουριά του αρκετές φορές την έχω εκλάβει ως προπέτεια, με αποτέλεσμα κάθε φορά που επιλέγω να δω παράσταση στην οποία πρωταγωνιστεί, να προσέρχομαι στην πλατεία του θεάτρου (και) με διαθέσεις όρνεου. Όλοι μας έχουμε τις αδυναμίες μας, και τις προκαταλήψεις μας. Και είναι αλήθεια, η μεγαλύτερη χαρά έρχεται όταν οι τελευταίες καταρρίπτονται. Όπως τώρα, στον «Επιθεωρητή». Ο Χλεστακόφ του Μαρκουλάκη ήταν, εκτός από χάρμα οφθαλμών, πηγή απόλυτης ικανοποίησης. Αν η ερμηνεία του ήταν ζυγαριά θα την έπαιρνε για το μαγαζί του ο πιο τίμιος μπακάλης της πόλης. Τοποθετημένος μετωπικά στην πλατεία, σχεδόν σε όλη τη διάρκεια της παράστασης από το σκηνοθέτη (Σπύρος Ευαγγελάτος), στιγμή δεν έπεσε στην παγίδα να μας «κολακέψει».
Με οίστρο που θα ζήλευε γεναριάτικη γάτα, έχτισε ένα φλογισμένο ρόλο κίντερ-έκπληξη. Πίσω από την γκαζωμένη κίνηση και την γκροτέσκα μάσκα, μας έδωσε την ευκαιρία να αντιληφθούμε πως ο «ψευδοεπιθεωρητής» του –αυτός ο υπαλληλάκος που οι διαφθαρμένοι προύχοντες της μικρής πόλης στην τσαρική Ρωσία, από παρεξήγηση, τον περνούν για επιθεωρητή και τον εξαγοράζουν με χρήματα, προκειμένου να κάνει τα στραβά μάτια για τις ατασθαλίες τους– είναι ένα κακομαθημένο παιδί, που βρήκε το βάζο με το μέλι και βούτηξε και τα δυο του χέρια μέσα. Θα τον δικαιολογήσουμε; Όσο και τους τυφλούς της Ζακύνθου ή τον Έλληνα δημόσιο υπάλληλο που χρηματίζεται σκεπτόμενος: τι είναι τα χιλιάδες ευρουδάκια που κλέβω μπροστά στα εκατομμύρια των μιζών; Όταν φύγει δε από τη σκηνή, αφήνοντας τους απατεώνες απατημένους και τρομαγμένους στην ανακοίνωση της άφιξης του αληθινού επιθεωρητή, αρνιόμαστε να τον ξεχάσουμε. Γιατί, αν είναι ο καθρέφτης της προμετωπίδας του έργου «Δεν πρέπει να τα βάζεις με τον καθρέφτη, φταίει η φάτσα σου», μας έχει υποχρεώσει να τον κοιτάμε αναρωτώμενοι: «Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου, υπάρχει μεγαλύτερος απατεώνας από εμένα;»
Θέατρο Ακροπόλ, Ιπποκράτους 9-11, 210 3643.700
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο πρώην γιατρός που αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με το θέατρο, οι πετυχημένες παραστάσεις, οι διακρίσεις και το νέο του έργο στο θέατρο του Νέου Κόσμου
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο «Θέατρον» και την ανάγκη του κοινού για έργα με κοινωνικο-πολιτικά μηνύματα
Συνεχόμενα sold out για τη λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ με τον Γεράσιμο Γεννατά
Ο γνωστός καραγκιοζοπαίχτης μας μίλησε για την παράσταση όπου συμμετέχει αλλά και για το θέατρο σκιών
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.