Ο εξαίρετος κύριος Μαρκουλάκης
Θα πρέπει να ξεκινήσω με μια ομολογία: δεν συνωστίζομαι στους φανατικούς θαυμαστές του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη
Θα πρέπει να ξεκινήσω με μια ομολογία: δεν συνωστίζομαι στους φανατικούς θαυμαστές του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη. Τη σκηνική σιγουριά του αρκετές φορές την έχω εκλάβει ως προπέτεια, με αποτέλεσμα κάθε φορά που επιλέγω να δω παράσταση στην οποία πρωταγωνιστεί, να προσέρχομαι στην πλατεία του θεάτρου (και) με διαθέσεις όρνεου. Όλοι μας έχουμε τις αδυναμίες μας, και τις προκαταλήψεις μας. Και είναι αλήθεια, η μεγαλύτερη χαρά έρχεται όταν οι τελευταίες καταρρίπτονται. Όπως τώρα, στον «Επιθεωρητή». Ο Χλεστακόφ του Μαρκουλάκη ήταν, εκτός από χάρμα οφθαλμών, πηγή απόλυτης ικανοποίησης. Αν η ερμηνεία του ήταν ζυγαριά θα την έπαιρνε για το μαγαζί του ο πιο τίμιος μπακάλης της πόλης. Τοποθετημένος μετωπικά στην πλατεία, σχεδόν σε όλη τη διάρκεια της παράστασης από το σκηνοθέτη (Σπύρος Ευαγγελάτος), στιγμή δεν έπεσε στην παγίδα να μας «κολακέψει».
Με οίστρο που θα ζήλευε γεναριάτικη γάτα, έχτισε ένα φλογισμένο ρόλο κίντερ-έκπληξη. Πίσω από την γκαζωμένη κίνηση και την γκροτέσκα μάσκα, μας έδωσε την ευκαιρία να αντιληφθούμε πως ο «ψευδοεπιθεωρητής» του –αυτός ο υπαλληλάκος που οι διαφθαρμένοι προύχοντες της μικρής πόλης στην τσαρική Ρωσία, από παρεξήγηση, τον περνούν για επιθεωρητή και τον εξαγοράζουν με χρήματα, προκειμένου να κάνει τα στραβά μάτια για τις ατασθαλίες τους– είναι ένα κακομαθημένο παιδί, που βρήκε το βάζο με το μέλι και βούτηξε και τα δυο του χέρια μέσα. Θα τον δικαιολογήσουμε; Όσο και τους τυφλούς της Ζακύνθου ή τον Έλληνα δημόσιο υπάλληλο που χρηματίζεται σκεπτόμενος: τι είναι τα χιλιάδες ευρουδάκια που κλέβω μπροστά στα εκατομμύρια των μιζών; Όταν φύγει δε από τη σκηνή, αφήνοντας τους απατεώνες απατημένους και τρομαγμένους στην ανακοίνωση της άφιξης του αληθινού επιθεωρητή, αρνιόμαστε να τον ξεχάσουμε. Γιατί, αν είναι ο καθρέφτης της προμετωπίδας του έργου «Δεν πρέπει να τα βάζεις με τον καθρέφτη, φταίει η φάτσα σου», μας έχει υποχρεώσει να τον κοιτάμε αναρωτώμενοι: «Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου, υπάρχει μεγαλύτερος απατεώνας από εμένα;»
Θέατρο Ακροπόλ, Ιπποκράτους 9-11, 210 3643.700
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το ανεκτίμητο έργο του συγγραφέα που διακωμωδούσε τις αδυναμίες των ανθρώπων
Το βραβείο θα δίνεται ανά διετία σε γυναίκες δημιουργούς με σημαντική προσφορά στο θέατρο
Η ηθοποιός μας μιλά για την συμμετοχή της στην παράσταση «Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της» του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού
Η Έρι Κύργια επανασυνθέτει τον μύθο του Φρανκενστάιν, μεταφέροντάς τον στην εποχή που ξεκίνησε η Τεχνητή Νοημοσύνη
Αγάπη, έρωτας, τρυφερότητα, στερεότυπα, δεύτερες ευκαιρίες: αυτά είναι τα χαρακτηριστικά των έργων που προτείνουμε
Η θεατρική παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 25 Ιανουαρίου
Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, ως ελάχιστη προσφορά στην πολυσχιδή δημιουργό θα απονέμει ανά διετία το Βραβείο
Μια ματιά στη θεατρική παράσταση που παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη
Μια συζήτηση με τον αρχιμουσικό που σκηνοθετεί την παράσταση στο Δημοτικό Θέατρο Κάλλας
Η πρώτη παράσταση του έργου του Μπέκετ πραγματοποιήθηκε 5 Ιανουαρίου 1953
Οι παραγωγές του έχουν παρουσιαστεί σε όλα τα Φεστιβάλ της χώρας όπως στο Θέατρο Επιδαύρου και στο Ηρώδειο
Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης ανεβάζουν την πρώτη θεατρική παράσταση για τον μεγάλο μουσικό
Μιλήσαμε με τον Μίλτο Σωτηριάδη, διευθυντή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, για τη διαμόρφωση του χώρου και τον προγραμματισμό της σεζόν
Μεγάλοι σκηνοθέτες, σπουδαία κείμενα και καθηλωτικές ερμηνείες
Ερμηνεύουν η Λυδία Κονιόρδου και ο Μιχάλης Σαράντης- Μαζί τους η Τάνια Τσανακλίδου
Ποια θεατρικά μπορείτε να δείτε τις μέρες των γιορτών στην Αθήνα
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη του «Κάθε Πέμπτη κύριε Γκριν» στο θέατρο Αργώ
Ο γνωστός Ιταλός σκηνοθέτης αναλαμβάνει για πρώτη φορά να σκηνοθετήσει Έλληνες ηθοποιούς, προσεγγίζοντας τον «Γυάλινο κόσμο» μέσα από μια δική του, «πειραγμένη», και γι’ αυτό καλοδεχούμενη, οπτική
Ποια ήταν η σκηνοθέτρια που το όνομά της συνδέθηκε με τις ταινίες προπαγάνδας της φασιστικής Γερμανίας του Χίτλερ
Είδαμε την πρόβα της νέας παραγωγής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής: Μποέμ του Τζάκομο Πουτσίνι και ήταν όλα πιο αληθινά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.