- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
«Το Υπόγειο» του Φ. Ντοστογιέφσκι
O Πάνος Αγγελόπουλος μετά την «Ασκητική» σκηνοθετεί «Το Υπόγειο» στο Μέγαρο Μουσικής και εξηγεί στην A.V. το γιατί
«Τόσο “Το Υπόγειο” όσο και η “Ασκητική” δείχνουν πως κάθε κρίση ξεκινά σαν πνευματική απορρύθμιση – κατά μια έννοια έρχεται ως αποτέλεσμα μιας πνευματικής χρεοκοπίας. Ειδικά το “Υπόγειο” ενθαρρύνει τον άνθρωπο να υπερβεί τον εαυτό του με βασικό στόχο την απόλυτη ελευθερία του. Τα δύο αυτά έργα, όπως και κάθε μεγάλο έργο, υποδεικνύει και αναδεικνύει τον αχανή κόσμο της ασύντακτης εσωτερικότητάς μας. Ανεβάζουμε αυτά τα έργα πιστεύοντας πως με αυτό τον τρόπο συμβάλλουμε στο να μπορέσει ο θεατής να ξαναβρεί το βασικό στόχο του».
Θέλει σθένος για να συνδιαλλαγεί κανείς με τα «υψηλόφρονα» και, συνεπώς, βασανιστικά ερωτήματα που θέτει ο ρώσος συγγραφέας και ο σκηνοθέτης Πάνος Αγγελόπουλος το κάνει με επίγνωση και ευρηματικότητα.
«Τι είναι ηρωισμός, γενναιότητα; Μήπως δεν είναι τίποτε άλλο από βλακεία; Μήπως δειλία είναι τελικά η υπερβολική επίγνωση;» Αυτά διερωτάται ο πρωταγωνιστής, ο κάτοικος του Υπογείου, τον οποίο ενσαρκώνει εξαιρετικά ο Γιάννης Θωμάς. Το Υπόγειο είναι μία παράσταση που αφορά κάθε θεατή προσωπικά. Ο Ντοστογιέφσκι ασχολήθηκε επίμονα με το Εγώ και την ελευθερία του ατόμου. Χωρίς ελευθερία δεν μπορεί να υπάρξει άνθρωπος. Ο καθένας που θα δει αυτήν την παράσταση θα διανύσει την προσωπική του διαδρομή.
Παίζουν: Γ. Θωμάς, Ν. Μόντη. Χορός: Ομάδα Όλιας Στεφανίδου.
29, 30, 31/3 20.00. ΜΜΑ (Αίθουσα Νίκος Σκαλκώτας), Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη, 210 7282.333
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.