Στην πρεμιέρα του Manhattan Medea
Στο Μανχάταν της Έφης Θεοδώρου η ατμόσφαιρα είναι ζοφερή, το σκηνικό σα να το έχει σκιτσάρει με τα πιο μαύρα του πενάκια ο Φρανκ Μίλερ.
Το τέλος της σφιχτής παράστασης – μόλις 65 λεπτά- πλησιάζει κι εγώ σκέφτομαι ότι εκεί στις σκοτεινές γωνιές του Μανχάταν που βρίσκονται όλοι αυτοί οι φτωχοδιάβολοι θα μπορούσε ίσως σαν από μηχανής Θεός να ερχόταν και να τους έσωζε ο Batman, ο σκοτεινός ιππότης της Γκόθαμ Σίτυ. Αλλά δεν θα έρθει. Στο Από Μηχανής Θέατρο στο Μεταξουργείο η Μήδεια θα κάνει πάλι αυτό που είναι γραμμένο στη μοίρα της.
Καθώς το έργο κυλάει νομίζεις ότι βλέπεις κινηματογραφικά καρέ, ότι μπροστά σου έχεις ένα νουάρ κόμικ ή ένα αστυνομικό μυθιστόρημα σε μορφή θεατρικού έργου. Νιώθεις σα να κοιτάζεις μέσα από τις γρίλιες αυτό το bar με το χαμηλό φωτισμό και το κυρτό σώμα του ντροπιασμένου άντρα (Ανδρέας Κοντόπουλος) δίπλα στην εύθραστη φιγούρα της απεγνωσμένης γυναίκας (Ιωάννα Παππά).
Στη σύγχρονη εκδοχή της Μήδειας της γερμανίδας συγγραφέα Ντέα Λόερ- από τις πιο σπουδαίες γερμανικές φωνές στο χώρο της θεατρικής συγγραφής με έργα που έχουν παιχτεί σε πολλές χώρες - η Μήδεια και ο Ιάσονας δεν είναι πια γόνοι βασιλιάδων ή απόγονοι θεών που ζουν στην Κόρινθο αλλά λαθρομετανάστες που έχουν αναγκαστεί να φύγουν από την Ευρώπη.
Έχουν αφήσει πίσω την πατρίδα τους τυλιγμένη στις φλόγες, αναζητώντας το Νέο Κόσμο, προσδοκώντας να χτίσουν εκεί τη ζωή τους απ΄ την αρχή, πρόθυμοι να κάνουν τα πάντα για να επιβιώσουν και να διεκδικήσουν μια καλύτερη ζωή.
Κι όταν βγαίνουν απ’ τα αμπάρια του πλοίου αρχίζουν όντως να κάνουν τα πάντα. Όμως το αμερικάνικο όνειρο σύντομα τους προδίδει και γίνεται ο γνωστός αμερικάνικος εφιάλτης των ταλαίπωρων κι η γη της Επαγγελίας μεταμορφώνεται σε γη της κολάσεως. Τα χέρια λερώνονται με αίμα, οι δουλειές είναι σκοτεινές, το παιδί ζει μες τα σκοτάδια, τα σώματα ξαπλώνουν σε τρύπια στρώματα βρωμερών Μοτέλ.
Και κάπου εκεί ο Ιάσων εγκαταλείπει τη Μήδεια για την κόρη ενός πλούσιου επιχειρηματία, τη νέα και όμορφη Κλερ. Παραμονή του γάμου η Μήδεια εμφανίζεται αποφασισμένη να ξαναφέρει τον Ιάσονα κοντά της με κάθε τίμημα στο σπίτι της στην 5η Λεωφόρο.
«Τι μπορεί αγάπη μου να σου προσφέρει αυτή που δεν το ξέρεις ήδη;» του λέει. Ανήκεις σε εμένα, επαναλαμβάνει συνεχώς και στον κοινό μας κόσμο, μην απομακρύνεσαι, το ξέρω ότι με αγαπάς, θα τα καταφέρουμε.
Σε μια εξαιρετική στιγμή της καριέρας της η Ιωάννα Παππά αποδεικνέυει ότι με μεθοδικά βήματα γίνεται μια από τις καλύτερες ηθοποιούς της γενιάς της. Στην παράσταση, το πρόσωπο της συσπάται στην κυριολεξία ολόκληρο για να αποτυπώσει ιδανικά την υστερία, την απόγνωση, την ικεσία, την οργή, τη ματαίωση, την πίκρα, την αγωνία κι εν τέλει τη μεγάλη συναισθηματική βεντάλια που πρέπει να αποδώσει.
Σε εξίσου γόνιμη φάση κι ο Παντελής Δεντάκης που μπαινοβγαίνει στη ψυχοσύνθεση τριών διαφορετικών ρόλων (πατέρας της Κλερ, έμπιστος του αφεντικού, τρανς της 5ης Λεωφόρου) με άνεση και με μια φωναχτή (δικαιολογημένη) αυτοπεποίθηση. Στο ύψος του κι ο Ανδρέας Κοντόπουλος που ερμηνεύει τον Ιάσονα – στο έργο η παρουσία του ήρωα είναι δευτέρευουσα και χρησιμεύει κυρίως για να δίνει τις μεγάλες …πάσες στο δράμα της Μήδειας.
Όσο για τον σκηνοθετικό τρόπο που επέλεξε η Έφη Θεοδώρου είναι μάλλον στατικός και τονίζει τους κοφτούς διαλόγους όπου ο κάθε ήρωας μιλάει στον άλλο μέσα από μια παλίρροια λέξεων, ανελέητα κι ήρεμα, χωρίς φωνές. Κι έτσι κυλάει όλο το δράμα, με μια συγκρατημένη ηρεμία, πίσω από την οποία σιγοβράζει όλη η μαυρίλα του κόσμου δημιουργώντας μια υπόκωφη ένταση που κόβεται με το μαχαίρι.
Η γλώσσα είναι περίτεχνη αλλά χωρίς φλυαρίες, ποιητική κι ανθρώπινη και φέρνει στο σήμερα όλα εκείνα που πραγματεύεται ο αρχαίος μύθος: το πάθος για ζωή, τη διαφορετικότητα, την ξενοφοβία, την πάλη των φύλων, τον όρκο, την απληστία, την αδικία, τον έρωτα, την προδοσία.
Με δύο λόγια: μια θεατρική πρόταση με δικό της στίγμα και δυνατές ερμηνείες που προσφέρει εύφορο έδαφος για συζήτηση τόσο γύρω από την ιδιοσυγκρασιακή σκηνοθεσία όσο και από το ενδιαφέρον κείμενο που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Info: Έως 24/4, Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη 21.30
Ακαδήμου 13, Μεταξουργείο, 210 5231131
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο πρώην γιατρός που αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με το θέατρο, οι πετυχημένες παραστάσεις, οι διακρίσεις και το νέο του έργο στο θέατρο του Νέου Κόσμου
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο «Θέατρον» και την ανάγκη του κοινού για έργα με κοινωνικο-πολιτικά μηνύματα
Συνεχόμενα sold out για τη λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ με τον Γεράσιμο Γεννατά
Ο γνωστός καραγκιοζοπαίχτης μας μίλησε για την παράσταση όπου συμμετέχει αλλά και για το θέατρο σκιών
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.