- CITY GUIDE
- PODCAST
-
31°
Εσείς θα τολμήσετε;
Η λέσχη της αυτοκτονίας σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου στο Αμφιθέατρο
![36311-81767.jpg 36311-81767.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2009/04/30/36311-81767.jpg)
Η Δήμητρα Αναγνώστου γράφει για την παράσταση «Η λέσχη της αυτοκτονίας» σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου στο Αμφιθέατρο.
Η αισθητική, η γλώσσα, αλλά και η έρευνα και το πείραμα με τους ηθοποιούς και τους συντελεστές είναι τα θέματα που απασχολούν την Κατερίνα Ευαγγελάτου στην καινούργια της δουλειά, που βασίζεται στη «Λέσχη της αυτοκτονίας» του Στίβενσον.
Το διήγημα του συγγραφέα από τη συλλογή «Χίλιες και μια νύχτες» αναφέρεται σε μια λέσχη ανδρών στο Λονδίνο το 1882, οι οποίοι θέλουν να αυτοκτονήσουν αλλά δεν έχουν τη δύναμη.
Στην παράσταση της Κατερίνας Ευαγγελάτου αυτή η συνθήκη μεταφέρεται στην Αθήνα με νέους χαρακτήρες και διαλόγους που έχουν προκύψει από αυτοσχεδιασμούς, αλλά και από αποσπάσματα από τον Άμλετ και ποιήματα του Καρυωτάκη, με θέμα πάντα την αυτοκτονία.
Η λέσχη της αυτοκτονίας
του Ρ.Λ. Στίβενσον / Σκηνοθεσία: Κατερίνα Ευαγγελάτου / Παίζουν: Νικόλας Παπαγιάννης, Στάθης Ματζώρος, Λευτέρης Πολυχρόνης. ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ Αδριανού 111, Πλάκα, 210 3233.644
Για την παράστασή της, η Κατερίνα Ευαγγελάτου γράφει για την Α.V.
«Αν έχετε κουραστεί από τη ζωή, δεχτείτε το κέρασμά μας και θα σας οδηγήσουμε στη μυστική πύλη του θανάτου, στη “Λέσχη της αυτοκτονίας”. Όλα θα γίνουν γρήγορα και αθόρυβα, προσφέρουμε το μοναδικό αλάνθαστο και εύκολο μονοπάτι, την πιο σίγουρη διαφυγή. Σκεφτείτε, ζούμε σε μια κοινωνία που μας παρέχει τα πάντα εκτός από το σημαντικότερο: την έξοδο κινδύνου προς την ελευθερία, το δικαίωμα στην εκούσια αποχώρηση από το ματς προτού σφυρίξει ο διαιτητής, όπως και όποτε εμείς το επιλέξουμε, με αξιοπρέπεια, με το κεφάλι μας ψηλά, όταν εμείς αποφασίσουμε πως έκλεισε ο κύκλος. Αγαπητοί φίλοι, νομίζετε πως είστε οι μόνοι; Κοιτάξτε γύρω σας! Τόσος κόσμος, αηδιασμένος με την άθλια καθημερινότητα, δεν τολμά να πραγματοποιήσει τη Μεγάλη Έξοδο επειδή σκέφτεται κάποιες μικρές λεπτομέρειες –οικογένεια, κοινωνική κατακραυγή– ή επειδή φοβάται τη στιγμή της πράξης και τρομάζει για το μετά, το ταξίδι στη “χώρα την ανεξερεύνητη απ’ όπου κανένας ταξιδιώτης ποτέ δεν επιστρέφει”. Κι όμως, θα έπρεπε να είναι όλα πολύ πιο απλά. Αυτή την ευκολία προσφέρει η “Λέσχη της αυτοκτονίας”, σύντροφοι! Οι υπηρεσίες μας μπορούν να εγγυηθούν εχεμύθεια, διακριτικότητα και, κυρίως, αποτελεσματικότητα. Σε ένα απόλυτα φιλικό περιβάλλον θα τζογάρετε με τη ζωή και το θάνατο σε ένα παιχνίδι που θα σας μείνει αξέχαστο. Αν είστε εραστές του ρίσκου, αυτή είναι η απόλυτη ηδονή. Συνδυάζει την αγριότητα της ρωμαϊκής αρένας, την ένταση της μονομαχίας και τον ίλιγγο του τζόγου. Εδώ τελειοποιήσαμε κάτι που ξεκίνησε χιλιάδες χρόνια πριν, πήραμε την ωμή ευχαρίστηση του παιχνιδιού με το θάνατο και της δώσαμε συνείδηση. Θα καταλάβετε πόσο ανούσιες μοιάζουν όλες οι διασκεδάσεις στον άντρα που γεύτηκε αυτήν εδώ».
Στην παράσταση διερευνάται η υπαρξιακή και φιλοσοφική πλευρά του ζητήματος, υπάρχει όμως και η ακραία κωμική εκδοχή του. Σε ένα κείμενο με αρχή, μέση και τέλος που προσπαθεί να αποκαλύψει και τις δύο πλευρές του νομίσματος και σε μια παράσταση-περιπλάνηση σε όλους τους χώρους του Αμφιθεάτρου, παρουσιάζεται ένα πάντα ανοιχτό θέμα, η αυτοκτονία, που είναι η δεύτερη αιτία θανάτων των νέων στις μέρες μας και αποτελεί ένα κοινωνικό ταμπού που δεν μπορούμε εύκολα να κοιτάξουμε κατάματα.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.