- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Τενεσί Γουίλιαμς στο Φεστιβάλ
Η Γεωργία Μαυραγάνη σκηνοθετεί το έργο του Τένεσι Γουίλιαμς, «Ξαφνικά Πέρυσι το Καλοκαίρι» και μας αποκαλύπτει την ανάγνωσή της σε αυτό
«Η αλήθεια είναι πως κάτι συνέβηκε στην προσωπική μου ζωή που μου θύμισε το συγκεκριμένο έργο του Τένεσι Γουίλιαμς κι έτσι ήταν –σχεδόν– αυτονόητο ότι έπρεπε να ασχοληθώ μαζί του. Εξάλλου ένιωθα την ανάγκη να σκηνοθετήσω ένα αμιγώς θεατρικό κείμενο γι’ αυτό και στην παράστασή μας θα το ακούσουμε ατόφιο, χωρίς επιπλέον προσθήκες ή αφαιρέσεις.
»Εκείνο που είναι διαφορετικό από τις κλασικές προσεγγίσεις, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το σκηνικό χώρο, είναι πως σε εμάς το έργο διαδραματίζεται στον κήπο του Σεμπάστιαν. Νομίζω πως με αυτό τον τρόπο ο Σεμπάστιαν υπάρχει στο έργο όχι μόνο μέσα από τις διηγήσεις των άλλων, αλλά και από κάτι που ο ίδιος δημιούργησε ή τις αντιδράσεις του κήπου στο άκουσμα του ονόματός του. Θα έλεγα πως αυτός ο κήπος προσδίδει στο έργο μια μεταφυσική διάσταση και εξυπηρετεί τη βασική ιδέα της παράστασης που κρύβεται σε ένα μπουκέτο από τριαντάφυλλα.
»Αυτό που με ιντριγκάρει πολύ στο έργο είναι η τελευταία αφήγηση, που αν και αναφέρεται σε ένα τόσο τραγικό γεγονός –υπενθυμίζω ότι ένα πλήθος αγοριών επιτίθεται στον Σεμπάστιαν που τα φλερτάρει και τον “κατασπαράσσει”– έχει μια αμφισημία. Ο Γουίλιαμς το αφηγείται με έναν τρόπο ώστε να μη γνωρίζουμε αν ο Σεμπάστιαν νιώθει εκείνη τη στιγμή φόβο ή έλξη θανάτου.
»Το άλλο που για μένα έχει τεράστιο ενδιαφέρον είναι ο τρόπος που κάθε χαρακτήρας, ανάλογα με τους φόβους και το ποιος είναι, αντιμετωπίζει την αλήθεια. Η Κάθριν, το κορίτσι που ήταν δίπλα στον Σεμπάστιαν στο τέλος του, θα αφηγηθεί την ιστορία έχοντας να αντιμετωπίσει τη λύπη αλλά και τις ενοχές γιατί δεν κατάφερε να τον σώσει. Η αφήγησή της δείχνει μια υπερβατική αγάπη στο πρόσωπο του Σεμπάστιαν. Περιγράφει το τραγικό γεγονός σαν ένα έργο τέχνης, όπως η ίδια φαντάζεται ότι θα ταίριαζε στον ίδιο.
»Κι εδώ είναι άλλο ένα σημείο που αποκαλύπτει την ανάγνωσή μας. Ο Σεμπάστιαν ήταν ένας ποιητής. Γι’ αυτό το τέλος του αντιμετωπίζεται σαν να ήταν το τελευταίο του ρεαλιστικό ποίημα. Ένα τέλος που όλοι οι ήρωες θα το αποδεχτούν σαν να έχουν βρει κομμάτι του χαρακτήρα τους μέσα του.
»Από την άλλη, ενώ οι περισσότερες παραστάσεις θέλουν να βλέπουν τη μητέρα του Σεμπάστιαν, Βάιολετ, ως μια γυναίκα που δεν θέλει να μάθει την αλήθεια, στη δικιά μας, η επιθυμία της να τη μάθει συγκρούεται με την επιθυμία της να κρατήσει “αμόλυντη” την εικόνα του γιου της. Σε αυτή την ανάγνωση μας οδήγησαν και η περιγραφή που κάνει η ίδια στην αρχή του έργου για το πώς κατασπαράσσουν τα πουλιά τα μικρά χελωνάκια. Αυτό δεν είναι και το τέλος του Σεμπάστιαν;
»Τέλος, για εμάς το πλήθος των παιδιών δεν συμβολίζει ομοφοβικές ενοχές – κάθε άλλο. Το γεγονός δε ότι ο Γουίλιαμς δεν καταδικάζει την πράξη των παιδιών, αλλά επιμένει πως πρόκειται για πεινασμένα παιδιά, έχει την αξία του και μας συνδέει και με σημερινά γεγονότα. Ο Σεμπάστιαν δεν είναι ένας μάρτυρας με τη θρησκευτική έννοια, είναι ένας άνθρωπος που βρίσκεται μάρτυρας της απελευθέρωσης των ενστίκτων».
Δείτε πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της Athens Voice.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.