- CITY GUIDE
- PODCAST
-
34°
Πλησίασε διστακτικά, κρατώντας ένα ντοσιέ. Υπέθεσα ότι είναι βιογραφικό. «Μιλήσαμε στο τηλέφωνο. Για θέατρο. Σου έφερα κείμενά μου». Ανοίγω το ντοσιέ και διαβάζω: «Μικρά Θεατρικά Αστικού Τύπου». Δηλαδή; «Είναι θεατρικές στιγμές της Αθήνας. Στιγμές γι’ ανθρώπους που κινούνται με το μετρό, που περιμένουν λεωφορείο, που κάθονται σε παγκάκια ή που απλά βιάζονται να φτάσουν στη δουλειά». Διάβασα μία μία τις ιστορίες και ήταν σα να τις ακούω: ο ήχος του μετρό, οι διάλογοι στο πάρκο, οι κουβέντες στη στάση του λεωφορείου.«Τι θα έλεγες αν κάναμε μια θεατρική παραγωγή, τύπου ραδιοφώνου, στο ίντερνετ ;». Κι έτσι χωρίς πολλή σκέψη ανεβάσαμε τα «Αστικά Μονόπρακτα» της Athens Voice – το πρώτο δημόσιο θεατρικό ντεμπούτο της Δώρας Τσόγια.
Η Δώρα Τσόγια γεννήθηκε, μεγάλωσε και σπούδασε στη Θεσσαλονίκη. Συνέχισε σπουδές Ψυχολογίας στην Αγγλία. Τώρα ζει και εργάζεται στην Αθήνα, ως Κλινική Ψυχολόγος. Από το 2007 παρακολουθεί μαθήματα θεατρικής συγγραφής με τον Ανδρέα Φλουράκη. Άλλα της έργα: Οι Θάλασσες (2007), Πλατεία Ελευθερίας (2011, 3ο Βραβείο, Όμιλος Unesco), Κανονικοί Γονείς (2012), Όσο Χρειάζεται (2013).
ΚΟΚΚΙΝΑ ΜΠΟΤΑΚΙΑ (της Δώρας Τσόγια)
Ακούγονται οι ηθοποιοί: Γιώργος Γλάστρας + Χριστίνα Χριστοφή
Σκηνοθετική επιμέλεια: Ανδρέας Φλουράκης
Φωτογραφίες: Ελένη Παπαϊωάννου
Ήχος από πόρτες που κλείνουν στο μετρό, τρένο που ξεκινάει. Δυο νέοι, νεαρός και κοπέλα.
Κοπέλα: Θέλετε να με ρωτήσετε κάτι;
Νεαρός: (Ντροπαλά) Τα μποτάκια σας. Είναι ωραία.
Κοπέλα: Ευχαριστώ.
Νεαρός: Τα έχω ξαναδεί.
Κοπέλα: Αλήθεια; Είναι μοναδικά. Κόκκινα με στραβές ραφές. Εγώ τα σχεδίασα.
Νεαρός: Σας έχω ξαναδεί.
Κοπέλα: Ήταν ειδική παραγγελία. Τους ζήτησα να μην ξαναφτιάξουν το ίδιο σχέδιο.
Νεαρός: Κι όμως, ήταν τα ίδια.
Κοπέλα: Πού το ξέρετε;
Νεαρός: Ποιο;
Κοπέλα: Ότι με έχετε ξαναδεί;
Νεαρός: Το θυμάμαι.
Κοπέλα: Απʼ τα μποτάκια;
Νεαρός: Αυτό ήταν η πρώτη φορά.
Κοπέλα: Εδώ κι ένα μήνα αυτά φοράω.
Νεαρός: Κοντύνατε και τα μαλλιά σας.
(Μικρή Παύση)
Νεαρός: Έβαλα και αγγελία. Στην Athens Voice. «Έχεις μακριά σκούρα μαλλιά και περίεργα κόκκινα μποτάκια».
Κοπέλα: (Γελάει) Αποκλείεται.
Νεαρός: Γιατί;
Κοπέλα: Δεν ήμουν εγώ.
Νεαρός: Είμαι απόλυτα σίγουρος. Κάθε μέρα σε πετυχαίνω στην ίδια στάση. Στις πέντε ακριβώς. Πολύ σπάνια αργείς.
Κοπέλα: Δε μʼ αρέσει να αργώ.
Νεαρός: Και δεν κάθεσαι ποτέ. Και είσαι πάντα μόνη.
(Παύση)
Κοπέλα: Κι εγώ σ ʼέχω προσέξει.
Νεαρός: Αλήθεια;
Κοπέλα: Μια δυο φορές.
Νεαρός: Πώς κι έτσι;
Κοπέλα: Είσαι ο μόνος που χαμογελάει εδώ μέσα.
Νεαρός: Μʼ ενοχλεί που δε χαμογελάει κανένας. Δεν είναι μίζερο;
Κοπέλα: Κανείς δεν είναι χαρούμενος.
Νεαρός: Κι όμως, τους βλέπω καμιά φορά μόλις χτυπήσει το κινητό, για πότε ανεβαίνουν οι γωνίες των χειλιών τους προς τα πάνω.
Κοπέλα: Εσύ γιατί δε μου μίλησες ποτέ;
Νεαρός: Δεν ήμουν σίγουρος.
Κοπέλα: Ότι ήμουν εγώ; Η ίδια κοπέλα με τα μποτάκια;
Νεαρός: Δεν ήμουν σίγουρος πως θα μου μιλούσες.
Κοπέλα: Την διάβασα την αγγελία.
Νεαρός: Και γιατί δεν απάντησες;
Κοπέλα: Πίστευα πως δεν ήταν για μένα.
(Ακούγεται φωνή από το μεγάφωνο: επόμενος σταθμός)
Κοπέλα: Αυτή είναι η στάση μου.
Νεαρός: Γιατί;
Κοπέλα: Γιατί πρέπει να κατέβω.
Νεαρός: Όχι, γιατί πίστευες πως δεν ήταν για σένα η αγγελία;
Κοπέλα: (Η φωνή της ακούγεται να ξεμακραίνει) Όταν πήρα τα μποτάκια είχα ήδη κόψει τα μαλλιά μου. Γεια.
Νεαρός: (Φωνάζει) Να κοιτάζεις τις αγγελίες.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.