Θεατρο - Οπερα

«Τα κόκκινα μποτάκια»

Η νέα αποκλειστική θεατρική παραγωγή της Athens Voice

4168-35217.jpg
Λένα Χουρμούζη
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
36016-78331.JPG

Πλησίασε διστακτικά, κρατώντας ένα ντοσιέ. Υπέθεσα ότι είναι βιογραφικό. «Μιλήσαμε στο τηλέφωνο. Για θέατρο. Σου έφερα κείμενά μου». Ανοίγω το ντοσιέ και διαβάζω: «Μικρά Θεατρικά Αστικού Τύπου». Δηλαδή; «Είναι θεατρικές στιγμές της Αθήνας. Στιγμές γι’ ανθρώπους που κινούνται με το μετρό, που περιμένουν λεωφορείο, που κάθονται σε παγκάκια ή που απλά βιάζονται να φτάσουν στη δουλειά». Διάβασα μία μία τις ιστορίες και ήταν σα να τις ακούω: ο ήχος του μετρό, οι διάλογοι στο πάρκο, οι κουβέντες στη στάση του λεωφορείου.«Τι θα έλεγες αν κάναμε μια θεατρική παραγωγή, τύπου ραδιοφώνου, στο ίντερνετ ;». Κι έτσι χωρίς πολλή σκέψη ανεβάσαμε τα «Αστικά Μονόπρακτα» της Athens Voice – το πρώτο δημόσιο θεατρικό ντεμπούτο της Δώρας Τσόγια.

Η Δώρα Τσόγια γεννήθηκε, μεγάλωσε και σπούδασε στη Θεσσαλονίκη. Συνέχισε σπουδές Ψυχολογίας στην Αγγλία. Τώρα ζει και εργάζεται στην Αθήνα, ως Κλινική Ψυχολόγος. Από το 2007 παρακολουθεί μαθήματα θεατρικής συγγραφής με τον Ανδρέα Φλουράκη. Άλλα της έργα: Οι Θάλασσες (2007), Πλατεία Ελευθερίας (2011, 3ο Βραβείο, Όμιλος Unesco), Κανονικοί Γονείς (2012), Όσο Χρειάζεται (2013).

n

ΚΟΚΚΙΝΑ ΜΠΟΤΑΚΙΑ (της Δώρας Τσόγια)

Ακούγονται οι ηθοποιοί: Γιώργος Γλάστρας + Χριστίνα Χριστοφή

Σκηνοθετική επιμέλεια: Ανδρέας Φλουράκης

Φωτογραφίες: Ελένη Παπαϊωάννου

Ήχος από πόρτες που κλείνουν στο μετρό, τρένο που ξεκινάει. Δυο νέοι, νεαρός και κοπέλα.

Κοπέλα: Θέλετε να με ρωτήσετε κάτι;

Νεαρός: (Ντροπαλά) Τα μποτάκια σας. Είναι ωραία.

Κοπέλα: Ευχαριστώ.

Νεαρός: Τα έχω ξαναδεί.

Κοπέλα: Αλήθεια; Είναι μοναδικά. Κόκκινα με στραβές ραφές. Εγώ τα σχεδίασα.

Νεαρός: Σας έχω ξαναδεί.

Κοπέλα: Ήταν ειδική παραγγελία. Τους ζήτησα να μην ξαναφτιάξουν το ίδιο σχέδιο.

Νεαρός: Κι όμως, ήταν τα ίδια.

Κοπέλα: Πού το ξέρετε;

Νεαρός: Ποιο;

Κοπέλα: Ότι με έχετε ξαναδεί;

Νεαρός: Το θυμάμαι.

Κοπέλα: Απʼ τα μποτάκια;

Νεαρός: Αυτό ήταν η πρώτη φορά.

Κοπέλα: Εδώ κι ένα μήνα αυτά φοράω.

Νεαρός: Κοντύνατε και τα μαλλιά σας.

(Μικρή Παύση)

Νεαρός: Έβαλα και αγγελία. Στην Athens Voice. «Έχεις μακριά σκούρα μαλλιά και περίεργα κόκκινα μποτάκια».

Κοπέλα: (Γελάει) Αποκλείεται.

Νεαρός: Γιατί;

Κοπέλα: Δεν ήμουν εγώ.

Νεαρός: Είμαι απόλυτα σίγουρος. Κάθε μέρα σε πετυχαίνω στην ίδια στάση. Στις πέντε ακριβώς. Πολύ σπάνια αργείς.

Κοπέλα: Δε μʼ αρέσει να αργώ.

Νεαρός: Και δεν κάθεσαι ποτέ. Και είσαι πάντα μόνη.

(Παύση)

Κοπέλα: Κι εγώ σ ʼέχω προσέξει.

Νεαρός: Αλήθεια;

Κοπέλα: Μια δυο φορές.

Νεαρός: Πώς κι έτσι;

Κοπέλα: Είσαι ο μόνος που χαμογελάει εδώ μέσα.

Νεαρός: Μʼ ενοχλεί που δε χαμογελάει κανένας. Δεν είναι μίζερο;

Κοπέλα: Κανείς δεν είναι χαρούμενος.

Νεαρός: Κι όμως, τους βλέπω καμιά φορά μόλις χτυπήσει το κινητό, για πότε ανεβαίνουν οι γωνίες των χειλιών τους προς τα πάνω.

Κοπέλα: Εσύ γιατί δε μου μίλησες ποτέ;

Νεαρός: Δεν ήμουν σίγουρος.

Κοπέλα: Ότι ήμουν εγώ; Η ίδια κοπέλα με τα μποτάκια;

Νεαρός: Δεν ήμουν σίγουρος πως θα μου μιλούσες.

Κοπέλα: Την διάβασα την αγγελία.

Νεαρός: Και γιατί δεν απάντησες;

Κοπέλα: Πίστευα πως δεν ήταν για μένα.

(Ακούγεται φωνή από το μεγάφωνο: επόμενος σταθμός)

Κοπέλα: Αυτή είναι η στάση μου.

Νεαρός: Γιατί;

Κοπέλα: Γιατί πρέπει να κατέβω.

Νεαρός: Όχι, γιατί πίστευες πως δεν ήταν για σένα η αγγελία;

Κοπέλα: (Η φωνή της ακούγεται να ξεμακραίνει) Όταν πήρα τα μποτάκια είχα ήδη κόψει τα μαλλιά μου. Γεια.

Νεαρός: (Φωνάζει) Να κοιτάζεις τις αγγελίες.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κερδίστε διπλές προσκλήσεις για την παράσταση «Manolis / καρδιά σε τέσσερις χορδές»
Κερδίστε διπλές προσκλήσεις για την παράσταση «Manolis / καρδιά σε τέσσερις χορδές»

Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Άσπρούλης υπογράφουν ένα νέο πρωτότυπο θεατρικό έργο για τον Μανώλη Χιώτη που θα παρουσιαστεί από το ΚΘΒΕ σε πανελλήνια πρώτη στη Μονή Λαζαριστών

Συναντήσεις στα Εξάρχεια | Γιάννης Καλαβριανός
Podcast Συναντήσεις στα Εξάρχεια | Ο Γιάννης Καλαβριανός περνάει την «Πύλη της Κόλασης»

Ο πρώην γιατρός που αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με το θέατρο, οι πετυχημένες παραστάσεις, οι διακρίσεις και το νέο του έργο στο θέατρο του Νέου Κόσμου

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.