Πώς προσεγγίζει ο Έκτορας Λυγίζος τις Βάκχες του Ευριπίδη;
O σκηνοθέτης μας συστήνει την παράσταση που θα ανέβει στην Επίδαυρο
«Διαφορετικοί άξονες καθόρισαν την προσέγγισή μας. Ο βασικός είναι το πώς μεμονωμένα άτομα συντονίζονται σε ένα σύνολο και μια φωνή. Το πώς δηλαδή χρησιμοποιώντας κομμάτια της προσωπικότητάς σου μπαίνεις σε μια δουλειά συνόλου. Αυτή η διαδικασία θα είναι εμφανής και στην παράσταση.
Άλλος άξονας είναι η σχέση μεταξύ αυτού που οδηγεί και αυτού που ακολουθεί – μια σχέση που αλλάζει στην πορεία. Εξερευνάμε επίσης σε ποιο βαθμό ο Διόνυσος είναι το alter ego του Ευριπίδη, αλλά και του σκηνοθέτη. Θέλουμε να παρατηρήσουμε πως μέσω της επιρροής του στον Πενθέα επηρεάζει και παρασύρει και το θεατή.
Το πώς ο Πενθέας, μια περίκλειστη προσωπικότητα που συμβολίζει την αντίσταση στους εισβολείς και στο ξένο, επηρεάζεται από την είσοδο του Διονύσου. Μια τέτοια στάση δεν είναι μόνο θεατρική, αλλά έχει και την κοινωνική της αναγωγή. Ο Πενθέας είναι ένας προσκολλημένος άνθρωπος, πιστός σε έναν κανόνα, και υποφέρει από αυτό. Στο πρωτότυπο ο Διόνυσος είναι τιμωρητικός. Για μένα όμως ο αφανισμός που προκαλεί δεν είναι το τέλος του κόσμου.
Δεν ξεκινάμε από την αναπαράσταση αλλά από την αφήγηση μέσω μιας ομάδας οκτώ ανθρώπων. Ακολουθούμε πιστά την πλοκή του έργου, μόνο που κάθε πρόσωπο δεν μένει πιστό στο χαρακτήρα αλλά εξελίσσεται στη διάρκεια της παράστασης και μπορεί να μπει σε κάποιον άλλο ρόλο ή στο χορό που παρακολουθεί την ιστορία.
Στην ουσία η παράσταση προκαλεί μια συνομιλία με το κοινό. Η φόρμα είναι η ιδεολογία της. Αυτό που πιστεύουμε είναι πως η ειλικρινής προσπάθεια να λύσεις ένα μυστήριο είναι δημιουργική και όχι η λύση της. Η παράσταση θέλει να είναι και μια μελέτη του αρχαίου θεάτρου. Πώς από ένα δρώμενο γύρω από μια φωτιά και έναν ιερουργό μετεξελίχτηκε σε τελετή θριάμβου και πώς έγινε το πέρασμα από τη θεατρική κυκλική σκηνή στο ημικύκλιο της Επιδαύρου, για παράδειγμα. Θέλουμε να περάσουμε από τη μετωπική αντιμετώπιση στην κυκλική, όπου ο αφηγητής χάνει με έναν τρόπο την απεύθυνση και ο θεατής λαμβάνει ενεργά μέρος στα δρώμενα.»
14-15/7. Συμπαραγωγή: Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου και ΔΗ-ΠΕΘΕ Λάρισας
Πρωταγωνιστούν: Ανθή Ευστρατιάδου, Έκτορας Λυγίζος, Βασίλης Μαγουλιώτης, Άρης Μπαλής, Αργύρης Πανταζάρας, Ανέζα Παπαδοπούλου, Μαρία Πρωτόπαππα, Χρήστος Στέργιογλου
Περισσότερες πληροφορίες στο greekfestival.gr/gr/home
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μια παράσταση ευχάριστη στη θέαση, δουλεμένη στη λεπτομέρεια, με άψογη καθοδήγηση των ηθοποιών, ώστε να κινηθούν με δεξιοτεχνία στην κόψη μεταξύ κωμωδίας και δράματος
Με αφορμή τη νέα τους θεατρική συνεργασία, μιλήσαμε με τους δύο ηθοποιούς για ένα έργο γραμμένο από δύο παλιότερους μεγάλους του θεάτρου και της κωμωδίας
Το ανεκτίμητο έργο του συγγραφέα που διακωμωδούσε τις αδυναμίες των ανθρώπων
Το βραβείο θα δίνεται ανά διετία σε γυναίκες δημιουργούς με σημαντική προσφορά στο θέατρο
Η ηθοποιός μας μιλά για την συμμετοχή της στην παράσταση «Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της» του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού
Η Έρι Κύργια επανασυνθέτει τον μύθο του Φρανκενστάιν, μεταφέροντάς τον στην εποχή που ξεκίνησε η Τεχνητή Νοημοσύνη
Αγάπη, έρωτας, τρυφερότητα, στερεότυπα, δεύτερες ευκαιρίες: αυτά είναι τα χαρακτηριστικά των έργων που προτείνουμε
Η θεατρική παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 25 Ιανουαρίου
Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, ως ελάχιστη προσφορά στην πολυσχιδή δημιουργό θα απονέμει ανά διετία το Βραβείο
Μια ματιά στη θεατρική παράσταση που παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη
Μια συζήτηση με τον αρχιμουσικό που σκηνοθετεί την παράσταση στο Δημοτικό Θέατρο Κάλλας
Η πρώτη παράσταση του έργου του Μπέκετ πραγματοποιήθηκε 5 Ιανουαρίου 1953
Οι παραγωγές του έχουν παρουσιαστεί σε όλα τα Φεστιβάλ της χώρας όπως στο Θέατρο Επιδαύρου και στο Ηρώδειο
Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης ανεβάζουν την πρώτη θεατρική παράσταση για τον μεγάλο μουσικό
Μιλήσαμε με τον Μίλτο Σωτηριάδη, διευθυντή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, για τη διαμόρφωση του χώρου και τον προγραμματισμό της σεζόν
Μεγάλοι σκηνοθέτες, σπουδαία κείμενα και καθηλωτικές ερμηνείες
Ερμηνεύουν η Λυδία Κονιόρδου και ο Μιχάλης Σαράντης- Μαζί τους η Τάνια Τσανακλίδου
Ποια θεατρικά μπορείτε να δείτε τις μέρες των γιορτών στην Αθήνα
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη του «Κάθε Πέμπτη κύριε Γκριν» στο θέατρο Αργώ
Ο γνωστός Ιταλός σκηνοθέτης αναλαμβάνει για πρώτη φορά να σκηνοθετήσει Έλληνες ηθοποιούς, προσεγγίζοντας τον «Γυάλινο κόσμο» μέσα από μια δική του, «πειραγμένη», και γι’ αυτό καλοδεχούμενη, οπτική
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.