- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Πώς προσεγγίζει ο Έκτορας Λυγίζος τις Βάκχες του Ευριπίδη;
O σκηνοθέτης μας συστήνει την παράσταση που θα ανέβει στην Επίδαυρο
«Διαφορετικοί άξονες καθόρισαν την προσέγγισή μας. Ο βασικός είναι το πώς μεμονωμένα άτομα συντονίζονται σε ένα σύνολο και μια φωνή. Το πώς δηλαδή χρησιμοποιώντας κομμάτια της προσωπικότητάς σου μπαίνεις σε μια δουλειά συνόλου. Αυτή η διαδικασία θα είναι εμφανής και στην παράσταση.
Άλλος άξονας είναι η σχέση μεταξύ αυτού που οδηγεί και αυτού που ακολουθεί – μια σχέση που αλλάζει στην πορεία. Εξερευνάμε επίσης σε ποιο βαθμό ο Διόνυσος είναι το alter ego του Ευριπίδη, αλλά και του σκηνοθέτη. Θέλουμε να παρατηρήσουμε πως μέσω της επιρροής του στον Πενθέα επηρεάζει και παρασύρει και το θεατή.
Το πώς ο Πενθέας, μια περίκλειστη προσωπικότητα που συμβολίζει την αντίσταση στους εισβολείς και στο ξένο, επηρεάζεται από την είσοδο του Διονύσου. Μια τέτοια στάση δεν είναι μόνο θεατρική, αλλά έχει και την κοινωνική της αναγωγή. Ο Πενθέας είναι ένας προσκολλημένος άνθρωπος, πιστός σε έναν κανόνα, και υποφέρει από αυτό. Στο πρωτότυπο ο Διόνυσος είναι τιμωρητικός. Για μένα όμως ο αφανισμός που προκαλεί δεν είναι το τέλος του κόσμου.
Δεν ξεκινάμε από την αναπαράσταση αλλά από την αφήγηση μέσω μιας ομάδας οκτώ ανθρώπων. Ακολουθούμε πιστά την πλοκή του έργου, μόνο που κάθε πρόσωπο δεν μένει πιστό στο χαρακτήρα αλλά εξελίσσεται στη διάρκεια της παράστασης και μπορεί να μπει σε κάποιον άλλο ρόλο ή στο χορό που παρακολουθεί την ιστορία.
Στην ουσία η παράσταση προκαλεί μια συνομιλία με το κοινό. Η φόρμα είναι η ιδεολογία της. Αυτό που πιστεύουμε είναι πως η ειλικρινής προσπάθεια να λύσεις ένα μυστήριο είναι δημιουργική και όχι η λύση της. Η παράσταση θέλει να είναι και μια μελέτη του αρχαίου θεάτρου. Πώς από ένα δρώμενο γύρω από μια φωτιά και έναν ιερουργό μετεξελίχτηκε σε τελετή θριάμβου και πώς έγινε το πέρασμα από τη θεατρική κυκλική σκηνή στο ημικύκλιο της Επιδαύρου, για παράδειγμα. Θέλουμε να περάσουμε από τη μετωπική αντιμετώπιση στην κυκλική, όπου ο αφηγητής χάνει με έναν τρόπο την απεύθυνση και ο θεατής λαμβάνει ενεργά μέρος στα δρώμενα.»
14-15/7. Συμπαραγωγή: Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου και ΔΗ-ΠΕΘΕ Λάρισας
Πρωταγωνιστούν: Ανθή Ευστρατιάδου, Έκτορας Λυγίζος, Βασίλης Μαγουλιώτης, Άρης Μπαλής, Αργύρης Πανταζάρας, Ανέζα Παπαδοπούλου, Μαρία Πρωτόπαππα, Χρήστος Στέργιογλου
Περισσότερες πληροφορίες στο greekfestival.gr/gr/home
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.