Θεατρο - Οπερα

Η ποιητική προίκα των Αθηνών

Ο Γιάννης Σκουρλέτης σκηνοθετεί μια παράσταση όπου συναντιέται η ποίηση του λόρδου Μπάιρον και της Λένας Πλάτωνος

4741-35213.jpg
Δημήτρης Μαστρογιαννίτης
ΤΕΥΧΟΣ 617
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
357796-741278.jpg
Κική Παπαδοπούλου

Ο Γιάννης Σκουρλέτης σκηνοθετεί tiw «Κόρες, η νέα ποιητική της Αθήνας» 

Στις «Κόρες, η νέα ποιητική της Αθήνας» ο Γιάννης Σκουρλέτης σκηνοθετεί μια παράσταση όπου συναντιέται, μεταξύ άλλων, η ποίηση του λόρδου Μπάιρον και της Λένας Πλάτωνος. Μας έβαλε στο Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών, όπου και θα ανέβει.

«Το Φεστιβάλ Αθηνών, βλέποντας ίσως πως στις προηγούμενες δουλειές μάς απασχόλησε η διαχρονία της γλώσσας, πρότεινε να κάνουμε μια παράσταση που να εμπλέκει την Αθήνα και την ποίηση. Δεν ήταν εύκολο. Έπρεπε να βρεθούν τα ποιήματα που γράφτηκαν για την Αθήνα (η ανθολόγηση είναι του Χριστόφορου Λιοντάκη), να επιλέξουμε ποια θα κρατήσουμε, και μετά η Γλυκερία Μπασδέκη να γράψει το κείμενο το οποίο θα τα εμπεριέχει. Τελικά ποιήματα σαράντα ποιητών υπάρχουν στο κείμενο είτε ολόκληρα είτε ως στίχοι.

Η ποιητική προίκα των Αθηνών

Ψάξαμε πολύ μέχρι να βρούμε το κτίριο που θα ταίριαζε στην παράστασή μας μέχρι να καταλήξουμε στο μικρό Χρηματιστήριο. Είναι το πρώτο χρηματιστήριο της πόλης και ανοίγει για πρώτη φορά τις πόρτες του μετά την ανακαίνισή του. Σε φέρνει σε μια επαφή με το 19ο αιώνα, που παραμένει ακόμα άγνωστος για τους περισσότερους, ενώ από μόνη της η αίθουσα είναι ένας λόγος για να δει κάποιος την παράσταση. Ο χώρος μάς οδήγησε και στο να μείνουμε μόνο στα ποιήματα του 19ου και του 20ού αιώνα.

Σκεφτόμενοι τις Καρυάτιδες, αλλά και τις παρθένες των Παναθηναίων, οδηγηθήκαμε στο να δημιουργήσουμε δύο κορίτσια με τα ονόματα Νούλα και Νανά (υποκοριστικά της Αθηνάς-Αθήνας). Η μια κόρη είναι η πρωτότοκη που υπερασπίζεται την κληρονομιά του παρελθόντος και η άλλη, που δέχεται κάποια ερωτικά γράμματα από έναν πρίγκιπα, κοιτάζει το μέλλον. Κλεισμένα στο σπίτι και παίζοντας το πιο αγαπημένο παιχνίδι τους, τις κουμπάρες και τη μαμά που λείπει, με κάποιο τρόπο θα συγκρουστούν μέχρι τη συνειδητοποίηση πως πρέπει να σκοτώσουν τη μαμά/πόλη και απαλλαγμένες από αυτό το βάρος να βγουν από αυτό το κτίριο στην πραγματική ζωή/πόλη. 

Η ποιητική προίκα των Αθηνών

Είναι σαφές πως στο έργο υπάρχει ένας απόηχος από τις “Δούλες” του Ζενέ. Αυτό που θέλουμε να δούμε με την παράσταση είναι πώς μας επηρεάζει το παρελθόν της Αθήνας. Πώς ορίζουμε την ταυτότητά μας λόγω της κληρονομιάς μας αλλά και λόγω της παρέμβασης των ξένων. Πρέπει να σκεφτούμε το ρόλο που έπαιξαν οι Βαυβαροί στην κατασκευή της πόλης για να αποκωδικοποιήσουμε το τελευταίο. Γιατί μέσω αυτών κατασκευάστηκε και η ιδέα της Αθήνας. Δεν ξέρω δε πόσο έχουμε αφομοιώσει αυτό το γεγονός. Εμείς πάντως δεν απαντάμε σε όλο αυτό αλλά προσπαθούμε να καταλάβουμε τι μας συμβαίνει.»

Η ποιητική προίκα των Αθηνών

Η ποιητική προίκα των Αθηνών

Η ποιητική προίκα των Αθηνών

Η ποιητική προίκα των Αθηνών

Η ποιητική προίκα των Αθηνών

Η ποιητική προίκα των Αθηνών

30/6-3/7, Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών. Πρωταγωνιστούν: Λένα Δροσάκη, Άλκηστις Πουλοπούλου. Συμμετέχει 15μελής χορός. Περισσότερες πληροφορίες για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου στο greekfestival.gr/gr/home

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.