- CITY GUIDE
- PODCAST
-
22°
Η ποιητική προίκα των Αθηνών
Ο Γιάννης Σκουρλέτης σκηνοθετεί μια παράσταση όπου συναντιέται η ποίηση του λόρδου Μπάιρον και της Λένας Πλάτωνος
![357796-741278.jpg 357796-741278.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2017/06/08/357796-741278.jpg)
Ο Γιάννης Σκουρλέτης σκηνοθετεί tiw «Κόρες, η νέα ποιητική της Αθήνας»
Στις «Κόρες, η νέα ποιητική της Αθήνας» ο Γιάννης Σκουρλέτης σκηνοθετεί μια παράσταση όπου συναντιέται, μεταξύ άλλων, η ποίηση του λόρδου Μπάιρον και της Λένας Πλάτωνος. Μας έβαλε στο Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών, όπου και θα ανέβει.
«Το Φεστιβάλ Αθηνών, βλέποντας ίσως πως στις προηγούμενες δουλειές μάς απασχόλησε η διαχρονία της γλώσσας, πρότεινε να κάνουμε μια παράσταση που να εμπλέκει την Αθήνα και την ποίηση. Δεν ήταν εύκολο. Έπρεπε να βρεθούν τα ποιήματα που γράφτηκαν για την Αθήνα (η ανθολόγηση είναι του Χριστόφορου Λιοντάκη), να επιλέξουμε ποια θα κρατήσουμε, και μετά η Γλυκερία Μπασδέκη να γράψει το κείμενο το οποίο θα τα εμπεριέχει. Τελικά ποιήματα σαράντα ποιητών υπάρχουν στο κείμενο είτε ολόκληρα είτε ως στίχοι.
Ψάξαμε πολύ μέχρι να βρούμε το κτίριο που θα ταίριαζε στην παράστασή μας μέχρι να καταλήξουμε στο μικρό Χρηματιστήριο. Είναι το πρώτο χρηματιστήριο της πόλης και ανοίγει για πρώτη φορά τις πόρτες του μετά την ανακαίνισή του. Σε φέρνει σε μια επαφή με το 19ο αιώνα, που παραμένει ακόμα άγνωστος για τους περισσότερους, ενώ από μόνη της η αίθουσα είναι ένας λόγος για να δει κάποιος την παράσταση. Ο χώρος μάς οδήγησε και στο να μείνουμε μόνο στα ποιήματα του 19ου και του 20ού αιώνα.
Σκεφτόμενοι τις Καρυάτιδες, αλλά και τις παρθένες των Παναθηναίων, οδηγηθήκαμε στο να δημιουργήσουμε δύο κορίτσια με τα ονόματα Νούλα και Νανά (υποκοριστικά της Αθηνάς-Αθήνας). Η μια κόρη είναι η πρωτότοκη που υπερασπίζεται την κληρονομιά του παρελθόντος και η άλλη, που δέχεται κάποια ερωτικά γράμματα από έναν πρίγκιπα, κοιτάζει το μέλλον. Κλεισμένα στο σπίτι και παίζοντας το πιο αγαπημένο παιχνίδι τους, τις κουμπάρες και τη μαμά που λείπει, με κάποιο τρόπο θα συγκρουστούν μέχρι τη συνειδητοποίηση πως πρέπει να σκοτώσουν τη μαμά/πόλη και απαλλαγμένες από αυτό το βάρος να βγουν από αυτό το κτίριο στην πραγματική ζωή/πόλη.
Είναι σαφές πως στο έργο υπάρχει ένας απόηχος από τις “Δούλες” του Ζενέ. Αυτό που θέλουμε να δούμε με την παράσταση είναι πώς μας επηρεάζει το παρελθόν της Αθήνας. Πώς ορίζουμε την ταυτότητά μας λόγω της κληρονομιάς μας αλλά και λόγω της παρέμβασης των ξένων. Πρέπει να σκεφτούμε το ρόλο που έπαιξαν οι Βαυβαροί στην κατασκευή της πόλης για να αποκωδικοποιήσουμε το τελευταίο. Γιατί μέσω αυτών κατασκευάστηκε και η ιδέα της Αθήνας. Δεν ξέρω δε πόσο έχουμε αφομοιώσει αυτό το γεγονός. Εμείς πάντως δεν απαντάμε σε όλο αυτό αλλά προσπαθούμε να καταλάβουμε τι μας συμβαίνει.»
30/6-3/7, Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών. Πρωταγωνιστούν: Λένα Δροσάκη, Άλκηστις Πουλοπούλου. Συμμετέχει 15μελής χορός. Περισσότερες πληροφορίες για το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου στο greekfestival.gr/gr/home
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.