- CITY GUIDE
- PODCAST
-
32°
Ερωτευμένες παραστάσεις: Η κληρονομιά
Η θεατρόφιλη Αθήνα λατρεύει τις παραστάσεις, όπου ο έρωτας παίζει τον κύριο λόγο
![35733-80595.jpg 35733-80595.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2013/02/27/35733-80595.jpg)
Όσο και να προσπαθείς να προβλέψεις τον Φώτη Μάκρη, σε κάθε παράσταση εκείνος θα βρει κάτι να σου τη φέρει. Ο mastemind του Θεατρικού Οργανισμού «Νέος Λόγος» ανεβάζει εκ νέου αναθεωρημένη πέντε χρόνια αργότερα την «Κληρονομιά» του Μαριβό στο Studio Mαυρομιχάλη. Για 90 λεπτά σε βγάζει από την τακτοποιημένη (ή και όχι) κανονικότητά σου για να σε χορέψει σε ένα ερωτικό παιχνίδι με ασταμάτητη ενέργεια και κίνηση. Με συχνές αντιστίξεις, την κλασική μακρόσυρτη σιωπή του και το αβέβαιο τελευταίο χειροκρότημα – που ως συνήθως με τον Μακρή ποτέ δεν ξέρεις πότε έρχεται η ώρα του.
Έχε υπόψη σου ότι με το που θα μπεις στο θέατρο το πιο πιθανό είναι να σε αρχίσουν οι πρωταγωνιστές στο χορό. Με Edith Piaf μπαίνεις, ενώ όσο προχωράς στα κληρονομικά παίρνεις ολοένα και περισσότερο μέρος στη «συμμετοχική δημοκρατία» της παράστασης. Μπορεί να χρειαστεί να παίξεις-απαγγείλεις-τραγουδήσεις-χορέψεις μαζί με τον Ιππότη, τον Μαρκήσιο ή την Κόμησσα. Με φινετσάτο sountrack από γαλλικά chansons των Serge Gainsbourg, Michel Legrand, Adamο.
Νευρώδης ρυθμός, φινέτσα, λεπτό χιούμορ, εσωτερικές συγκρούσεις και non-stop ερωτικά παιχνίδια με τον εγωκεντρισμό, τη μοναξιά, τη φιλαρέσκεια, την αφέλεια και το συμφέρον να αλλάζουν συχνά χέρια και ρόλο. Ένα ατελείωτο γαϊτανάκι από φουσκωμένα μυαλά, που μπορεί και να αλλάξουν τελικά κάτω από το βάρος 600.000 φράγκων της κληρονομιάς και των όρων της.
Νέοι συντελεστές και καινούργια διανομή φρεσκάρουν τη θεατρική φόρμα της γαλλικής κωμωδίας –που διαθέτει την ιταλική τυπολογία του 18ου αιώνα– με σύγχρονα στοιχεία, για να φτάσει στο σήμερα αφήνοντας μια γλυκόπικρη γεύση για τις αδυναμίες της ανθρώπινης φύσης και διαχρονικά ερωτικά διλήμματα.
Οι έξι ηθοποιοί ακολουθούν αλλά και ανατρέπουν τη φόρμα της Κομέντια ντελ Άρτε «φορτισμένοι» με την ολοζώντανη κινησιολογία της Στέλλας Κρούσκα. Φανταστικά σκηνικά και κοστούμια από τον Διονύση Μανουσάκη, που με 150 ευρώ συνολικά κατάφερε (όπως και στην προηγούμενη παράσταση «Η τελετή») να δημιουργήσει μια πανδαισία κοστουμιών και αξεσουάρ (βαλίτσες, καπελιέρες, τσάντες) που θα ζήλευε και η πιο ακριβοπληρωμένη παραγωγή. Οι χαμηλοί φωτισμοί του Στέφανου Κοπανάκη δεν θα κρύψουν το χαμόγελο που θα σχηματιστεί στο πρόσωπό σου βγαίνοντας 90 λεπτά και τρεις αιώνες αργότερα από το νεωτερικό και δροσερό marivaudage του Νέου Λόγου.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.