Θεατρο - Οπερα

Ερωτευμένες παραστάσεις: Ο Δήμιος του Έρωτα

Η θεατρόφιλη Αθήνα λατρεύει τις παραστάσεις, όπου ο έρωτας παίζει τον κύριο λόγο

4741-35213.jpg
Δημήτρης Μαστρογιαννίτης
ΤΕΥΧΟΣ 425
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
35731-80593.jpg

«Τι ώρα τελειώνει η παράσταση;» «Ποια παράσταση;» «Του Γιάλομ». Τουλάχιστον δύο φορές άκουσα την ερώτηση στο γκισέ από κυρίους, που έχουν συνοδέψει τις κυρίες τους. Εδώ ο σταρ είναι ο Ίρβιν Γιάλομ. Το φουαγιέ είναι γεμάτο από γυναίκες κάθε ηλικίας, φανατικές αναγνώστριες των βιβλίων του σημαντικότερου εκπροσώπου της υπαρξιακής ψυχοθεραπείας. Οπότε είναι απολύτως λογικό να έρθουν να δουν πώς η νουβέλα του «Ο δήμιος του έρωτα» (εκδ. Άγρα) έγινε θεατρική παράσταση από τον Κώστα Γάκη φέρνοντας στη σκηνή δύο σπουδαίους ηθοποιούς: την Ξένια Καλογεροπούλου και τον Μηνά Χατζησάββα.

O σκηνοθέτης είχε στα χέρια του ένα δυνατό κείμενο. Μια μεταφορά της προσωπικής εμπειρίας του ψυχοθεραπευτή από τις συνεδρίες του με την εβδομηντάχρονη Θέλμα. Γυναίκα εμμονική με τον ολιγοήμερο έρωτά της για τον πρώην ψυχοθεραπευτή της, ανθίσταται στις προσπάθειες του Γιάλομ να της τον ξεριζώσει. Έρωτας, θάνατος, γηρατειά, η αξία της ψυχανάλυσης βρίσκουν εδώ τη θέση τους. Ο Κ.Γ. εφηύρε μια λύση ώστε η παράσταση να μη μοιάζει με αναλόγιο.

Δύο ηθοποιοί/χορευτές (Έλενα Γεροδήμου, Χρήστος Παπαδόπουλος) παρεμβαίνουν στη δράση είτε χορεύοντας είτε ατακάροντας, όπως τα φλας μπακ σε μια ταινία. Η μεν είναι η Θέλμα σε νεαρή ηλικία και ο δε ο πρώην ψυχίατρος που γέννησε στη γυναίκα τον εμμονικό έρωτά της. Επιπλέον, φρόντισε να υπάρχει κίνηση σε όλη τη σκηνή, μετακινώντας τα δύο έπιπλα που φιλοξενούν γιατρό-ασθενή, με το άγχος μήπως ο θεατής «μυρίσει» τις σελίδες του βιβλίου. Πρόκρινε στην παράσταση και το χιούμορ που διακρίνει τη νουβέλα, γιατί μπορεί να έχουμε κάνει στην Ελλάδα το συγγραφέα Θεό αλλά ευτυχώς δεν θεοποιήσαμε την ψυχανάλυση.

Ο Μ.Χ. στο ρόλο του Γιάλομ προκαλεί τη θυμηδία κάθε φορά που κατά πρόσωπο στο κοινό αναρωτιέται για τις μεθόδους του ή αυτοσαρκάζεται. Το ρόλο τον διασκεδάζει, δεν υπάρχει αμφιβολία. Η Ξ.Κ. φρόντισε ώστε η Θέλμα της να δείχνει μια γυναίκα της διπλανής πόρτας. Άλλοτε καταθλιπτική, άλλοτε πεισματάρα και άλλοτε με παιχνιδιάρικη διάθεση, δεν έχτισε μια ασθενή απόμακρη στην ελληνική πραγματικότητα. Οι δυο τους σηκώνουν στους ώμους την παράσταση, κάνοντας να φαίνονται οι ουρές έξω από το θέατρο το πιο φυσιολογικό πράγμα που μπορεί να δει κάποιος στη σημερινή Αθήνα.

Info: Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, Ταύρος, 210 3418.579. Δευτ., Τρ. 21.00

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Κερδίστε 15 διπλές προσκλήσεις για τον Δον Κάρλος στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.