- CITY GUIDE
- PODCAST
-
31°
Μάσκες και συμπεριφορές
Ο Σίμος Κακάλας σκηνοθετεί την παράσταση “Recycle” και μιλάει στην A.V.
![3570-9324.jpg 3570-9324.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2010/02/17/3570-9324_0.jpg)
Ο Σίμος Κακάλας σκηνοθετεί την παράσταση “Recycle” και μιλάει στην A.V.
Μετά την «Γκόλφω», τον «Ερωτόκριτο», τον «Απόκοπο και το «Λιωμένο βούτυρο», ο Σίμος Κακάλας παρουσιάζει τη νέα του δουλειά με τίτλο “Recycle” και μας μιλάει για την έννοια της ανακύκλωσης στις ανθρώπινες συμπεριφορές.
Τι σημαίνει το “Recycle” για εσάς σήμερα; Μπορεί να σημαίνει πολλά πράγματα πέρα από την ανακύκλωση των υλικών, στην παράσταση μιλάμε για την ανακύκλωση της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Δείχνουμε τις ανθρώπινες σχέσεις και την καρικατούρα τους. Αφαιρούμε το λόγο και επιχειρούμε κυρίως στη μη λεκτική επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων.
Από τα σπουδαία κείμενα προχωρήσατε σε μια πολύ ιδιαίτερη φόρμα. Τι σας ενδιέφερε ακριβώς σε μια παράσταση με απουσία λόγου; Ήθελα να δω πώς μπορεί να προκύψει θέατρο μέσα από μια λευκή σελίδα. Όλη αυτή η δουλειά είναι μια σπουδή, μια εργασία σε θέματα που με έχουν απασχολήσει πολύ. Η προσωπική εμπειρία που αποκόμισα ήταν αυτή του μεγάλου σχολείου, έχω μάθει πολλά και θεωρώ ότι ήταν μια πολύ σημαντική διαδικασία.
Χρησιμοποιείτε πάλι μάσκες, αλλά με μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας. Μάσκες-χάρτινες σακούλες χωρίς χαρακτηριστικά. Τι μας δείχνουν οι ηθοποιοί και τι θα δουν οι θεατές; Μέχρι τώρα έχουμε δουλέψει πολύ με μάσκες και με αυτή την παράσταση νιώθω ότι κλείνει αυτός ο κύκλος. Ως τώρα οι μάσκες σηματοδοτούσαν ένα χαρακτήρα, ένα ρόλο, μια προσωπικότητα. Εδώ καταργούνται όλα, φύλο, ηλικία, τύπος και ό,τι πρέπει να γίνει κατανοητό γίνεται μέσω του σώματος, της κίνησης. Μέσα από αυτούς τους ανθρώπους που δεν έχουν χαρακτηριστικά παρακολουθούμε τη μικρογραφία μιας κοινωνίας που γεννιέται, μεγαλώνει και πεθαίνει επί σκηνής, ιστορίες με μια σπονδυλωτή λογική.
RECYCLE
Σκηνοθεσία: Σίμος Κακάλας
Παίζουν: Δήμητρα Κούζα, Μένη Κωνσταντινίδου, Αντρέας Κωνσταντίνου, Έλενα Μαυρίδου,
Θοδωρής Οικονομίδης, Γιώργος Συμεωνίδης.
Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας, Ευμολπιδών 41, Γκάζι, 210 3455.020. Ως τις 25/4.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.