Η πιο πρωτοποριακή εκδοχή του «Χειμωνιάτικου παραμυθιού» στο Μέγαρο
Η θεατρική ομάδα Cheek by Jowl ανεβάζει για παραπάνω από τρεις δεκαετίες κλασικούς συγγραφείς και μεγάλα έργα μέσα από μια σύγχρονη πρωτοποριακή ματιά
«Το έργο μιλάει για την αγάπη, την απώλεια, τη δυσκολία να συγχωρείς τον άλλο, να συγχωρείς τον εαυτό σου, να αναλαμβάνεις την ευθύνη. Μιλάει για τον άνθρωπο που παραλογίζεται και τον αντίκτυπο που έχει στο περιβάλλον του και στην κοινωνία». Απόσπασμα από το σημείωμα του σκηνοθέτη Declan Donnellan.
Οι Cheek by Jowl είναι Βρετανοί. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Είναι ανατρεπτικοί και ανεβάζουν για παραπάνω από τρεις δεκαετίες κλασικούς συγγραφείς και μεγάλα έργα μέσα από μια σύγχρονη πρωτοποριακή ματιά – και είναι τύχη να δεις πώς αντιμετωπίζουν ένα έργο του εθνικού βάρδου τους. Κάθε παραγωγή των Cheek by Jowl αποτελεί θεατρικό γεγονός και αυτή η παραγωγή τους που έρχεται στο Μέγαρο για τρεις μόνο παραστάσεις, είναι ένα ιδιαίτερο σκηνικό θέαμα. Γιατί έχει τη σκηνοθετική υπογραφή του βραβευμένου με τον Χρυσό Λέοντα του Φεστιβάλ Βενετίας, Declan Donnellan.
Ιδρυτής του θιάσου μαζί με τον Nick Ormerod το 1981, ο σπουδαίος σκηνοθέτης και καλλιτεχνικός διευθυντής της ομάδας έχει καταφέρει να γίνουν οι Cheek by Jowl γνωστοί διεθνώς μέσα από τις περιοδείες τους, και τα μέλη του επίσημοι συνεργάτες του Barbican Centre του Λονδίνου. Μάλιστα κάπου ανάμεσα στις βραβεύσεις και τις σπουδαίες θεατρικές παραγωγές που έχει παρουσιάσει με την ομάδα του, ο Donnellan έχει δώσει σκηνοθετικές οδηγίες και στον Ρόμπερτ Πάτινσον ενώπιον της μεγάλης οθόνη στα γυρίσματα της ταινίας «Bel Ami» (2012).
Για την ιστορία ο Σαίξπηρ έγραψε «Το χειμωνιάτικο παραμύθι» την ίδια περίοδο με την «Τρικυμία», ανατρέποντας όλους τους κανόνες που αυτή ακολουθεί. Η ενότητα του χρόνου, του τόπου και της δράσης χάνεται μέσα σ’ ένα ταξίδι που διαρκεί δεκαέξι ολόκληρα χρόνια ανά την Ευρώπη, από την Αυλή στην εξοχή, από την τραγωδία στην ελαφριά κωμωδία.
Trivia
-Ήταν το 1610 που η Ελισάβετ Α΄, η βασίλισσα που αγάπησε και ανέδειξε τον Σαίξπηρ, ήταν ήδη επτά χρόνια νεκρή και ο δραματουργός, γέρος και διάσημος πια, έχει αποσυρθεί στη γενέτειρά του, το Στράτφορντ. Οι παλαιοί συνεργάτες του ωστόσο του ζητούσαν διαρκώς έργα για να παρουσιάσουν στο Λονδίνο και τότε εκείνος κατέφυγε στο έμμετρο μυθιστόρημα του Ρόμπερτ Γκριν «Παντόστο», το οποίο διασκεύασε ανάλογα ώστε να φτιάξει ένα έντονα προσωπικό έργο, αποτίνοντας παράλληλα φόρο τιμής στη νεκρή ευεργέτιδά του που σε όλη τη διάρκεια της ζωής της έφερε το στίγμα της νόθας.
-Μετά την επεισοδιακή λύση του γάμου του πατέρα της Ερρίκου Η΄ με τη μητέρα της Ανν Μπολέυν και τη θανατική καταδίκη της τελευταίας, η Ελισάβετ θεωρήθηκε μη νόμιμο τέκνο ενώ ακόμη και μετά την ανάρρησή της στον θρόνο, δεν έπαψε να ακολουθείται από το στίγμα της «μεγάλης πόρνης».
-Επιθυμώντας να αποκαταστήσει τη μνήμη της βασίλισσάς του ο Σαίξπηρ έγραψε το «Χειμωνιάτικο παραμύθι». Στην Ελλάδα πρωτοπαρουσιάστηκε το 1903 από το Βασιλικό Θέατρο, ενώ η σημαντικότερη παράστασή του δόθηκε από το ίδιο θέατρο το 1952, σε σκηνοθεσία Αλέξη Σολομού.
Ιnfo: 5-7 Μαΐου, 20.00
Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη, Mέγαρο Μουσικής Αθηνών, 2107282333, megaron.gr
Στην αγγλική γλώσσα με ελληνικούς υπέρτιτλους σε μετάφραση του Ερρίκου Μπελιέ.
Η παράσταση συστήνεται για θεατές άνω των 12 ετών.
Με την υποστήριξη του British Council.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παράστασης «Φθινοπωρινή ιστορία», που παίζεται στο θέατρο Αλέκος Αλεξανδράκης, σε σκηνοθεσία Βάνας Πεφάνη
Μια παράσταση ευχάριστη στη θέαση, δουλεμένη στη λεπτομέρεια, με άψογη καθοδήγηση των ηθοποιών, ώστε να κινηθούν με δεξιοτεχνία στην κόψη μεταξύ κωμωδίας και δράματος
Με αφορμή τη νέα τους θεατρική συνεργασία, μιλήσαμε με τους δύο ηθοποιούς για ένα έργο γραμμένο από δύο παλιότερους μεγάλους του θεάτρου και της κωμωδίας
Το ανεκτίμητο έργο του συγγραφέα που διακωμωδούσε τις αδυναμίες των ανθρώπων
Το βραβείο θα δίνεται ανά διετία σε γυναίκες δημιουργούς με σημαντική προσφορά στο θέατρο
Η ηθοποιός μας μιλά για την συμμετοχή της στην παράσταση «Μάνα Κουράγιο και τα παιδιά της» του Εθνικού Θεάτρου σε σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού
Η Έρι Κύργια επανασυνθέτει τον μύθο του Φρανκενστάιν, μεταφέροντάς τον στην εποχή που ξεκίνησε η Τεχνητή Νοημοσύνη
Αγάπη, έρωτας, τρυφερότητα, στερεότυπα, δεύτερες ευκαιρίες: αυτά είναι τα χαρακτηριστικά των έργων που προτείνουμε
Η θεατρική παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 25 Ιανουαρίου
Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, ως ελάχιστη προσφορά στην πολυσχιδή δημιουργό θα απονέμει ανά διετία το Βραβείο
Μια ματιά στη θεατρική παράσταση που παίζεται κάθε Δευτέρα και Τρίτη
Μια συζήτηση με τον αρχιμουσικό που σκηνοθετεί την παράσταση στο Δημοτικό Θέατρο Κάλλας
Η πρώτη παράσταση του έργου του Μπέκετ πραγματοποιήθηκε 5 Ιανουαρίου 1953
Οι παραγωγές του έχουν παρουσιαστεί σε όλα τα Φεστιβάλ της χώρας όπως στο Θέατρο Επιδαύρου και στο Ηρώδειο
Η Ιόλη Ανδρεάδη και ο Άρης Ασπρούλης ανεβάζουν την πρώτη θεατρική παράσταση για τον μεγάλο μουσικό
Μιλήσαμε με τον Μίλτο Σωτηριάδη, διευθυντή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, για τη διαμόρφωση του χώρου και τον προγραμματισμό της σεζόν
Μεγάλοι σκηνοθέτες, σπουδαία κείμενα και καθηλωτικές ερμηνείες
Ερμηνεύουν η Λυδία Κονιόρδου και ο Μιχάλης Σαράντης- Μαζί τους η Τάνια Τσανακλίδου
Ποια θεατρικά μπορείτε να δείτε τις μέρες των γιορτών στην Αθήνα
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη του «Κάθε Πέμπτη κύριε Γκριν» στο θέατρο Αργώ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.