- CITY GUIDE
- PODCAST
-
27°
No Shakespeare, please!
![3458-8817.jpg 3458-8817.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2010/02/11/3458-8817_0.jpg)
Η Μπέσυ Μάλφα υπογράφει την πρωτότυπη αυτή μουσική παράσταση και μιλάει στην A.V.
Ο Σέξπιρ αποτελούσε ανέκαθεν πηγή έμπνευσης για τους δημιουργούς, οι ήρωές του και η βαριά μοίρα των ονομάτων τους πρόκληση. Τώρα, ήρωες με ονόματα όπως Ιάγος, Μακμπέθ, Άμλετ, θα συναντηθούν σε ένα «σκοτεινό» μπαρ με το όνομα «Πυρ».
«Δεν πρόκειται να αποκαλύψω τι θέλω να πω με αυτό το έργο, ξέρω όμως ότι ο κόσμος θα γελάσει πολύ με αυτή την ιστορία, με αυτή τη μαύρη γελοιογραφία θανάτου» λέει στην A.V. η δημιουργός του Μπέσυ Μάλφα. Πολυτάλαντη ηθοποιός η ίδια, με σπουδές μουσικής και χορού, υπογράφει ένα έργο παράξενο, μουσικό, κωμικό και τραγικό, τρελούτσικο και ευφάνταστο, με τίτλο “No Shakespeare please”, όπου μια παρέα ταλαντούχων ηθοποιών παίζουν, χορεύουν και τραγουδάνε, εξελίσσοντας το δεύτερο μέρος της παράστασης σε μια ροκ συναυλία. Ιδανικό μέρος για την παρουσίασή της η μουσική σκηνή Casablanca.
«Η πρώτη γραφή του έργου έγινε το 1997. Το διορθώνω τα τελευταία δώδεκα χρόνια και αυτή είναι η τελευταία γραφή του» μας λέει η Μπέσυ Μάλφα. «Τότε» προσθέτει «είχα μόλις γεννήσει τις δίδυμες κόρες μου, το χέρι μου γλιστρούσε από μόνο του στο χαρτί και οι ήρωές μου ζωντάνεψαν επίσης από μόνοι τους».
Επτά είναι τα πρόσωπα του έργου, οι Λαγός, Ιουλία, Μακμπέθ, Οθέλος, Άμλετ - Όλιβ, Οφηλία, Ρωμαίος. Θα συναντηθούν στο μπαρ και θα ζήσουν τον έρωτα, το σεξ, την ίντριγκα, ερχόμενοι αντιμέτωποι με την εξυπνάδα ή τη βλακεία τους, με τα πάθη τους και ό,τι άλλο συνθέτει ένα χαρακτήρα – μέχρι να οδηγηθούν στη λύτρωση.
Η Μπέσυ Μάλφα λατρεύει τους ηθοποιούς που συμμετέχουν σε αυτή την παράσταση για τρεις, όπως λέει, πολύ σοβαρούς λόγους: «Πρώτον, γιατί είναι όλοι πολύ φίλοι, δεύτερον όχι μόνο γιατί δεν δίστασαν αλλά, αντίθετα, γουστάρουν πολύ να εκτεθούν ανεπανόρθωτα και τρίτον γιατί πίστεψαν σε αυτό το έργο». Στη σκηνή, σε… ροκ κατάσταση από την πίεση του χρόνου και της πρόβας, οι Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, Ζέτα Δούκα, Κρατερός Κατσούλης, Κώστας Ζαχαράκης, Κατερίνα Παπουτσάκη, Μπέσσυ Μάλφα, Ορέστης Τζιόβας.
«Είναι μια ροκ όπερα» λέει η συγγραφέας του έργου «γιατί καταρχήν η μουσική της παράστασης που έγραψε ο Νίκος Παπουτσάς είναι ροκ, γιατί εγώ είμαι ροκ και γιατί ο Σέξπιρ ήταν, είναι και θα είναι σε κάθε περίπτωση πιο ροκ από όλους μας».
Η αντίστροφη μέτρηση αρχίζει, οι ήρωες μεταμορφώνονται. Φώτα, μουσική, «No Shakespeare» παρακαλώ, ή μάλλον «Ροκ Shakespeare».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.