- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Η Λυρική κατεβαίνει στο Φάληρο με «άγριες» διαθέσεις
Οι 10 λόγοι που κάνουν το πρόγραμμα της ΕΛΣ ξεχωριστό
Ήδη το μέλλον είναι εδώ καθώς ήρθε η στιγμή μετεγκατάστασης της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Η παρουσίαση του προγράμματος της ΕΛΣ ‒βασικά μόνο για την Εναλλακτική Σκηνή‒ από το νέο καλλιτεχνικό διευθυντή της, Γιώργο Κουμεντάκη, μας έπεισε. Κάτι θα συμβεί εδώ. Και μπορεί να αποδειχτεί κάτι εξαιρετικό. Γιατί όλα δείχνουν πως το πρόγραμμα εκπονήθηκε από γνώστες του αντικειμένου, που δουλεύουν με μακρόπνοο σχεδιασμό για να αφήσουν παρακαταθήκη για το μέλλον. Εδώ δεν χωρούν ψευτοδιλήμματα για μοντέρνα ή παραδοσιακά ανεβάσματα. Το μόνο που χωράει είναι η διάθεση για Τέχνη και οι συνεργασίες με ό,τι καλύτερο υπάρχει στο ελληνικό και διεθνές καλλιτεχνικό δυναμικό. Μόνο που πάντα υπάρχει ένα αλλά και φυσικά έχει να κάνει με τα οικονομικά.
Ενώ δεν ξέρουμε ακόμα τα ονόματα του οικονομικού και διοικητικού διευθυντή, γνωρίζουμε πως τα 12,5 εκατομμύρια της κρατικής επιχορήγησης ‒όλα πηγαίνουν σε μισθοδοσίες, σύμφωνα με τα λόγια του Γιώργου Κουμεντάκη‒ ήδη δεν φτάνουν, αφού επιπλέον απαιτούνται κοντά στα 5 εκατομμύρια ευρώ για τα λειτουργικά έξοδα στο νέο χώρο. Προσθέστε ή μάλλον αφαιρέστε και το ποσό των 3,5 εκατομμυρίων ευρώ που έρχεται από την προηγούμενη διοίκηση ως έλλειμμα και χρειάζεται να διερευνηθεί… Ωστόσο, ομολογώ, πως ενώ σε άλλες συνθήκες τα οικονομικά στοιχεία θα μονοπωλούσαν το δημοσιογραφικό ενδιαφέρον, φαίνεται πως η ανακοίνωση του προγράμματος έδωσε άφεση αμαρτιών (προς το παρόν), καθώς όλα δείχνουν πως με το πρόγραμμά τους η Εναλλακτική Σκηνή θα είναι σίγουρα ο χώρος που θα μας φέρνει όλο το χρόνο προς Φάληρο μεριά.
Δείτε 10 από τους λόγους που κάνουν το πρόγραμμα ξεχωριστό
Art work για την όπερα του Δημήτρη Μαραμή, Ερωτόκριτος που σκηνοθετεί ο Κωνσταντίνος Ρήγος για την Εναλλακτική Σκηνή. [από 5/5]
1. Για πρώτη φορά θα συνεργαστεί με την ΕΛΣ η Αγνή Μπάλτσα. Στην εναρκτήρια παραγωγή της κεντρικής σκηνής «Ηλέκτρα» του Ρίχαρντ Στράους θα ερμηνεύσει την Κλυταιμνήστρα. Τη σκηνοθεσία και τα σκηνικά θα υπογράψει ο Γιάννης Κόκκος, ενώ η παράσταση εγκαινιάζει τον κύκλο Ατρειδών. [Πρεμιέρα 15/10].
2. Ο Θόδωρος Τερζόπουλος και ο Δημήτρης Παπαϊωάννου θα συνεργαστούν (για πρώτη φορά) με την ΕΛΣ.
3. Το ανσάμπλ των πρωταγωνιστών της ΕΛΣ θα συμπληρωθεί με τους διεθνώς αναγνωρισμένους τραγουδιστές Μυρτώ Παπαθανασίου, Χριστίνα Πουλίτση, Δημήτρη Τηλιακό και Τάση Χριστογιαννόπουλο.
4. Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ αναλαμβάνει ο Αλέξανδρος Ευκλείδης και αναπληρώτρια διευθύντρια η Στέλλα Αγγελέτου. Στη σκηνή της θα σκηνοθετήσουν:
Ο Κωνσταντίνος Ρήγος το μιούζικαλ του Δημήτρη Μαραμή «Ερωτόκριτος» [από 5/5]
Ο Αλέξανδρος Ευκλείδης «Το Λυκόφως των χρεών [από 6/10]
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου την όπερα δωματίου «Ζ» σε μουσική Μηνά Μπορμπουδάκη [από 10/4/2018]
Ο Γιάννης Σκουρλέτης την «Βασίλισσα των ξωτικών» του Χένρι Πέρσελ [από 5/5/2018]
5. Η Εναλλακτική Σκηνή θα παραγγέλνει καινούργια έργα, που το λιμπρέτο τους θα στηρίζεται σε έργο της ελληνικής λογοτεχνίας, και τη μουσική θα γράφει ένας έλληνας συνθέτης. Πρώτο έργο το «Ζ» που στηρίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Β. Βασιλικού. Με αυτόν τον τρόπο ‒επιτέλους‒θα παραχθεί πρωτότυπη λυρική δραματουργία, αμιγώς ελληνική.
6. Η παράφραση των κλασικών έργων του λυρικού ρεπερτορίου είναι στις προτεραιότητες της νέας καλλιτεχνικής διοίκησης. «Το λυκόφως των χρεών» είναι βασισμένο στο μουσικό δράμα του Βάγκνερ, « Το Λυκόφως των Θεών». Αντί της μυθικής Βαλχάλας κατακρημνίζεται εδώ συμβολικά η Ακρόπολη. Το χιούμορ ταιριάζει στην Εναλλακτική Σκηνή.
7. Ο «Ερωτόκριτος» του Μαραμή είναι η πρώτη παραγγελία της ΕΛΣ στο μιούζικαλ. Το λιμπρέτο στηρίζεται στον ποιητικό έμμετρο λόγο του Κορνάρου και η κρητική μουσική παράδοση θα συναντηθεί με την τζαζ και τα μπλουζ.
8. Συμπαραγωγές με ομάδες μουσικού θεάτρου:
Με το «Theseum ensemble» ανεβαίνει, σε σκηνοθεσία Μιχάλη Μαρμαρινού, το μουσικό θεάτρο «Γιό-κι-χι». [από 16/11]
Με την ομάδα μουσικού θεάτρου «Ραφή» η κωμική όπερα των Γκίλμπερτ και Σάλλιβαν «Ο μικάδος». [από 21/12]
Με την Ομάδα Οper(O) το μουσικό θέατρο «Orpeus». [από 26/2/2018]
9. «Το αηδόνι του αυτοκράτορα» της Λένας Πλάτωνος θα παρουσιαστεί σε μορφή της animated opera, καρπός συνεργασίας της ΕΛΣ και του AnimaSyros. [από 11/2/2018]
10. Στα εκπαιδευτικά προγράμματα και η όπερα σκιών «Η επιστροφή του Καραγκιόζη στην πατρίδα». Είναι βασισμένη στην όπερα του Κλαούντιο Μοντεβέρντι «Η επιστροφή του Οδυσσέα». [από 29/4]
Η συνέντευξη Τύπου στην αίθουσα της Εναλλακτικής Σκηνής. Από αριστερά: Αλέξανδρος Ευκλείδης (Διευθυντής Εναλλακτικής Σκηνής), Αθανάσιος Θεοδωρόπουλος (πρόεδρος του ΔΣ της ΕΛΣ), Γιώργος Κουμεντάκης (Καλλιτεχνικός Διυεθυντής) και Βασίλης Λούρας (Διευθυντής Επικοινωνίας). Φωτό. Βασίλης Μακρής
Ο Ντάγκλας Λι (Douglas Lee) με τον Αντώνη Φωνιαδάκη και Μπενζαμέν Μιλπιέ (Benjamin Millepied) χορογραφούν τα «Τοπία». Είναι η παραγωγή μπαλέτου της ΕΛΣ και πρώτη παράσταση στην περίοδο δοκιμαστικής λειτουργίας της Κεντρικής Σκηνής της ΕΛΣ –Αίθουσα «Σταύρος Νιάρχος». [1-5/4, 5-10/5]
Η πρώτη παραγωγή όπερας στην περίοδο της δοκιμαστικής λειτουργίας της Κεντρικής Σκηνής στο ΚΠΙΣΝ είναι ο Μάκβεθ του Τζουζέπε Βέρντι σε μουσική διεύθυνση Λουκά Καρυτινού-Ηλία Βουδούρη. [από 23/4]
Η ΕΛΣ θα παρουσιάσει στο Ηρώδειο (Φεστιβάλ Αθηνών) την Μαντλάμα Μπατερφλάι του Τζάκομο Πουτσίνι σε σκηνοθεσία Ούγκο ντε Άνα. (από 31/5]
Δεύτερη παραγωγή της ΕΛΣ για το Φεστιβάλ Αθηνών ο Τροβατόρε του Τζουζέπε Βέρντι σε σκηνοθεσία Στέφανο Πόντα. [από 21/7]
Με τις «Αναπαραστάσεις» του Γιάννη Χρήστου είχε ανοίξει για πρώτη φορά τις πύλες της στο κοινό τον Ιούνιο του 16, η Εναλλακτική Σκηνή. Η σκηνοθεσία είναι του Αλέξανδρου Ευκλείδη, η μουσική διεύθυνση του Βλαδίμηρου Συμεωνίδη. Εκτός της Αθηναϊκής Συμφωνικής Ορχήστρας Νέων ΑΣΟΝ και το dissonArt ensemble ερμηνεύουν και ο Άρης Σερβατάλης, η Γκρέτα Παπά και ο Ακύλλας Καραζήσης. Η παράσταση θα επαναληφθεί στο πλαίσιο της σειράς εκδηλώσεων «Ημέρες Μουσικού Θεάτρου 2017». [29&30/6]
Η όπερα σκιών «Η επιστροφή του Καραγκιόζη στην πατρίδα» έχει παρουσιαστεί και στο Άσυλο Ανιάτων. Μετά από ένα ταξίδι της στην Ευρωβουλή θα επιστρέψει στην Εναλλακτική Σκηνή. [από 29/4]
Διαβάστε εδώ το πρόγραμμα της Εναλλακτικής Σκήνής Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.