Ο Στάθης Λιβαθινός θυμάται τον Νίκο Κούρκουλο
«Πίσω από τον τσαμπουκά ήταν στη φόδρα κρυμμένη μια ευαίσθητη ψυχή»
![4741-35213.jpg 4741-35213.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/4741-35213_0.jpg)
![338918-704915.jpg 338918-704915.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2017/02/01/338918-704915.jpg)
Μια έκθεση με φωτογραφικό υλικό από τις θεατρικές και κινηματογραφικές επιτυχίες του Νίκου Κούρκουλου εγκαινιάστηκε στο Εθνικό Θέατρο. Αφορμή για την έκθεση είναι τα δέκα χρόνια από το θάνατό του.
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου Στάθης Λιβαθινός είχε συνεργαστεί στενά με τον Νίκο Κούρκουλο, όταν ο τελευταίος ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής στο Εθνικό, και μίλησε μίλησε στην Α.V. για εκείνα τα χρόνια συνεργασίας…
«Θυμάμαι τη χειραψία του, αληθινή και γενναιόδωρη. Ήταν μια ευαίσθητη ψυχή, καμία σχέση με αυτό που ήθελε να βγάζει προς τα έξω. Πίσω από τον τσαμπουκά και τη σκληρότητα ήταν κρυμμένη στη φόδρα μια ευαίσθητη “κοριτσίστικη” ψυχή, πάρα πολύ ευσυγκίνητη.
Η συνεργασία μας ξεκίνησε το 2000-2001 ‒την εποχή ακριβώς που έμαθε πως ήταν άρρωστος‒, και συνεχίστηκε μέχρι το θάνατό του, το 2007. Ήταν χρόνια δοκιμασίας μεν, αλλά πολύ δημιουργικά, που δύσκολα να συμπυκνωθούν σε μερικά λόγια.
Αυτά τα χρόνια δεν καθόρισαν μόνο τη δική μου ζωή, αλλά καθόρισαν και τη μοίρα ενός καλλιτεχνικού ρεύματος, το οποίο αντιπροσώπευε και αντιπροσωπεύει η Πειραματική Σκηνή. Η αλήθεια είναι πως ο Νίκος Κούρκουλος κατάφερε να γίνει αγαπητός και οικείος σε όλους εμάς που δουλεύαμε εκεί. Θέλω να τονίσω δε πως συνδεθήκαμε πάρα πολύ καλλιτεχνικά, χωρίς ούτε μία φορά να βγούμε, να βρεθούμε κάπου έξω μαζί. Από όσο θυμάμαι δεν συνέβηκε ποτέ, όσο κι αν φαίνεται απίστευτο.
Η σχέση μας ήταν στηριγμένη σε βαθιά εμπιστοσύνη. Το θέμα ήταν να κέρδιζες την εμπιστοσύνη του. Αν συνέβαινε, μετά σε αγκάλιαζε, και σου έδινε χώρο και ευκαιρίες. Η γενναιοδωρία του ήταν μοναδική, αξιοπρόσεχτη και σπάνια για τα ελληνικά δεδομένα. Που το στηρίζω αυτό; Το 2002 δεν είχε ξεκινήσει ακόμα η επιδρομή της νεολαγνείας στο ελληνικό θέατρο, αυτή η μόδα που ορίζει ως σκηνοθέτη όποιον είναι κάτω από 25 χρονών. Ο Νίκος Κούρκουλος ήταν ο πρώτος που εμπιστεύτηκε και έδωσε τη στήριξη στους νέους.
Ο Νίκος Κούρκουλος δεν έκανε επίσης ποτέ τον ξερόλα. Δεν είχε πρόβλημα να δηλώσει πως είναι αδαής σε κάποιο θέμα. Το κυριότερο είναι όμως πως ό,τι πρόσφερε στο Εθνικό Θέατρο το πρόσφερε με προσωπικό κόστος. Τώρα που είμαι στη θέση του μπορώ να το καταλάβω κι εγώ. Ήταν αυτός που πήρε το Εθνικό Θέατρο από μια δημοσιοϋπαλληλική υπηρεσία και το μετέτρεψε σ’ ένα δραστήριο καλλιτεχνικό οργανισμό.
Και κάτι τελευταίο. Το ρεπερτόριο για την Πειραματική Σκηνή το σχεδιάζαμε μαζί, αφού του κατέθετα τις προτάσεις μου. Όταν του είπα πως σχεδιάζω μια παράσταση έξι ωρών που στηρίζεται σε ένα μυθιστόρημα χιλίων σελίδων του Ντοστογιέφσκι και χρειάζεται να κάνω πρόβες για 9 μήνες, αντί να με πετάξει έξω μου είπε “ωραία, προχώρα”. Αυτός ήταν».
H Μαριάννα Λάτση με την κόρη της Εριέττα Κούρκουλου. Στη φωτογραφία ο Νίκος Κούρκουλος με τον Μπερνάντο Μπερτολούτσι.
Από τα εγκαίνια Μαριάννα Λάτση, Άλκης Κούρκουλος, Στάθης Λιβαθινός και Λυδία Κονιόρδου
Info: Η έκθεση φωτογραφίας (σε επιμέλεια Διονύση Φωτόπουλου) θα είναι επισκέψιμη για το κοινό από Τρίτη έως και την Κυριακή 5/2, 17.00-20.00
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.