- CITY GUIDE
- PODCAST
-
19°
Τα απελευθερωτικά μποφόρ του Κωνσταντίνου Ρήγου
Ο «Άνεμος» ανέβηκε στο Εθνικό Θέατρο. Ένας από τους πρωταγωνιστές του, ο Ορφέας Αυγουστίδης, μας μεταφέρει την εμπειρία του να είσαι εκτεθειμένος σε τόσα (δημιουργικά) μποφόρ.
Κάπου στο πουθενά, 12 άνθρωποι συναντιούνται τυχαία, μιλούν, ερωτεύονται, βρέχονται, τρέχουν, λικνίζονται, χορεύουν, τραγουδούν, παρασύρονται από τον άνεμο... και πραγματοποιούν την προσωπική τους πορεία μέσα στις τέσσερις εποχές του χρόνου υπό τους ήχους του Σούμπερτ, του Βιβάλντι, αλλά και του Δημήτρη Μαραμή, που ερμηνεύονται live επί σκηνής... Ο ένας από αυτούς, ο Ορφέας Αυγουστίδης, μας μίλησε.
Τι ήταν πριν και τι μετά την παράσταση για εσένα ο «Άνεμος»;
Η δημιουργία αυτής της παράστασης έχει το χαρακτηριστικό της εμπλοκής όλων των πρωταγωνιστών, και των συντελεστών πέραν του σκηνοθέτη και της Ξένιας Αηδονοπούλου, που είχε την ευθύνη της δραματουργίας. Αυτό σημαίνει ότι μπήκαμε βαθιά στη διαδικασία να δούμε τι σημαίνει «άνεμος», και τι θα μπορούσε να είναι για τον καθένα. Έτσι, στην παράσταση υπάρχουν πολλά στοιχεία του καθενός μας κι ας μην είναι τόσο ορατά. Για μένα άνεμος είναι, όπως λέμε και στην παράσταση, κάτι που σε φέρνει πιο κοντά, κάτι που μπορεί να σε ηρεμήσει και ταυτόχρονα να σε ταράξει.
Καθαρτικός και καταστροφικός ταυτόχρονα;
Έναν άνεμο τον αισθανόμαστε όπως όλοι, αλλά η επίδραση που θα έχει εξαρτάται από τη φάση και τη διάθεσή σου εκείνη τη στιγμή. Μπορεί να φυσάει ο ίδιος αέρας, από την ίδια κατεύθυνση, με τα ίδια μποφόρ και να σε χτυπάει ακριβώς στην ίδια πλευρά όπως τους άλλους, κι εσύ, ανάλογα από το πώς είσαι, μπορεί να νιώσεις λύτρωση και ένα καθαρμό, ή αφόρητο κρύο και ταραχή – κάπως έτσι δεν επιδρούν όλα τα πράγματα στη ζωή μας; Αν είσαι ανοιχτός στο να ερωτευτείς, όταν έρθει ένας άνθρωπος δίπλα σου και σε εμπνεύσει θα θελήσεις να δοκιμάσεις μαζί του. Αν δεν είσαι έτοιμος να «ανοιχτείς» και να συναντήσεις τον άνθρωπο που ενδεχομένως θα μπορούσε να σου αλλάξει τη ζωή, δεν θα το επιτρέψεις να συμβεί, γιατί θα τρομάξεις.
Ο θεατής αφήνεται να ερμηνεύσει ό,τι συμβαίνει στη σκηνή, ανάλογα με τη διάθεσή του ή την προσωπικότητά του;
Έτσι. Κι εμείς που βρισκόμαστε πάνω στη σκηνή το βλέπουμε. Από εκεί δημιουργείται κάτι το οποίο είναι τόσο ανοιχτό, που κάπως φεύγει, και ξεπερνώντας το πρώτο και το δεύτερο επίπεδο προχωράει πιο πέρα... Αν αφεθείς στο ταξίδι η παράσταση μπορεί να γίνει συναρπαστική. Αλλά είναι πολύ προσωπική υπόθεση το τι παίρνει κάποιος από την τέχνη. Ούτως ή άλλως, η παράσταση ένας διάλογος είναι. Κάποιος δίνει κάτι από τη σκηνή, και αν ο θεατής το πιάσει θα το επιστρέψει φορτισμένο με την ενέργειά του. Το ζητούμενο ενός διαλόγου δεν είναι να συμφωνήσεις, αλλά αυτή η ανταλλαγή.
Στο τέλος, όταν η φύση εισβάλλει και ο άνεμος σαρώνει τα πάντα, μένεις μόνο εσύ ως ένας «παράφρων προφήτης»... Πώς το εκλαμβάνει ο θεατής όλο αυτό;
Δεν πρόκειται στην κυριολεξία για κάποιο προφήτη, αλλά για κάποιον που θα μπορούσε να σου διηγείται κάτι που συνέβη τότε ή θα συμβεί αύριο... Αυτή η σκηνή μοιάζει περισσότερο με μια μνήμη από έναν κόσμο που δεν έχει έρθει ακόμα. Είναι περισσότερο η αίσθηση της κατάστασης παρά η περιγραφή της. Δεν ξέρω πώς φαίνεται στους θεατές. Λέω αυτό που νιώθω εγώ. Βασικά όσο λιγότερο το εξηγείς, τόσο πιο καθαρό είναι.
Πώς είναι να συνεργάζεσαι με τον Κωνσταντίνο Ρήγο;
Είναι μια εξαιρετική συνεργασία. Δεν έχω ξανακάνει χοροθέατρο ή υβριδικό θέατρο - devised theater και είναι κάτι τρομακτικά ενδιαφέρον. Από την άλλη, ο Κωνσταντίνος Ρήγος είναι απελευθερωτικός. Σε απελευθερώνει από τα στεγανά σου, και δεν έχεις συνειδητοποιήσει πώς έχει συμβεί. Αλλά και η συνεργασία με τους χορευτές με ενθουσίασε, γιατί είναι έξι υπέροχα πλάσματα. Δουλευταράδες! Μας εμπνέει τους ηθοποιούς να βλέπουμε νέους ανθρώπους να δουλεύουν τόσο σκληρά, με τέτοιο ζήλο.
Info: Πρωταγωνιστούν: Ορφέας Αυγουστίδης, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, Άννα Μάσχα, Ηρώ Μπέζου, Βιβή Μπουτάτη, Άρης Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος Πλεμμένος, Ρόζα Προδρόμου, Γιώργος Πυρπασόπουλος, Αλεξάνδρα Ρογκόβσκα, Αντώνης Στρούζας, Γιάννης Τσιγκρής. Ως 22/1, Εθνικό Θέατρo (Rex - Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη»), Πανεπιστημίου 48, 2103301881
Διαβάστε τη συνέντευξη του Κωνσταντίνου Ρήγου εδώ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.