Τα απελευθερωτικά μποφόρ του Κωνσταντίνου Ρήγου
Ο «Άνεμος» ανέβηκε στο Εθνικό Θέατρο. Ένας από τους πρωταγωνιστές του, ο Ορφέας Αυγουστίδης, μας μεταφέρει την εμπειρία του να είσαι εκτεθειμένος σε τόσα (δημιουργικά) μποφόρ.
![334563-694554.jpg 334563-694554.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2016/12/21/334563-694554.jpg)
Κάπου στο πουθενά, 12 άνθρωποι συναντιούνται τυχαία, μιλούν, ερωτεύονται, βρέχονται, τρέχουν, λικνίζονται, χορεύουν, τραγουδούν, παρασύρονται από τον άνεμο... και πραγματοποιούν την προσωπική τους πορεία μέσα στις τέσσερις εποχές του χρόνου υπό τους ήχους του Σούμπερτ, του Βιβάλντι, αλλά και του Δημήτρη Μαραμή, που ερμηνεύονται live επί σκηνής... Ο ένας από αυτούς, ο Ορφέας Αυγουστίδης, μας μίλησε.
Τι ήταν πριν και τι μετά την παράσταση για εσένα ο «Άνεμος»;
Η δημιουργία αυτής της παράστασης έχει το χαρακτηριστικό της εμπλοκής όλων των πρωταγωνιστών, και των συντελεστών πέραν του σκηνοθέτη και της Ξένιας Αηδονοπούλου, που είχε την ευθύνη της δραματουργίας. Αυτό σημαίνει ότι μπήκαμε βαθιά στη διαδικασία να δούμε τι σημαίνει «άνεμος», και τι θα μπορούσε να είναι για τον καθένα. Έτσι, στην παράσταση υπάρχουν πολλά στοιχεία του καθενός μας κι ας μην είναι τόσο ορατά. Για μένα άνεμος είναι, όπως λέμε και στην παράσταση, κάτι που σε φέρνει πιο κοντά, κάτι που μπορεί να σε ηρεμήσει και ταυτόχρονα να σε ταράξει.
Καθαρτικός και καταστροφικός ταυτόχρονα;
Έναν άνεμο τον αισθανόμαστε όπως όλοι, αλλά η επίδραση που θα έχει εξαρτάται από τη φάση και τη διάθεσή σου εκείνη τη στιγμή. Μπορεί να φυσάει ο ίδιος αέρας, από την ίδια κατεύθυνση, με τα ίδια μποφόρ και να σε χτυπάει ακριβώς στην ίδια πλευρά όπως τους άλλους, κι εσύ, ανάλογα από το πώς είσαι, μπορεί να νιώσεις λύτρωση και ένα καθαρμό, ή αφόρητο κρύο και ταραχή – κάπως έτσι δεν επιδρούν όλα τα πράγματα στη ζωή μας; Αν είσαι ανοιχτός στο να ερωτευτείς, όταν έρθει ένας άνθρωπος δίπλα σου και σε εμπνεύσει θα θελήσεις να δοκιμάσεις μαζί του. Αν δεν είσαι έτοιμος να «ανοιχτείς» και να συναντήσεις τον άνθρωπο που ενδεχομένως θα μπορούσε να σου αλλάξει τη ζωή, δεν θα το επιτρέψεις να συμβεί, γιατί θα τρομάξεις.
Ο θεατής αφήνεται να ερμηνεύσει ό,τι συμβαίνει στη σκηνή, ανάλογα με τη διάθεσή του ή την προσωπικότητά του;
Έτσι. Κι εμείς που βρισκόμαστε πάνω στη σκηνή το βλέπουμε. Από εκεί δημιουργείται κάτι το οποίο είναι τόσο ανοιχτό, που κάπως φεύγει, και ξεπερνώντας το πρώτο και το δεύτερο επίπεδο προχωράει πιο πέρα... Αν αφεθείς στο ταξίδι η παράσταση μπορεί να γίνει συναρπαστική. Αλλά είναι πολύ προσωπική υπόθεση το τι παίρνει κάποιος από την τέχνη. Ούτως ή άλλως, η παράσταση ένας διάλογος είναι. Κάποιος δίνει κάτι από τη σκηνή, και αν ο θεατής το πιάσει θα το επιστρέψει φορτισμένο με την ενέργειά του. Το ζητούμενο ενός διαλόγου δεν είναι να συμφωνήσεις, αλλά αυτή η ανταλλαγή.
Στο τέλος, όταν η φύση εισβάλλει και ο άνεμος σαρώνει τα πάντα, μένεις μόνο εσύ ως ένας «παράφρων προφήτης»... Πώς το εκλαμβάνει ο θεατής όλο αυτό;
Δεν πρόκειται στην κυριολεξία για κάποιο προφήτη, αλλά για κάποιον που θα μπορούσε να σου διηγείται κάτι που συνέβη τότε ή θα συμβεί αύριο... Αυτή η σκηνή μοιάζει περισσότερο με μια μνήμη από έναν κόσμο που δεν έχει έρθει ακόμα. Είναι περισσότερο η αίσθηση της κατάστασης παρά η περιγραφή της. Δεν ξέρω πώς φαίνεται στους θεατές. Λέω αυτό που νιώθω εγώ. Βασικά όσο λιγότερο το εξηγείς, τόσο πιο καθαρό είναι.
Πώς είναι να συνεργάζεσαι με τον Κωνσταντίνο Ρήγο;
Είναι μια εξαιρετική συνεργασία. Δεν έχω ξανακάνει χοροθέατρο ή υβριδικό θέατρο - devised theater και είναι κάτι τρομακτικά ενδιαφέρον. Από την άλλη, ο Κωνσταντίνος Ρήγος είναι απελευθερωτικός. Σε απελευθερώνει από τα στεγανά σου, και δεν έχεις συνειδητοποιήσει πώς έχει συμβεί. Αλλά και η συνεργασία με τους χορευτές με ενθουσίασε, γιατί είναι έξι υπέροχα πλάσματα. Δουλευταράδες! Μας εμπνέει τους ηθοποιούς να βλέπουμε νέους ανθρώπους να δουλεύουν τόσο σκληρά, με τέτοιο ζήλο.
Info: Πρωταγωνιστούν: Ορφέας Αυγουστίδης, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, Άννα Μάσχα, Ηρώ Μπέζου, Βιβή Μπουτάτη, Άρης Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος Πλεμμένος, Ρόζα Προδρόμου, Γιώργος Πυρπασόπουλος, Αλεξάνδρα Ρογκόβσκα, Αντώνης Στρούζας, Γιάννης Τσιγκρής. Ως 22/1, Εθνικό Θέατρo (Rex - Σκηνή «Μαρίκα Κοτοπούλη»), Πανεπιστημίου 48, 2103301881
Διαβάστε τη συνέντευξη του Κωνσταντίνου Ρήγου εδώ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.