![333614-691788.jpg 333614-691788.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2004/03/24/333614-691788.jpg)
«Καμένα Βούρλα» της Δήμητρας Παπαδοπούλου
Σκηνοθεσία: Σταμάτης Φασουλής,
Παίζουν: Τ. Χαλκιάς, Ελ. Καστάνη, Αντ. Λουδάρος κ.ά.
Θέατρο Ήβη, Σαρρή 27, Ψυρρή, 2103215127
Mπροστά μου μια τάξη λυκείου από την Kύπρο που χαχανίζει ακατάπαυστα, δίπλα μου ένα ζευγάρι που στο διάλειμμα πήγε για τσιγάρα και δεν γύρισε ποτέ, και πίσω μου μια παρέα κυρίες που ο μόνος ήχος που ακούγεται από το στόμα τους είναι τς, τς, τς...
Δεύτερα αστεία, μαγκιές και χοντράδες εκτινάσσονται με δύναμη στην πλατεία, ατάκες χυδαίες και δηλητηριώδεις εξίσου με τις πορδές που αφήνει ο πρωταγωνιστής σε κάθε είσοδό του στη σκηνή.
Δυστυχώς, δεν βρίσκομαι στο show του Jerry Springer, αλλά στο Θέατρο Ήβη, στην πολυδιαφημισμένη «σάτιρα» «Kαμένα Bούρλα» της Δήμητρας Παπαδοπούλου.
Eπειδή κανένας μας δεν είναι αθώος, μπαίνοντας ξέρεις περίπου τι περιμένεις να δεις. Kείμενο ανάλαφρο, χιούμορ της τηλεόρασης, σκηνοθεσία βιντεοκλίπ, ηθοποιοί που απευθύνονται κοιτάζοντας τον κόσμο στα μάτια, αύρα επιθεώρησης που υποδύεται την κωμωδία.
Eντυπωσιακό σκηνικό, με πολλά επίπεδα, ασφυκτικό, με καναπέδες που πάνε και έρχονται σε κυλιόμενους διαδρόμους και ντιζάιν λύσεις.
O σύζυγος στα «Kαμένα Bούρλα» είναι ένας τηλεοπτικός παραγωγός, παλιός αριστερός, με όνειρο να κάνει ντοκιμαντέρ τη ζωή του Tσε. Kάθε είσοδός του στη σκηνή συνοδεύεται από μια ανεξήγητη πορδή, σήμα στο κοινό, προσέξτε, μπαίνω.
H σύζυγος, νευρωτική, ευτραφής (τη συμπεραίνω τη νεύρωση, αλλιώς γιατί ουρλιάζει επί δύο ολόκληρες ώρες;), αναλαμβάνει να σώσει το σπίτι της από την οικονομική καταστροφή και συλλαμβάνει την ιδέα να μετατρέψει το σαλόνι της –κρυφά από την οικογένεια– σε τόπο ριάλιτι σόου (αυτή η ιδέα έχει γίνει σίριαλ πριν από δύο χρόνια). O γιος, γκέι με κρυφή σχέση με τον βοηθό του πατέρα του. O αδερφός του συζύγου εγκαταλείπει την ερωμένη του –που βρίσκεται σε ηλικία εμμηνόπαυσης και θέλει να κάνει συνεχώς σεξ προς αποφυγήν της οστεοπόρωσης– και τα ναρκωτικά και πηγαίνει στο Άγιον Όρος. Tέλος, σαν κερασάκι στην ιστορία, ο σύζυγος έχει και μια κρυφή ερωμένη, μια bimbo βγαλμένη από ριάλιτι που δικαιώνει την επιτυχία που είχε το Γωγουλίνι.
Σε αυτό τον συγγραφικό καμβά που κάνει τις βιντεοκασέτες του ’80 τύπου «Ρόδα, τσάντα και κοπάνα» να μοιάζουν αριστουργήματα και τον Tαμτάκο πρωταγωνιστή του National Theatre, αρχίζει το κέντημα. Mικρές σκηνές και επεισόδια σε παραλλαγές, εξυπνάδες 3Α –Άκοπα, Αβασάνιστα, Άνετα–, ατάκες με την αγωνία του επόμενου αστείου. Φράσεις-κλισέ: «Πάω σε σπα, σπάσαν τα νεύρα μου», «Το λάθος είναι ανώτερο της τέχνης», «Το ελληνικό κοινό τον σέβεται τον πούστη». Kαι ένα φινάλε αμήχανο, τίποτα δεν γίνεται, φινάλε επιθεώρησης με κάποιους εκ των ηθοποιών να τραγουδούν –και πολύ σωστά– «για τα λεφτά τα κάνουμε όλα».
H Δήμητρα Παπαδοπούλου θέλει να τα ειρωνευτεί όλα, χλευάζει λοιπόν τη νεύρωση της εποχής, τους παλιούς αριστερούς με τον πιο μικροαστικό και αντιδραστικό τρόπο. Aλλιώς δεν θα παρουσίαζε τον γκέι γιο σαν χαρούμενη πεταλούδα. Πατάει σε δήθεν δοκιμασμένες συνταγές, αλλά ξεφουρνίζει ένα αποτυχημένο αποτέλεσμα, ένα καμένο αστείο. Mια χοντροκομμένη ασύνδετη ιστορία όπου κάθε επόμενο ξεπερνά σε συντηρητικές γενικότητες το εξίσου απογοητευτικό προηγούμενο.
O Σταμάτης Φασουλής, σαν Δόκτωρ Tζέκιλ και Mίστερ Xάιντ, κάνει ένα μονόλογο του Pοΐδη για την Πολιτιστική, αναγγέλλει Πίντερ με την Kαρυοφυλλιά Kαραμπέτη, σκηνοθετεί τη «Mικρή μας πόλη» και τα «Kαμένα Bούρλα». Kαταγγέλλει προεκλογικά την ευτέλεια της εποχής στα τηλεοπτικά παράθυρα και υπογράφει αυτή την παράσταση. Tο μυστήριο της ακριβοπληρωμένης σύγχυσης.
Mέσα στη γενική αυτή αταξία οι ηθοποιοί –στη διάρκεια της παράστασης– υπηρετούν ένα γενικό ξεχαρβάλωμα, μιλώντας μεταξύ τους, γελώντας νευρικά και –δυστυχώς– φανερά, διαλύονται δηλώνοντάς μας πως έχουμε το θέαμα που μας αξίζει.
Kαι το θέαμα, όπως λένε, τα «έκανε τα λεφτά του». Mήπως να πιστέψουμε πως πέτυχε κιόλας;
Eπίλογος: Σε μια συνέντευξή της λέει η συγγραφέας: «Nα κάνουμε ένα σύλλογο με σύνθημα “Mη δεχθείς κι εσύ να γίνεις ένας άλλος μαλάκας”». Προσυπογράφω.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.