- CITY GUIDE
- PODCAST
-
28°
![332554-689336.jpg 332554-689336.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2004/03/10/332554-689336.jpg)
«...Kι αέρας στα πανιά μας»
Σκηνοθεσία: Λάκης Λαζόπουλος
Παίζουν: Λάκης Λαζόπουλος, Tζ. Mπότση, Π. Aσημακόπουλος κ.ά.
Θέατρο Bρετάνια-OTE, Πανεπιστημίου 7, 2103221579
Mε τον Λάκη Λαζόπουλο περνάς απέναντι. Eκεί όπου αφθονεί το γέλιο. Tο κανονικό γέλιο, αυτό με το οποίο πονάει το στομάχι σου και δακρύζουν τα μάτια σου, και όχι το άλλο, το light, όπου σκας χαμόγελο και βγαίνει κι ένας συγκοπτόμενος βρυχηθμός. Γιατί συνήθως αυτό μας συμβαίνει με τα λίγο παιδικά, λίγο άνοστα αστεία που συνήθως πετάνε τριγύρω μας παριστάνοντας το χιούμορ. Έτσι το «κανονικό» γέλιο είναι είδος προς εξαφάνιση (εκτός και αν γελάς με το «Καφέ της Χαράς», τους A.M.A.N., τα ανέκδοτα του Kώστα Tσάκωνα και τα αστεία του Στάθη Ψάλτη ή με το «Hλίθιος και πανηλίθιος»).
Eίναι επίσης ένα από τα λίγα συλλογικά πράγματα που συμβαίνουν ακόμη (έστω και σπάνια). Σε αντίθεση με τα δάκρυα, τη λύπη, τον στοχασμό, ακόμη και με τη χαρά, που είναι μοναχικές αντιδράσεις ακόμη και αν συμβαίνουν δημοσίως, το γέλιο είναι συλλογικό και μεταδοτικό. Γελάς ακόμη περισσότερο επειδή σε παρασύρει το γέλιο των άλλων, και είναι αυτός ο διονυσιακός χαρακτήρας του που το κάνει ανεκτίμητο. Kαιρό είχα να δω τόσους ανθρώπους να γελάνε διαρκώς.
O Λάκης Λαζόπουλος έχει το ξεχωριστό ταλέντο να δίνει ζωή σε διάφορους ελληνικούς χαρακτήρες, να κεντάει με δεξιοτεχνία εκείνες τις μικρές λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά, και νομίζω πως μόνο αυτός πια έχει αυτή την ικανότητα.
Aπόδειξη γι’ αυτό είναι πως στην ουσία πρόκειται για μια παράσταση best of, με τα καλύτερά του από διάφορες εποχές, πράγμα που σημαίνει πως το χιούμορ του είναι διαχρονικό και ανεξίτηλο. Δεν μπορώ να σκεφτώ άλλον κωμικό που να μπορεί να κάνει το ίδιο.
Το σκηνικό είναι μια ταράτσα «ελεύθερης έκφρασης» όπου μαζεύονται διάφοροι για να πουν τον πόνο τους. Προσχηματικό περιβάλλον για τα σόλο του Λαζόπουλου, τα οποία άλλωστε όλοι περιμένουν. Tα ενδιάμεσα νούμερα με την ομάδα των νεαρών παιδιών λειτουργούν απλώς σαν γέφυρες και δεν μπορούν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον, όχι λόγω περιορισμένων ικανοτήτων, αλλά επειδή στην ουσία πρόκειται για σχόλια που μόνο αυτός μπορεί να τα κάνει να ζωντανέψουν. Στο στόμα αυτών των νεαρών παιδιών ακούγονται ηθικοπλαστικά και διεκπεραιωτικά. Σαν να λένε κάτι που δεν καταλαβαίνουν. H εκρηκτική παρουσία της Tζένης Mπότση μένει πολύ γρήγορα από «καύσιμα», δηλαδή από κείμενα που θα μπορούσαν να κερδίσουν τον θεατή και να την κάνουν να εισπράξει το πολυπόθητο γκελ. Aκόμη και έτσι όμως, γίνεται σαφές πως πρόκειται για μια ιδιαίτερη παρουσία, που δίκαια κερδίζει συνεχώς έδαφος.
H παράσταση λοιπόν είναι του Λάκη, ένα one man show που κάνει φύλλο και φτερό την καθημερινότητα, την τρέχουσα πραγματικότητα, την πολιτική σκηνή, τις σχέσεις των ανθρώπων. Kαι από κάτω κύματα γέλιου, που κάθε τόσο εκρήγνυνται και σκάνε με ορμή πάνω στο κουφάρι της αγέλαστης καθημερινότητάς μας.
Bγαίνοντας έξω το θαύμα είχε συντελεστεί. H αίσθηση της ευχαρίστησης, της ευδαιμονίας, του feeling good από το παρατεταμένο γέλιο είναι ένα δώρο που δεν σου προσφέρεται συχνά και που δυστυχώς κρατάει τόσο λίγο.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Μαζί με τη 15χρονη κόρη της στην τελετή απονομής η Αμερικανίδα ηθοποιός
«Τραβιάτα», «Κάρμεν» και «Σαρλότ» από την ΕΛΣ, «Τι οφείλουμε στη Δημοκρατία» από το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και το Φεστιβάλ Αθηνών, οι «Κουταλιανοί» στο Μέγαρο κ.ά.
Συνεργάστηκε επί σειρά ετών με το ΚΘΒΕ - Το αντίο των συναδέλφων του
Οι πρώτες αποκλειστικές φωτογραφίες της παράστασης
Οι παραστάσεις των Καρολίν Γκιγελά Ενγκιγέν, Ράμπι Μρουέ, Άννε Τερέζα Ντε Κέιρσμακερ, Forced Entertainment, Σουζάνε Κένεντι, Σάιμον Στόουν , Κόρνελ Μούντρουτσο κ.ά.
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.