Πώς βλέπετε τον Άμλετ, κύριε Κακλέα;
Τη σφραγίδα του στο αριστούργημα του Σέξπιρ βάζει ο Γιάννης Κακλέας, έχοντας ως πρωταγωνιστή τον Κωνσταντίνο Ασπιώτη
![330797-684838.jpg 330797-684838.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2016/11/16/330797-684838.jpg)
«Φτιάχνω έναν Άμλετ σημερινό που κυκλοφορεί στους ίδιους δρόμους που κυκλοφορούμε κι εμείς, ερωτεύεται τις γυναίκες που ερωτευόμαστε, αγαπάει και μισεί τους ανθρώπους που αγαπάμε και μισούμε. Έναν Άμλετ ζωντανό ανάμεσά μας που προσπαθεί να συνθέσει τις εσωτερικές του αντιθέσεις, τα ψυχολογικά του θέματα, αλλά και τις εξωτερικές του αντιθέσεις για να μπορέσει να βρει την απόλυτη αλήθεια. Είναι ένας Άμλετ σύγχρονος που επίμονα και βασανιστικά ψάχνει μέσα του την αλήθεια και τη δικαιοσύνη σε μία κοινωνία υποκριτική και άδικη.
Θέλουμε, και πιστεύουμε, ο θεατής να ταυτιστεί με την προσωπικότητα του Άμλετ μας γιατί βιώνει τα ίδια θέματα. Το έργο εξετάζει θέματα κοινά, τη σχέση με τη μητέρα, με τον πατέρα, με την εξουσία, με το θάνατο, με τον έρωτα… Απλώς ο Άμλετ χρησιμοποιεί τη γλώσσα του Σέξπιρ ως δικιά του γλώσσα, γιατί μόνο με μία τόσο πλούσια γλώσσα μπορεί να εκφράσει τόσο βαθιά συναισθήματα.
Το στίγμα της μέχρι τώρα δουλειάς που εγώ κάνω στο θέατρο είναι μία λέξη και αυτή η λέξη είναι ομάδα. Πάντα προσπαθώ να δημιουργήσουμε όλοι μαζί μία παράσταση που να φέρει τις εμπειρίες, τα όνειρα και τα αισθήματα όλων, όπου ο καθένας μπορεί να συνεισφέρει αφού δεν είναι απλώς εργαλείο, αλλά συνδημιουργός. Οι ιδέες των παιδιών είναι πάρα πολλές και χαίρομαι ιδιαίτερα όταν το κλίμα είναι τόσο δημιουργικό, ώστε να μαθαίνω κι εγώ μέσα από αυτή τη διαδικασία.
Η μουσική τονίζει ιδιαίτερα το μεταφυσικό στοιχείο της παράστασης, αλλά και το στοιχείο της έντασης που έχει ο Άμλετ. Τα κοστούμια είναι σύγχρονα με την αισθητική της Ηλένιας (σ.σ. Δουλαδίρη) που είναι εξαιρετική. Οι φωτισμοί και τα σκηνικά (σ.σ. Μανόλης Παντελιδάκης) στοχεύουν σε μία εμπειρία που οδηγεί το θεατή να βιώσει θεατρικά, αλλά και κινηματογραφικά, την απόλυτη εμπειρία του ήρωά μας και θεωρώ ότι το κοινό θα παρακολουθήσει μία δεμένη και πολύ καλή παράσταση.
Τα πράγματα ποτέ δεν έπαψαν να είναι δύσκολα και γίνονται πια ολοένα και δυσκολότερα από άποψη παραγωγής. Το εισιτήριο έχει μειωθεί, ως εκ τούτου δεν μπορούν να γίνουν ακριβές παραγωγές, όμως επειδή το δαιμόνιο μυαλό μας πρέπει να μην κοιμάται ποτέ και να βρίσκει τρόπους, καλούμαστε για ακόμα μια φορά να είμαστε ευρηματικοί και να καταφέρουμε η φτώχεια να μη γίνει εμπόδιο, αλλά εφαλτήριο για νέες ιδέες. Έχουν δυσκολέψει τα πράγματα, όμως υπάρχει κάτι πάρα πολύ παρήγορο. Ο κόσμος αγαπά το θέατρο, το δείχνει καθημερινά, και αυτό μας δίνει πολύ μεγάλο κουράγιο. Πάντα πίστευα, και εξακολουθώ να πιστεύω, ότι το θέατρο είναι τέχνη που θα ζήσει αιώνια γιατί φέρνει τους ανθρώπους μαζί και είναι το κύτταρο της κοινωνίας μας. Σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς αυτό αποδεικνύεται».
Σκηνές από την προετοιμασία του «Άμλετ» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Διαβάστε όσα είδαμε στην πρόβα του «Άμλετ»
Ο Γιάννης Κακλέας μαζί με την Ευγενία Τοπαλίδου
Info: Ηρώων Πολυτεχνείου 32, Πειραιάς, 2104143310, www.dipethi.gr
Σκηνοθεσία: Γιάννης Κακλέας. Πρωταγωνιστούν: Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Ευγενία Δημητροπούλου, Θανάσης Δήμου, Ιερόνυμος Καλετσάνος, Στέργιος Κοντακιώτης Στέλιος Ξανθουδάκης, Χρήστος Σαπουντζής, Ιβάν Σβιτάιλο, Έλενα Τοπαλίδου, Γιάννης Τσεμπερλίδης, Τζεφ Μαράουι. [Κεντρική Σκηνή]
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.