- CITY GUIDE
- PODCAST
-
28°
Ο Κωνσταντίνος Ρήγος σηκώνει «Άνεμο» στο Εθνικό
«Η ιστορία διαδραματίζεται σε ένα χώρο συνάθροισης, ο οποίος θα μπορούσε να ήταν οπουδήποτε στη γη, αν και η εντύπωση που δίνει, θα έλεγα, ταιριάζει σε κάποια βορειοευρωπαϊκή χώρα. Σ’ αυτό το χώρο διαφορετικοί άνθρωποι με διάφορες κινησιολογικές ιδιαιτερότητες ή εμμονές συναντιούνται, συνδιαλέγονται, φλερτάρουν, αλληλεπιδρούν ο ένας με τον άλλο, δημιουργούν σχέσεις... Στην πραγματικότητα είναι 16 μοναχικοί άνθρωποι (ηθοποιοί, χορευτές και μουσικοί) που για την επικοινωνία τους χρησιμοποιούν το λόγο, το χορό και τη μουσική. Συζητούν και στοχάζονται για τον έρωτα, την τέχνη, τη δημιουργία, τον κόσμο, το θάνατο, την καταστροφή, όλα όσα απασχολούν το σύγχρονο άνθρωπο. Είναι χαρακτήρες, αλλά και δεν είναι, γιατί ο καθένας κουβαλάει και την προσωπικότητα του ηθοποιού ή του χορευτή.
Τις σκέψεις και τις ενορμήσεις τους τις προκαλούν οι 4 εποχές. Αναλόγως την εποχή αλλάζει και το ταμπεραμέντο της κατάστασης. Στην άνοιξη μιλάμε για τη δημιουργία, στο καλοκαίρι για τον έρωτα, στο φθινόπωρο για τη μελαγχολία, στο χειμώνα για την καταστροφή και το θάνατο. Φυσικά υπάρχουν και εναλλαγές, απλά αυτά είναι τα κεντρικά θέματα. Όμως, υπάρχει και ο άνεμος.
Είναι καταλυτικός ο τρόπος που αυτός επιδρά στις ζωές τους. Ο άνεμος μπορεί να είναι αναζωογονητικός, αλλά μπορεί να είναι και καταστροφικός. Γιατί μπορεί να είναι αεράκι ή να γίνει τυφώνας. Ο άνεμος είναι και η αόρατη πηγή ζωής. Μπορεί να φέρει τυχαία σε εμάς ένα χαρτάκι που έχει γραμμένο ένα τηλέφωνο και να ξεκινήσει μια σχέση, αλλά μπορεί να πάρει και να διώξει μακριά κάτι από τη ζωή μας.
Αυτή η παράσταση έχει τη σφραγίδα των παραστάσεων που έχω κάνει παλιότερα για το Εθνικό, την “Μπόσα Νόβα” και τον “Τιτανικό”. Αν και τα στοιχεία της γραφής μου παραμένουν ίδια έχει μια διαφορετική αισθητική. Η ιδέα και η ανάπτυξή της είναι δική μου, αλλά δέχτηκε τις παρεμβάσεις, στην πορεία των προβών, όσων συμμετέχουν. Έτσι δίπλα στα κείμενα που έγραψε η Ξένια Αηδονοπούλου υπάρχουν και κείμενα που έχουν προκύψει μέσα από τη διαδικασία των αυτοσχεδιασμών. Η μουσική που ακούγεται είναι “Οι 4 εποχές” του Βιβάλντι, μουσική του Σούμπερτ, μουσικές που δημιουργήθηκαν μέσω των αυτοσχεδιασμών, πρωτότυπα κομμάτια που έγραψε ο Δημήτρης Μαραμής, αλλά και κάποια γνωστά τραγούδια με αναφορές στο άνεμο.
Δεν είναι πάντα εύκολο να συνυπάρχουν στη σκηνή ισάξια ηθοποιοί και χορευτές και ο ένας να δανείζεται από την τέχνη του άλλου. Εδώ χαίρομαι γιατί μέσα σε 10 ημέρες από τότε που ξεκινήσαμε υπήρξε χημεία. Όπως και ότι επιτέλους συνεργάζομαι με ανθρώπους που χρόνια θέλαμε να δουλέψουμε μαζί.
Μέχρι να ξεκινήσει η παράσταση, απλά κρατήστε μια φράση. “Θα ήταν καλό να προβλεφθεί ο καιρός με κάποια ακρίβεια”».
Info: Από 8/12, Εθνικό Θέατρο - Σκηνή REX. Πρωταγωνιστούν: Ορφέας Αυγουστίδης, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, Άννα Μάσχα, Ηρώ Μπέζου, Βιβή Μπουτάτη, Άρης Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος Πλεμμένος, Ρόζα Προδρόμου, Γιώργος Πυρπασόπουλος, Αλεξάνδρα Ρογκόσκοβα, Αντώνης Στρούζας, Γιάννης Τσιγκρής
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.