Ο Πρόεδρος του ΔΣ του Εθνικού Θεάτρου «καρφώνει» τον Μπαλτά
«Ερμηνείες για την ηρεμία»
Με ένα αιχμηρό κείμενο για τις δηλώσεις του τέως υπουργού Πολιτισμού Αριστείδη Μπαλτά κατά την τελετή παράδοσης-παραλαβής απαντά ο πρόεδρος του ΔΣ του Εθνικού Θεάτρου Θανάσης Παπαγεωργίου,
Στο κείμενο που τιτλοφορείται «Ερμηνείες για την Ηρεμία», αναφέρεται:
Παραδίδοντας ο κ. Μπαλτάς στη νέα Υπουργό Πολιτισμού αναφέρθηκε στα επιτεύγματα επί υπουργίας του. Ανάμεσα σ’ αυτά και η φράση «είχαμε ένταση στο Εθνικό, ηρέμησε…». Δεν κατάλαβα τι ακριβώς εννοεί ο κύριος Μπαλτάς. Επί έξη μήνες δεν καταδέχτηκε να με καλέσει – τον Πρόεδρο του Δ.Σ. του Εθνικού Θεάτρου, διάολε - ούτε για πέντε λεπτά στο γραφείο του ώστε να τον ενημερώσω και εγώ για την ‘ηρεμία’ που πέτυχε η τακτική του. Μια τακτική που ξεκίνησε με την ατυχέστατη, αν όχι και υπονομευτική, δήλωση ότι παραιτήθηκαν οι κ.κ. Κατζουράκης και Βιβιλάκης και τώρα ‘‘με τη νέα σύνθεση θα λειανθούν οι αντιθέσεις’’, ‘αδειάζοντας’ έτσι ακόμα και έναν στενό του φίλο. Μια τακτική που συνοψίζεται στην αντικατάσταση τριών μελών του Δ.Σ. με άλλα μέλη της αρεσκείας ή της επιρροής του Καλλιτεχνικού Διευθυντή, ώστε να αποδυναμωθούν οι προτάσεις του Προέδρου. Μια τακτική που έδωσε έκτοτε το δικαίωμα στον μοναδικό συνομιλητή του απερχόμενου υπουργού να δηλώνει προς πάσα κατεύθυνση - με τρόπο που έθιγε ακόμη και αυτά τα νέα μέλη - ότι τώρα που μπήκαν στο Δ.Σ., όλα λειτουργούν καλώς και να δηλώνει ανερυθρίαστα ότι μοναδικό πρόβλημα παραμένει η διπλή ψήφος του Προέδρου – πρόβλημα που δεν εξασφαλίζει έτσι την πλειοψηφία σε περίπτωση ισοψηφίας!…
Πώς πέτυχε την ηρεμία ο κ. πρώην; Με το αντί να δεχτεί (αποφεύγοντας προφανώς να επωμιστεί ακόμη μια αναταραχή στο Υπουργείο του) να με απαλλάξει, όπως του πρότεινα, δήλωνε κουτσομπολεύοντας, στον μοναδικό του έκτοτε συζητητή, ότι προσπαθούσα με κάθε τρόπο να τον πείσω να τον διώξει;(η καταγγελία είναι εγγεγραμμένη στα πρακτικά των συνεδριάσεων του ΔΣ). Σπουδαία τακτική! Η πληροφόρησή του απερχόμενου υπουργού γινόταν αυστηρά μονομερώς από τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή και αυτό ονομάζεται ηρεμία. Φυσικά, αφού δεν έφτανε ποτέ στ’ αυτιά του κανένας αντίλογος. Η τακτική του βοήθησε στην προσπάθεια να υποτιμηθεί η σημασία του Διοικητικού Συμβουλίου και του Προέδρου του, επιβάλλοντας μια μονοκρατορία. Δεν τα παράτησα γιατί στη ζωή μου είμαι ο τελευταίος που θα πηδήξει από το καράβι όταν βουλιάζει. Φύγατε, λοιπόν, κ. Μπαλτά, αφού ‘ηρεμήσατε’ το Εθνικό Θέατρο, αφήνοντάς το σε πλήρη ασυνεννοησία μεταξύ Καλλιτεχνικής Διεύθυνσης και Διοικητικού Συμβουλίου, με αποτέλεσμα να έχει χαθεί κάθε διαχωριστική γραμμή ευθύνης μέσα στο θέατρο, να παρακάμπτεται το ΔΣ σε σοβαρά θέματα, να δυσχεραίνεται ο, βάσει του καταστατικού, έλεγχος της λειτουργίας του θεάτρου, να ελαττώνονται οι ελπίδες συνεργασίας. Αφήσατε, κύριε Μπαλτά, ένα Εθνικό σε απόλυτη ηρεμία! Έτσι να πιστεύετε. Όταν θα σκάσουν οι βόμβες που αφήσατε εκεί μέσα με την τακτική σας, εσείς θα βρίσκεστε κάπου αλλού αλλά εμείς θα προσπαθούμε να μαζέψουμε τα κομμάτια μας για να μην χαθούν εντελώς τα όνειρά μας για το πρώτο θέατρο της χώρας μας. Ελπίζω η νέα υπουργός, σαν άνθρωπος του θεάτρου, να ενδιαφερθεί άμεσα και να επαναφέρει τα πράγματα στην πραγματική τους διάσταση, βάζοντας τον κάθε κατεργάρη στον πάγκο του. Προσωπικά εγώ, θα προσπαθήσω πάλι να βοηθήσω.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο πρώην γιατρός που αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με το θέατρο, οι πετυχημένες παραστάσεις, οι διακρίσεις και το νέο του έργο στο θέατρο του Νέου Κόσμου
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο «Θέατρον» και την ανάγκη του κοινού για έργα με κοινωνικο-πολιτικά μηνύματα
Συνεχόμενα sold out για τη λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ με τον Γεράσιμο Γεννατά
Ο γνωστός καραγκοζιοπαίχτης μας μίλησε για την παράσταση όπου συμμετέχει αλλά και για το θέατρο σκιών
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.