- CITY GUIDE
- PODCAST
-
20°
Το Εθνικό Θέατρο, το πρόστιμο του ΙΚΑ €100.000 και το δημοσίευμα για συλλήψεις
Τι ισχύει πραγματικά
Θέμα που έχει προκαλέσει ποικίλα δημοσιεύματα και αντιδράσεις έχει προκύψει από την είδηση πως το ΙΚΑ έπειτα από έλεγχο που διενήργησε επέβαλε πρόστιμο στο Εθνικό Θέατρο ύψους 100.000 ευρώ. Την ίδια ώρα, στους κύκλους της διοίκησης της μεγαλύτερης κρατικής σκηνής της χώρας υπάρχει ένα κλίμα έντονης δυσαρέσκειας για δημοσίευμα σε γνωστή ιστοσελίδα που κάνει λόγο για «συλλήψεις εργατών». Σύμφωνα με πληροφορίες της Athens Vοice από πηγές του Εθνικού Θεάτρου, πρόκειται για «αοριστίες» και τονίζεται πως στο Ηρώδειο «δεν υπάρχει καμία σύλληψη».
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, όλα ξεκίνησαν από το Ηρώδειο στις 24 Σεπτεμβρίου, όταν 9 εργάτες ξέστηναν το σκηνικό της παράστασης «Λυσιστράτη». Σύμφωνα με το επίμαχο δημοσίευμα, το κλιμάκιο της υπηρεσίας που διενήργησε τον έλεγχο επέβαλε πρόστιμο 11.000 ευρώ για κάθε έναν εργάτη (ήτοι 99.000 ευρώ συνολικά). Την ίδια ώρα, κατά την ίδια ημέρα, αναφέρει το δημοσίευμα πως σημειώθηκαν συλλήψεις 4 εργατών που είχε μισθώσει το Εθνικό για δουλειές του ποδαριού στα εργαστήριά του στο Ρουφ επειδή δεν διέθεταν άδεια παραμονής κι εργασίας.
Το Εθνικό θέατρο στη συνέχεια εξέδωσε ανακοίνωση τονίζοντας και για τα δύο περιστατικά ότι δεν υπάρχει θέμα ανασφάλιστης εργασίας, ενώ ειδικά για το Ρουφ τόνισε ότι «το Εθνικό Θέατρο δεν έχει καμία ευθύνη εφόσον δεν έχει παραβιάσει καμία διάταξη εργατικής νομοθεσίας».
Ζήτημα ευελιξίας
Όσο για το θέμα του Ηρωδείου, σύμφωνα με πληροφορίες της Athens Voice, από το Εθνικό Θέατρο γίνεται λόγος για «ζήτημα ευελιξίας» που υπάρχει σε σχέση με τη νέα εργατική νομοθεσία, αλλά ταυτόχρονα επισημαίνει πως θα προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια για το πρόστιμο των 100.000 ευρώ (99.000 για την ακρίβεια), καθώς οι συγκεκριμένοι εργάτες που τους είχε ανατεθεί μία δουλειά 3 ωρών, πληρώθηκαν είτε με τιμολόγιο (πρόκειται για τα λεγόμενα «μπλοκάκια») είτε με απόδειξη δαπάνης, μιας κι επρόκειτο για ένα και μόνο μεροκάματο. Δεν πρόκειται για μόνιμο προσωπικό, διευκρινίζεται από πηγές του Εθνικού Θεάτρου.
Παράλληλα σε ανακοίνωσή του, τονίζει: «Το Εθνικό Θέατρο όχι μόνο κατέβαλε νομίμως τη συμφωνηθείσα αμοιβή τους, αλλά και στο βαθμό, που για την καταβληθείσα αμοιβή συνέτρεχε νόμιμη υποχρέωση απόδοσης ασφαλιστικών εισφορών τους μέσω ΙΚΑ, αυτή τηρήθηκε καθ’ ολοκληρίαν. Συνεπώς δεν συντρέχει εισφοροδιαφυγή στο Εθνικό Θέατρο».
Ωστόσο, όπως φαίνεται από τη σελίδα στο Facebook του Σωματείου Εργαζομένων στο Εθνικό Θέατρο, υπάρχει θέμα στη μεγαλύτερη κρατική σκηνή της χώρας με την αδήλωτη εργασία, κάνοντας λόγο σε ανακοίνωσή του στις 16 Οκτωβρίου για «παράκαμψη των όρων της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, της εργατικής νομοθεσίας, τη μη εφαρμογή των υποδείξεων της Επιθεώρησης Εργασίας, την περαιτέρω εργολαβοποίηση των εργασιών, τις άτυπες μορφές εργασίας».
Η ανακοίνωση του Εθνικού Θεάτρου:
Tο προσωπικό του Εθνικού Θεάτρου – εργαζόμενοι αορίστου και ορισμένου χρόνου – διαθέτει όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις στο βαθμό που απαιτείται (τόσο άδεια απασχόλησης όσο και άδεια παραμονής). Ως εκ τούτου, ουδείς εργαζόμενος στο Εθνικό Θέατρο απασχολείται χωρίς να διαθέτει, στο βαθμό που απαιτείται τα νόμιμα δικαιολογητικά, τόσο για άδεια απασχόλησης όσο και για άδεια παραμονής στη χώρα.
Συνεπώς, σχετικά με τα αναγραφόμενα περί σύλληψης «εργατών του Εθνικού Θεάτρου» στα εργαστήρια του ΡΟΥΦ, το Εθνικό Θέατρο δεν έχει καμία ευθύνη εφόσον δεν έχει παραβιάσει καμία διάταξη εργατικής νομοθεσίας.
Επί της ουσίας το επιβληθέν από το ΙΚΑ πρόστιμο στο Εθνικό Θέατρο (ΠΕΕ), δεν αφορά σε ανασφάλιστη εργασία, αλλά σε δήθεν παράλειψη υποχρέωσης του Εθνικού θεάτρου να υποβάλει στο ΙΚΑ Κατάσταση Προσωπικού του και να τηρήσει αυτήν, υποχρέωση που δεν είχε στη συγκεκριμένη περίπτωση το ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ.
Οι αναγραφόμενοι στην εν λόγω Πράξη Επιβολής Εισφορών (ΠΕΕ) δεν τελούσαν σε κανενός είδους εξάρτηση από το Εθνικό Θέατρο, ώστε να συνιστούν από το νόμο προσωπικό, για το οποίο απαιτείται η γνωστοποίησή του στο ΙΚΑ -όπως νομίμως θα υποστηριχθεί στα αρμόδια δικαστήρια, αλλά όπως έχει ήδη γνωστοποιηθεί και στη διοίκηση του ΙΚΑ.
Και τούτο διότι, ως αυτοαπασχολούμενοι είχε ο καθένας χωριστά συμφωνήσει με το Εθνικό Θέατρο το ύψος της αμοιβής του (με ή και χωρίς ΦΠΑ ανάλογα με το φορολογικό παραστατικό του καθενός) και το είδος του έργου που αναλάμβανε. Έτσι, όπως προκύπτει από τα πραγματικά περιστατικά, μετά το τέλος της παράστασης του Εθνικού Θεάτρου της 24/9/2016 και την έναρξη της αποχώρησης του προσωπικού του Εθνικού Θεάτρου από τον χώρο του Ωδείου του Ηρώδου Αττικού, οι κατά τα παραπάνω ανέλαβαν το έργο της απομάκρυνσης των σκηνικών της παράστασης από το χώρο του Ωδείου του Ηρώδου Αττικού.
Το Εθνικό Θέατρο όχι μόνο κατέβαλε νομίμως τη συμφωνηθείσα αμοιβή τους, αλλά και στο βαθμό, που για την καταβληθείσα αμοιβή συνέτρεχε νόμιμη υποχρέωση απόδοσης ασφαλιστικών εισφορών τους μέσω ΙΚΑ, αυτή τηρήθηκε καθ’ ολοκληρίαν.
Συνεπώς δεν συντρέχει εισφοροδιαφυγή στο Εθνικό Θέατρο. Θα θέλαμε απλά να επισημάνουμε ότι το Εθνικό Θέατρο είναι από τα ελάχιστα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου που αποδίδουν στο ακέραιο τις ασφαλιστικές εισφορές στο ΙΚΑ. Ενδεικτικά αναφέρουμε, ότι το Εθνικό Θέατρο κατέβαλε το έτος 2015 και το έτος 2016 (μέχρι σήμερα) για ασφαλιστικές εισφορές το ποσό των 2.363.944,81 ευρώ.
Υπενθυμίζουμε ότι καμία πρόσληψη δεν λαμβάνει χώρα στο Εθνικό Θέατρο, χωρίς την τήρηση των νομίμων διαδικασιών (απόφαση πρόσληψης αρμοδίου οργάνου, ανάρτηση στη διαύγεια, κατάρτιση σύμβασης, αναγγελία πρόσληψης, πληρωμή αποδοχών μόνο μέσω της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών (ΕΑΠ), κλπ).
Η ανακοίνωση του Σωματείου Εργαζομένων Εθνικού Θεάτρου:
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο «Θέατρον» και την ανάγκη του κοινού για έργα με κοινωνικο-πολιτικά μηνύματα
Συνεχόμενα sold out για τη λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ με τον Γεράσιμο Γεννατά
Ο γνωστός καραγκοζιοπαίχτης μας μίλησε για την παράσταση όπου συμμετέχει αλλά και για το θέατρο σκιών
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.