Θεατρο - Οπερα

Ταρτούφος: θύμα ή λαμόγιο;

Η εμβληματική κωμωδία του Μολιέρου στο θέατρο Τζένη Καρέζη με μία διαφορετική ματιά από τους Α. Χειλάκη - Μ. Δούνια

62222-137653.jpg
A.V. Team
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ταρτούφος ή Απατεώνας στο Θέατρο Τζένη Καρέζη

Κάποτε ο Ταρτούφος ήταν έργο απαγορευμένο. Η λογοκρισία τον απομάκρυνε από τη σκηνή για πέντε χρόνια και χρειάστηκε τη στήριξη του βασιλιά Λουδοβίκου XIV, για να επανέλθει στη σκηνή και να γνωρίσει τελικά πρωτοφανή επιτυχία. Τόση επιτυχία που το όνομα «Ταρτούφος» έγινε συνώνυμο με την απατεωνιά − το επιβεβαιώνει μέχρι και επίσημο λεξικό της Γαλλικής Ακαδημίας!

Το ερώτημα όμως παραμένει: κοινός απατεώνας ή λαμόγιο; Τι είναι τελικά αυτός ο Ταρτούφος του Μολιέρου; Μία ανατρεπτική προσέγγιση του Αιμίλιου Χειλάκη και του Μανώλη Δούνια ψάχνει την απάντηση στο μεγάλο ερώτημα και ανεβαίνει στο θέατρο Τζένη Καρέζη. Ο βραβευμένος ποιητής Γιώργος Μπλάνας χαρίζει στο έργο μια νέα έμμετρη μετάφραση και οι Χειλάκης-Δούνιας μια πρωτότυπη σκηνοθεσία που μοιάζει να ρωτάει «μήπως τα πράγματα δεν είναι πάντα όπως δείχνουν;».

Η σκοτεινή κωμωδία του Μολιέρου διασκευάζεται και ο Ταρτούφος, ένας ψευτοθρησκευόμενος μικροαπατεώνας που παρουσιάζεται ως υπέρμαχος της ενάρετης ζωής, ανεβαίνει ξανά στη σκηνή. Φιλοξενείται και πάλι από μια πλούσια, αστική οικογένεια του Παρισιού και διαταράσσει τις ενδοοικογενειακές σχέσεις επηρεάζοντας τον πατέρα της οικογένειας, Οργκόν. Παρ' όλες τις εκκλήσεις των υπόλοιπων μελών της οικογένειας που προσπαθούν να τον πείσουν ότι ο Ταρτούφος είναι κατ’ επίφαση μόνο άνθρωπος της εκκλησίας, ο Οργκόν επιμένει ότι η παρουσία του μέσα στο σπίτι είναι προς όφελος ολόκληρης της οικογένειας. Είναι τελικά ο Ταρτούφος επικίνδυνος, όπως τον περιγράφουν, ή είναι ένας κοινός απατεώνας που είχε την «ατυχία» να πέσει μέσα στο λάκκο των λεόντων, σε μια οικογένεια που είναι και οι ίδιοι θιασώτες μιας υποκριτικής στάσης ζωής; Μήπως τα πράγματα δεν είναι όπως δείχνουν και ο Οργκόν δεν είναι ένα αφελές υποχείριο αλλά έχει έναν άλλο λόγο που επέτρεψε στον Ταρτούφο να αναστατώσει την οικογένειά του;

Οι απαντήσεις θέλουν ραντεβού στην Ακαδημίας. Στην είσοδο του Θεάτρου η γαλλική κωμωδία συναντά έναν εξαιρετικό θίασο σε μία κλασσική, αλλά διαχρονική παράσταση.

Συντελεστές: Κείμ.: Μολιέρος. Σκην.: Αιμίλιος Χειλάκης, Μανώλης Δούνιας. Ερμηνεύουν: Αιμίλιος Χειλάκης, Άλκις Κούρκουλος, Ράνια Οικονομίδου, Αθηνά Μαξίμου, Άγγελος Μπούρας, Γιάννα Παπαγεωργίου, Αλέξανδρος Βάρθης, Γιώργος Λιάντος, Τσιμάρας Τζανάτος, Φραγκίσκη Μουστάκη

Info: Τετ. 18.00, Πέμ. 21.00 (€18, 14, 10). Παρ. 21.00 (€16), Σάβ. 18.00 (€16) & 21.00 (€20), Κυρ. 19.00 (€20). Δ.: 100΄

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ευθύμης Φιλίππου & Αγγελική Παπούλια, "Ετυμολογίες"
Ευθύμης Φιλίππου - Αγγελική Παπούλια: «Ετυμολογίες» κόντρα στα δεδομένα

Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»

Ανέστης Αζάς, "Τα σκυλιά"
Ανέστης Αζάς: Όταν «Τα σκυλιά» ψάχνουν το δίκιο τους

Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη

Σφάλμα σύνδεσης
Σφάλμα σύνδεσης: ΑΙ, μπορείς να μου πεις τι θα γίνει στο μέλλον;

Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών

Forced Entertainment, «Signal to Noise»
Οι Forced Entertainment εκπέμπουν Signal to Noise από την Πειραιώς 260

«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.