- CITY GUIDE
- PODCAST
-
24°
Ταρτούφος: θύμα ή λαμόγιο;
Η εμβληματική κωμωδία του Μολιέρου στο θέατρο Τζένη Καρέζη με μία διαφορετική ματιά από τους Α. Χειλάκη - Μ. Δούνια
![62222-137653.jpg 62222-137653.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/62222-137653.jpg)
![Ταρτούφος ή Απατεώνας στο Θέατρο Τζένη Καρέζη Ταρτούφος ή Απατεώνας στο Θέατρο Τζένη Καρέζη](/images/1074x600/3/jpg/files/YouTube/nBmTCq0rjDM.jpg)
Κάποτε ο Ταρτούφος ήταν έργο απαγορευμένο. Η λογοκρισία τον απομάκρυνε από τη σκηνή για πέντε χρόνια και χρειάστηκε τη στήριξη του βασιλιά Λουδοβίκου XIV, για να επανέλθει στη σκηνή και να γνωρίσει τελικά πρωτοφανή επιτυχία. Τόση επιτυχία που το όνομα «Ταρτούφος» έγινε συνώνυμο με την απατεωνιά − το επιβεβαιώνει μέχρι και επίσημο λεξικό της Γαλλικής Ακαδημίας!
Το ερώτημα όμως παραμένει: κοινός απατεώνας ή λαμόγιο; Τι είναι τελικά αυτός ο Ταρτούφος του Μολιέρου; Μία ανατρεπτική προσέγγιση του Αιμίλιου Χειλάκη και του Μανώλη Δούνια ψάχνει την απάντηση στο μεγάλο ερώτημα και ανεβαίνει στο θέατρο Τζένη Καρέζη. Ο βραβευμένος ποιητής Γιώργος Μπλάνας χαρίζει στο έργο μια νέα έμμετρη μετάφραση και οι Χειλάκης-Δούνιας μια πρωτότυπη σκηνοθεσία που μοιάζει να ρωτάει «μήπως τα πράγματα δεν είναι πάντα όπως δείχνουν;».
Η σκοτεινή κωμωδία του Μολιέρου διασκευάζεται και ο Ταρτούφος, ένας ψευτοθρησκευόμενος μικροαπατεώνας που παρουσιάζεται ως υπέρμαχος της ενάρετης ζωής, ανεβαίνει ξανά στη σκηνή. Φιλοξενείται και πάλι από μια πλούσια, αστική οικογένεια του Παρισιού και διαταράσσει τις ενδοοικογενειακές σχέσεις επηρεάζοντας τον πατέρα της οικογένειας, Οργκόν. Παρ' όλες τις εκκλήσεις των υπόλοιπων μελών της οικογένειας που προσπαθούν να τον πείσουν ότι ο Ταρτούφος είναι κατ’ επίφαση μόνο άνθρωπος της εκκλησίας, ο Οργκόν επιμένει ότι η παρουσία του μέσα στο σπίτι είναι προς όφελος ολόκληρης της οικογένειας. Είναι τελικά ο Ταρτούφος επικίνδυνος, όπως τον περιγράφουν, ή είναι ένας κοινός απατεώνας που είχε την «ατυχία» να πέσει μέσα στο λάκκο των λεόντων, σε μια οικογένεια που είναι και οι ίδιοι θιασώτες μιας υποκριτικής στάσης ζωής; Μήπως τα πράγματα δεν είναι όπως δείχνουν και ο Οργκόν δεν είναι ένα αφελές υποχείριο αλλά έχει έναν άλλο λόγο που επέτρεψε στον Ταρτούφο να αναστατώσει την οικογένειά του;
Οι απαντήσεις θέλουν ραντεβού στην Ακαδημίας. Στην είσοδο του Θεάτρου η γαλλική κωμωδία συναντά έναν εξαιρετικό θίασο σε μία κλασσική, αλλά διαχρονική παράσταση.
Συντελεστές: Κείμ.: Μολιέρος. Σκην.: Αιμίλιος Χειλάκης, Μανώλης Δούνιας. Ερμηνεύουν: Αιμίλιος Χειλάκης, Άλκις Κούρκουλος, Ράνια Οικονομίδου, Αθηνά Μαξίμου, Άγγελος Μπούρας, Γιάννα Παπαγεωργίου, Αλέξανδρος Βάρθης, Γιώργος Λιάντος, Τσιμάρας Τζανάτος, Φραγκίσκη Μουστάκη
Info: Τετ. 18.00, Πέμ. 21.00 (€18, 14, 10). Παρ. 21.00 (€16), Σάβ. 18.00 (€16) & 21.00 (€20), Κυρ. 19.00 (€20). Δ.: 100΄
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Μαζί με τη 15χρονη κόρη της στην τελετή απονομής η Αμερικανίδα ηθοποιός
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.