Θεατρο - Οπερα

Phone home. Σε αυτή την παράσταση εσύ επιλέγεις το τέλος

Αθήνα, Λονδίνο και Μόναχο βλέπουν θέατρο ταυτόχρονα 

133065-302720.jpg
Μαρίνα Μπουκουμάνη
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
326839-675009.jpg

Tι θα έλεγες για μια διαδραστική παράσταση που εσύ θα βλέπεις στην Αθήνα, αλλά η παρέα σου θα παρακολουθεί ταυτόχρονα από Λονδίνο και Μόναχο; Κλείσε εισιτήρια και δώσε ραντεβού με φίλους και γνωστούς που είναι μακριά, γιατί μέσα στον Οκτώβριο θα πάτε θέατρο μαζί! Έτσι κι αλλιώς αυτές οι ιστορίες είναι που ενέπνευσαν την παράσταση. Πραγματικές ιστορίες ανθρώπων που θέλοντας και μη άφησαν τα σπίτια τους και το μόνο που τα συνδέει πλέον μ’ αυτά είναι, ίσως, ένα τηλέφωνο.

Όλα ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 2014. Αθήνα και Μόναχο ένωσαν δυνάμεις, όταν ο Γιάννης Καλαβριανός και η Εταιρεία Θεάτρου Sforaris στην Αθήνα μαζί με τον Γερμανό σκηνοθέτη και δραματουργό Michael Sommer, καθώς και τον θίασο Pathos München, εξέλιξαν μία πρωτοποριακή ιδέα. Στην πορεία προστέθηκε στην ομάδα ο Άγγλος σκηνοθέτης Tom Mansfield και το Upstart Theatre στο Λονδίνο και κάπως έτσι γεννήθηκε μία τριεθνής θεατρική παράσταση.

Την ίδια στιγμή και στις τρεις πόλεις το έργο θα εξελίσσεται σπονδυλωτά  με τους θεατές κάθε θεάτρου να βλέπουν ένα μέρος της ιστορίας που θα ολοκληρώνεται με τις σκηνές να συνδέονται ζωντανά ενώ οι ηθοποιοί επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω διαδικτύου.

Οι τρεις παραστάσεις μεταδίδονται παράλληλα στο διαδίκτυο που σημαίνει ότι θα είναι διαθέσιμες για θεατές σε ολόκληρο τον κόσμο. Απ’ όπου κι αν βρίσκεσαι μπορείς να επιλέξεις μία πόλη, άρα να δεις και μία διαφορετική ιστορία επηρεάζοντας την εξέλιξή της.

Όλα αυτά δε θα μπορούσαν να γίνουν χωρίς έρευνα, γι’ αυτό οι τρεις θίασοι δουλεύουν από κοινού από τα μέσα του 2015! Εργάστηκαν πάνω στο ζήτημα της αλλαγής σπιτιού, της μετακίνησης και της επικοινωνίας με όσους μένουν πίσω, ενώ η περίοδος της έρευνας και της προεργασίας συνέπεσε με τη μεγαλύτερη μετακίνηση πληθυσμών στη σύγχρονη ιστορία. Ο πόλεμος στη Συρία έδωσε νέα διάσταση στο θέμα της μετακίνησης πληθυσμών κι έκτοτε αποφασίστηκε να χρησιμοποιηθούν και ιστορίες προσφύγων και μεταναστών.

Οι συντελεστές οργάνωσαν εργαστήρια και συνεργάστηκαν με κέντρα υποδοχής, μη κυβερνητικές οργανώσεις και κοινότητες μεταναστών, προκειμένου να έρθουν σε άμεση επαφή με ανθρώπους που βρέθηκαν ως μέτοικοι στις τρεις πόλεις επιλέγοντάς τες είτε ως νέο τόπο κατοικίας είτε ως σταθμό στην πορεία προς το νέο τους σπίτι. Στην Αθήνα, συνεργάστηκαν με το Συνεργείο και  τη θεατρική ομάδα Station Athens, την ΑΜΑΚΑ, το Στέκι Μεταναστών και την οργάνωση Faros και πραγματοποίησαν εβδομαδιαία θεατρικά εργαστήρια με τη συμμετοχή προσφύγων, μεταναστών και εθελοντών.


Info: Phone Home, 19-23 & 26-30 Οκτωβρίου, 21:00, Θέατρο Σφενδόνη, Μακρή 4, 2155158968

Τιμές των εισιτηρίων 15 ευρώ κανονικό & 10 μειωμένο (Φοιτητικό, Ανέργων ΑΜΕΑ & Άνω των 65)

Θα πραγματοποιηθούν δέκα συνολικά παραστάσεις, ταυτόχρονα και στις τρεις χώρες. Τα αγγλόφωνα κομμάτια της παράστασης θα παιχτούν με ελληνικούς υπέρτιτλους και κατά τη διάρκεια των παραστάσεων θα προγραμματιστούν συζητήσεις μεταξύ θεατών και συντελεστών, μέσω ζωντανής τηλεδιάσκεψης που θα μεταδίδεται και στις τρεις πόλεις και διεθνώς μέσω streaming.

*Το «Phone Home»αποτελεί μέρος ενός  project και υποστηρίζεται από το πρόγραμμα Creative Europe – Δημιουργική Ευρώπη: Διακρατικά Σχέδια Συνεργασίας, υπό την αιγίδα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.  Το projectσυγκέντρωσε μια από τις υψηλότερες βαθμολογίες κατά την κρίση της σχετικής επιτροπής, καθώς η ανάπτυξή του καλύπτει τους κύριους στόχους ενίσχυσης της ευρωπαϊκής δημιουργικότητας που έχουν τεθεί από το CreativeEurope.

Ιδέα- ανάπτυξη- σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός                                                                      

Κείμενο: Γιάννης Καλαβριανός, Έρι Κύργια, Tom Mansfield, Zodwa Nyoni, Michael Sommer, Nora Schüssler                                   

Παίζουν: Γιώργος Γλάστρας, Αλεξία Μπεζίκη, Χριστίνα Μαξούρη, Στέφη Πουλοπούλου, Κώστας Σιλβέστρος                                                                                                                           

Σκηνικά: Ευαγγελία Θεριανού                                                                                                           

Κοστούμια-βοηθός σκηνοθέτη: Γκέλυ Καλαμπάκα                                                                            

Επιμέλεια κίνησης: Αλεξία Μπεζίκη                                                                                        

Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου                                                                                     

Φωτογραφίες: Ελίνα Γιουνανλή                                                                                                           

Τεχνική επιμέλεια μεταδόσεων: Στάθης Αθανασίου                                                              

Βιντεοσκόπηση – τεχνική υποστήριξη: Toolframe                                                                                

Οργάνωση παραγωγής– Επίβλεψη ευρωπαϊκού project: Μαρίλια Σταυρίδου                                  

Διεύθυνση παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα                                                                                         

Βοηθός παραγωγής: Χριστίνα Ραυτοπούλου                                                                      

Παραγωγός: Γιώργος Λυκιαρδόπουλος                                                

Παραγωγή: Highway Productions σε συμπαραγωγή με τη Λυκόφως

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Συναντήσεις στα Εξάρχεια | Γιάννης Καλαβριανός
Podcast Συναντήσεις στα Εξάρχεια | Ο Γιάννης Καλαβριανός περνάει την «Πύλη της Κόλασης»

Ο πρώην γιατρός που αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με το θέατρο, οι πετυχημένες παραστάσεις, οι διακρίσεις και το νέο του έργο στο θέατρο του Νέου Κόσμου

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.