- CITY GUIDE
- PODCAST
-
24°
O Peter Brook επιστρέφει στην Μαχαμπαράτα με ένα νέο αριστούργημα
Μη χάσεις το Battlefield στο Θέατρον του Κέντρου Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος
![133065-302720.jpg 133065-302720.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/133065-302720.jpg)
![326717-674738.jpg 326717-674738.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2016/10/08/326717-674738.jpg)
Ο 90χρονος σκηνοθέτης της φαντασίας και του πειραματικού θεάτρου δε σταματά να εργάζεται κι εντυπωσιάζει κοινό και κριτικούς με το νέο του έργο που θα ανοίξει τη αθηναϊκή θεατρική σεζόν στο Θέατρον.
Τριάντα χρόνια μετά τη θρυλική παράσταση του αρχαίου ινδικού έπους «Μαχαμπαράτα», το οποίο θριάμβευσε διεθνώς γράφοντας νέα κεφάλαια στην ιστορία του σύγχρονου θεάτρου, ο βρετανός σκηνοθέτης Peter Brook το επαναπροσεγγίζει σε μια παράσταση που θα έχεις την ευκαιρία να δεις ξανά στην Αθηνά.
«Η επιστροφή του Peter Brook στη Mahabharata κόβει την ανάσα» έγραψε ο Guardian για το αριστουργηματικό Battlefield, τη νέα παραγωγή του θρύλου του θεάτρου που αφηγείται μια δυνατή ιστορία για την αναζήτηση της λογικής σε ένα κατεστραμμένο κόσμο. Φωτεινή και ταυτόχρονα μαγική που μιλάει, όπως λέει κι ο ίδιος ο καλλιτέχνης «η καταστροφή δεν πλησιάζει ποτέ με ένα όπλο στο χέρι. Έρχεται ύπουλα, στα νύχια των ποδιών, κάνοντάς μας να βλέπουμε κακό στο καλό και καλό στο κακό».
Το «Βattlefield» εμπνέεται από το «Μαχαμπαράτα» στο οποίο η οικογένεια Μπαράτα κατακερματίζεται από τον πόλεμο και έρχεται αντιμέτωπη με τις φρικαλεότητες που έχει βιώσει και ο Peter Brook επιστρέφει στο παλαιότερο κείμενο. Δουλεύοντας με τους σταθερούς συνεργάτες του Jean-Claude Carrière και Marie-Hélène Estienne, δημιούργησε ένα διαχρονικό και συνάμα σύγχρονο έργο. Μια παραβολή της εποχής που ζούμε που αναρωτιέται πώς μπορούμε να βρούμε την εσωτερική γαληνή σε έναν κόσμο χτυπημένο από συγκρούσεις, θανάτους και καταστροφές.
«Στα 90 του χρόνια, προσφέρει με το Battlefield ένα θέαμα που φαντάζει σαν χειρονομία τέλεια και μετέωρη, ανάλαφρη σαν πνοή» έγραψε για το έργο του η Le Monde, ενώ η Sunday Express παρατηρεί πως «συνδυάζει την αμεσότητα της αφήγησης με την αγνότητα της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας».
Info: Battlefield, 17-20 Oκτωβρίου 21:00 & 19/10 επιπλέον παράσταση στις 18:00, ΘΕΑΤΡΟΝ», Κέντρο Πολιτισμού Ελληνικός Κόσμος, Πειραιώς 254, Ταύρος, 2122540300
*Στα Αγγλικά με Ελληνικούς υπέρτιτλους
Τιμές Εισιτηρίων: 50, 40, 30, 20, 15, 10€
Προπώληση: Public | Seven Spots | Media Markt | Reload | Βιβλιοπωλεία Ευριπίδης| Ticketservices.gr & στα ταμεία του «ΘΕΑΤΡΟΝ»
Κρατήσεις: 210 9213310, 2122540300
Διασκευή: Peter Brook, Marie-Hélène Estienne
Σκηνοθεσία: Peter Brook
Κοστούμια: Oria Puppo
Φωτισμοί: Philippe Vialatte
Με τους: Carole Karemera Jared McNeill Ery Nzaramba Sean O’Callaghan
Ζωντανή μουσική: Toshi Tsuchitori
Παραγωγή της Αττικής Πολιτιστικής Εταιρείας Αθήνα, Bouffes du Nοrd Παρίσι, Young Vic Λονδίνο, Les Théâtres de la ville de Luxembourg, PARCO Co. Ltd / Tόκιο, Grotowski Institute, Singapore Repertory Theater, Théâtre de Liège.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Μαζί με τη 15χρονη κόρη της στην τελετή απονομής η Αμερικανίδα ηθοποιός
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.