- CITY GUIDE
- PODCAST
-
30°
Μάνα, μητέρα, μαμά.
![4781-128427.jpg 4781-128427.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/4781-128427_0.jpg)
![3260-21522.jpg 3260-21522.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2010/02/04/3260-21522_0.jpg)
Στο θέατρο επικρατεί απόλυτη ησυχία. Στη σκηνή βρίσκονται η Ελισάβετ Μουτάφη και η εξαιρετική Ντίνα Κώνστα, η οποία για τρίτη φορά ερμηνεύει τον καταλυτικό ρόλο της μητέρας. Ο Σωτήρης Χατζάκης τούς δίνει οδηγίες κρατώντας στο χέρι ένα πούρο. Χαμογελάει και με ρωτάει: «Σε ενοχλεί; Γιατί με τα αντικαπνιστικά έχουμε τρελαθεί!». Η παράσταση ξεκίνησε την προηγούμενη Παρασκευή, αλλά βλέποντάς τους ένα μήνα πριν ένιωθα ότι ξεκινούσε την επόμενη μέρα. Κάτω από τη σκηνή οι ρόλοι χάνονται. Ο Γιώργος Νινιός κρατάει ένα αναπηρικό καροτσάκι στο οποίο θα πρέπει να κάθεται η Ντίνα Κώνστα. «Μέσα στο έργο το καροτσάκι σπάει –μου εξηγεί ο σκηνοθέτης– και έπρεπε να βρούμε έναν τρόπο ούτως ώστε να μην πέφτει κάτω η ηθοποιός. Ο Νινιός, εξπέρ σε τέτοια, φτιάχνει εδική πατέντα με το καρότσι και όλοι τον χαζεύουν. «Τι σου ’φερε ο Νινιός! Γιαγιά τούρμπο θα σε κάνει! Αυτό δεν είναι καρότσι, formula 1 είναι, θα απογειωθείς» λέει ο Χατζάκης και όλοι γελάνε. Παρακολουθώ την απόλυτη αφοσίωση του Νινιού την ώρα της πρόβας. Μετά την παράσταση; «Περνάει αρκετή ώρα μέχρι να ξαναγυρίσω σε εμένα» μου λέει. Κάποια στιγμή το δημιούργημά του με το καροτσάκι έχει τελειοποιηθεί και εξηγεί στη Μουτάφη: «Ελισάβετ, εσύ να την κρατάς όπως θα κάθεται η γιαγιά (σ.σ. σύμφωνα με το έργο)…». «Γιαγιά να σε πουν εσένα!» φωνάζει η Κώνστα. «Κάθε μέρα θα μου στέλνεις ένα mail ότι είσαι ζωντανή μετά τη σκηνή» λέει ξεκαρδισμένος ο Χατζάκης. Γι΄ αυτόν το έργο «είναι κομβικό για την ελληνική δραματουργία. Σημασία όμως έχει κάθε γενιά να το βιώνει με τη δική της ματιά. Έχει θέμα διαχρονικό: τι γίνονται οι άνθρωποι όταν γερνούν και πώς τον αντιμετωπίζουν τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας όταν είναι παραγωγικά άχρηστος. Πρόσφατα το είδα σε μία ταινία με τον Κλιντ Ίστγουντ, το “Grand Torino”. Στην πρόβα ο Χατζάκης δεν τους δίνει απλά οδηγίες πώς να σταθούν, αλλά τους εξηγεί το χαρακτήρα του κάθε ρόλου και χιλιάδες άλλα πράγματα. Για τον Γιώργο Νινιό, από την άλλη, οι πρόβες είναι «παρένθεση σε ένα παραμύθι που όλοι μαζί συντελούν στο να γίνει πραγματικότητα».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
![](/images/w400/3/jpg/files/2024-02-02/final-voice-choice4.jpg)
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.