Θεατρο - Οπερα

H «Αντιγόνη» θρηνεί στην Ευρώπη της κρίσης

Από το Ελληνογερμανικό θέατρο και τον Κώστα Παπακωστόπουλο στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

133065-302720.jpg
Μαρίνα Μπουκουμάνη
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
324623-669503.jpg

Το Ελληνογερμανικό Θέατρο έρχεται στην Αθήνα για μια και μοναδική βραδιά που δεν πρέπει να χάσεις. Στις 30 Σεπτεμβρίου παρουσιάζει την παράσταση «Αντιγόνη», ένα έργο του Κώστα Παπακωστόπουλου, διακεκριμένου σκηνοθέτη και καλλιτεχνικού διευθυντή του Ελληνογερμανικού Θεάτρου, εμπνευσμένο από την ομώνυμη τραγωδία του Σοφοκλή.

H «Αντιγόνη» θρηνεί στην Ευρώπη της κρίσης

Ο Κώστας Παπακωστόπουλος, γνωστός στη Γερμανία για τις πρωτοποριακές παραστάσεις έργων αρχαίου δράματος συμπληρώνει φέτος 26 χρόνια πορείας με το Ελληνογερμανικό Θέατρο. Η παράσταση «Αντιγόνη» που παίχθηκε ήδη με μεγάλη επιτυχία στο Θέατρο Bauturm της Κολωνίας έρχεται στην Αθήνα.

H «Αντιγόνη» θρηνεί στην Ευρώπη της κρίσης

Η «Αντιγόνη» του Παπακωστόπουλου αποτελεί το πρώτο έργο μιας τριλογίας του σκηνοθέτη με τίτλο «Πολυαγαπημένη Ύβρις» και θέμα τη λειτουργία της Δημοκρατίας σήμερα. 2.500 χρόνια αργότερα, το ζήτημα που θέτει η παράσταση είναι πώς ο σύγχρονος άνθρωπος, απαλλαγμένος από τύψεις, ενοχές και κάθε μορφής ηθικές αναστολές, ορθολογιστής, αλλά εγκλωβισμένος πλέον στην οικονομικοποιημένη σκέψη του, εξελίσσεται με τις πράξεις του σε απειλή για την ίδια τη λειτουργία της Δημοκρατίας στην Ευρώπη.

H «Αντιγόνη» θρηνεί στην Ευρώπη της κρίσης

Ο πρωτοπόρος σκηνοθέτης, προσαρμόζοντας το έργο στη σημερινή πραγματικότητα, η Θήβα ως τόπος δράσης παραπέμπει στη σύγχρονη Ευρώπη. Ο δημοκρατικά εκλεγμένος Κρέων εμφανίζεται ως ο εγγυητής της αδιατάραχτης λειτουργίας των αγορών, που υπόσχεται στον πολίτη ασφάλεια, ευημερία και ευτυχία μέσα από το πνεύμα μιας οικονομικοποιημένης σκέψης. Η Αντιγόνη αντίθετα εκπροσωπώντας παραδοσιακές αρχές και αξίες αποτελεί εμπόδιο στην ομαλή και απρόσκοπτη ανάπτυξη της Θήβας, στην «Πρωτοπορία» και την «Καινοτομία». Η ιδεολογία της δε συνάδει με τον Ορθολογισμό της Εποχής.

H «Αντιγόνη» θρηνεί στην Ευρώπη της κρίσης

Αγνοώντας τις επιταγές των καιρών θάβει τον αδελφό της και σχολιάζει τη στάση του κοινού δίνοντάς του τη μακάβρια συμβουλή: «Αφού δεν χρησιμοποιείτε τη γλώσσα σας, κόψτε την, για να απαλλαγείτε». Όπως και στην ομώνυμη τραγωδία, η πλοκή του έργου κορυφώνεται με την αυτοχειρία των τριών πρωταγωνιστών χωρίς όμως στη συνέχεια να λαμβάνει χώρα και η αναμενόμενη κάθαρση. Ο Κρέων προσπερνώντας πολύ εύκολα τις συνέπειες των πράξεων του, προσαρμόζεται με ταχύτητα και ευελιξία στη νέα κατάσταση πραγμάτων. Η απουσία της κάθαρσης, η οποία έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την αρχή της Τραγωδίας, αποτελεί την έκφραση του πνεύματος των καιρών μας.

H «Αντιγόνη» θρηνεί στην Ευρώπη της κρίσης


Info: 30 Σεπτεμβρίου 2016, 21:00, Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, Ταύρος

Η παράσταση θα έχει ελληνικούς υπέρτιτλους.

Εισιτήρια: 12€, φοιτητικό 8€. Προπώληση: Ίδρυμα Μιλάλης Κακογιάννης

Σκηνοθεσία, Δραματουργία: Κώστας Παπακωστόπουλος/ Σκηνικά, Κοστούμια: Ulrike Mitschke/ Μουσική, Βίντεο: Herbert Mitschke/ Φωτισμοί: Julia Marx/ Βοηθός Σκηνοθέτη: Thomas Mörl/ Βοηθός Δραματουργού: Christina Ripeanu/ Γραφική επιμέλεια: Αντρέας Τσορτανίδης/ Μετάφραση υπέρτιτλων: Αλέξιος Μάϊνας/ Μουσικός: Herbert Mitschke

Παίζουν: Αντιγόνη: Lisa Sophie Kusz/ Ισμήνη Stephanie: Meisenzahl/ Πολυνείκης: Βασίλης Ναλμπάντης

Πρόεδρος της Θήβας: Thomas Franke/ Κρέων: Stefan Kleinert/ Ευρυδίκη: Annika Weitershagen/ Αίμων: Stephanie Meisenzahl/ Φύλακας: Terja Diava/ Τειρεσίας: Thomas Franke

Η εκδήλωση υποστηρίζεται από τη Γερμανική Πρεσβεία στην Αθήνα και την Πόλη της Κολωνίας και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας/Γενική Γραμματεία Αποδήμου Ελληνισμού.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Συναντήσεις στα Εξάρχεια | Γιάννης Καλαβριανός
Podcast Συναντήσεις στα Εξάρχεια | Ο Γιάννης Καλαβριανός περνάει την «Πύλη της Κόλασης»

Ο πρώην γιατρός που αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με το θέατρο, οι πετυχημένες παραστάσεις, οι διακρίσεις και το νέο του έργο στο θέατρο του Νέου Κόσμου

Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο
Κράτα με: Ο Βασίλης Μυριανθόπουλος σκηνοθέτησε θέλοντας να ακουστεί το κείμενο

Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.