H «Αντιγόνη» θρηνεί στην Ευρώπη της κρίσης
Από το Ελληνογερμανικό θέατρο και τον Κώστα Παπακωστόπουλο στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Το Ελληνογερμανικό Θέατρο έρχεται στην Αθήνα για μια και μοναδική βραδιά που δεν πρέπει να χάσεις. Στις 30 Σεπτεμβρίου παρουσιάζει την παράσταση «Αντιγόνη», ένα έργο του Κώστα Παπακωστόπουλου, διακεκριμένου σκηνοθέτη και καλλιτεχνικού διευθυντή του Ελληνογερμανικού Θεάτρου, εμπνευσμένο από την ομώνυμη τραγωδία του Σοφοκλή.
Ο Κώστας Παπακωστόπουλος, γνωστός στη Γερμανία για τις πρωτοποριακές παραστάσεις έργων αρχαίου δράματος συμπληρώνει φέτος 26 χρόνια πορείας με το Ελληνογερμανικό Θέατρο. Η παράσταση «Αντιγόνη» που παίχθηκε ήδη με μεγάλη επιτυχία στο Θέατρο Bauturm της Κολωνίας έρχεται στην Αθήνα.
Η «Αντιγόνη» του Παπακωστόπουλου αποτελεί το πρώτο έργο μιας τριλογίας του σκηνοθέτη με τίτλο «Πολυαγαπημένη Ύβρις» και θέμα τη λειτουργία της Δημοκρατίας σήμερα. 2.500 χρόνια αργότερα, το ζήτημα που θέτει η παράσταση είναι πώς ο σύγχρονος άνθρωπος, απαλλαγμένος από τύψεις, ενοχές και κάθε μορφής ηθικές αναστολές, ορθολογιστής, αλλά εγκλωβισμένος πλέον στην οικονομικοποιημένη σκέψη του, εξελίσσεται με τις πράξεις του σε απειλή για την ίδια τη λειτουργία της Δημοκρατίας στην Ευρώπη.
Ο πρωτοπόρος σκηνοθέτης, προσαρμόζοντας το έργο στη σημερινή πραγματικότητα, η Θήβα ως τόπος δράσης παραπέμπει στη σύγχρονη Ευρώπη. Ο δημοκρατικά εκλεγμένος Κρέων εμφανίζεται ως ο εγγυητής της αδιατάραχτης λειτουργίας των αγορών, που υπόσχεται στον πολίτη ασφάλεια, ευημερία και ευτυχία μέσα από το πνεύμα μιας οικονομικοποιημένης σκέψης. Η Αντιγόνη αντίθετα εκπροσωπώντας παραδοσιακές αρχές και αξίες αποτελεί εμπόδιο στην ομαλή και απρόσκοπτη ανάπτυξη της Θήβας, στην «Πρωτοπορία» και την «Καινοτομία». Η ιδεολογία της δε συνάδει με τον Ορθολογισμό της Εποχής.
Αγνοώντας τις επιταγές των καιρών θάβει τον αδελφό της και σχολιάζει τη στάση του κοινού δίνοντάς του τη μακάβρια συμβουλή: «Αφού δεν χρησιμοποιείτε τη γλώσσα σας, κόψτε την, για να απαλλαγείτε». Όπως και στην ομώνυμη τραγωδία, η πλοκή του έργου κορυφώνεται με την αυτοχειρία των τριών πρωταγωνιστών χωρίς όμως στη συνέχεια να λαμβάνει χώρα και η αναμενόμενη κάθαρση. Ο Κρέων προσπερνώντας πολύ εύκολα τις συνέπειες των πράξεων του, προσαρμόζεται με ταχύτητα και ευελιξία στη νέα κατάσταση πραγμάτων. Η απουσία της κάθαρσης, η οποία έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την αρχή της Τραγωδίας, αποτελεί την έκφραση του πνεύματος των καιρών μας.
Info: 30 Σεπτεμβρίου 2016, 21:00, Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Πειραιώς 206, Ταύρος
Η παράσταση θα έχει ελληνικούς υπέρτιτλους.
Εισιτήρια: 12€, φοιτητικό 8€. Προπώληση: Ίδρυμα Μιλάλης Κακογιάννης
Σκηνοθεσία, Δραματουργία: Κώστας Παπακωστόπουλος/ Σκηνικά, Κοστούμια: Ulrike Mitschke/ Μουσική, Βίντεο: Herbert Mitschke/ Φωτισμοί: Julia Marx/ Βοηθός Σκηνοθέτη: Thomas Mörl/ Βοηθός Δραματουργού: Christina Ripeanu/ Γραφική επιμέλεια: Αντρέας Τσορτανίδης/ Μετάφραση υπέρτιτλων: Αλέξιος Μάϊνας/ Μουσικός: Herbert Mitschke
Παίζουν: Αντιγόνη: Lisa Sophie Kusz/ Ισμήνη Stephanie: Meisenzahl/ Πολυνείκης: Βασίλης Ναλμπάντης
Πρόεδρος της Θήβας: Thomas Franke/ Κρέων: Stefan Kleinert/ Ευρυδίκη: Annika Weitershagen/ Αίμων: Stephanie Meisenzahl/ Φύλακας: Terja Diava/ Τειρεσίας: Thomas Franke
Η εκδήλωση υποστηρίζεται από τη Γερμανική Πρεσβεία στην Αθήνα και την Πόλη της Κολωνίας και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας/Γενική Γραμματεία Αποδήμου Ελληνισμού.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο πρώην γιατρός που αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με το θέατρο, οι πετυχημένες παραστάσεις, οι διακρίσεις και το νέο του έργο στο θέατρο του Νέου Κόσμου
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο «Θέατρον» και την ανάγκη του κοινού για έργα με κοινωνικο-πολιτικά μηνύματα
Συνεχόμενα sold out για τη λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ με τον Γεράσιμο Γεννατά
Ο γνωστός καραγκιοζοπαίχτης μας μίλησε για την παράσταση όπου συμμετέχει αλλά και για το θέατρο σκιών
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.