Θεατρο - Οπερα

Ένα καινούργιο sold out για τον «Φάουστ»;

4741-35213.jpg
Δημήτρης Μαστρογιαννίτης
ΤΕΥΧΟΣ 581
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
323725-666664.jpg
Νίκος Πανταζάρας

Έπρεπε κι ευτυχώς συνέβη η επιστροφή του «Φάουστ» στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά ‒ μια παράσταση sold out που προκάλεσε κύματα ενθουσιασμού με την καθαρή-μοντέρνα οπτική της στο εμβληματικό κείμενο του Γκαίτε. «Δεν ήταν μόνο η εισπρακτική επιτυχία που μας “υποχρέωσε” να επιστρέψουμε με την παράσταση. Νιώσαμε πως δεν τη χορτάσαμε, πως υπήρχε και καλλιτεχνική ανάγκη. Μ’ ένα τόσο δυνατό κείμενο δεν μπορείς να πεις πως έχεις εξαντλήσει ό,τι ήταν να του δώσεις. Υπάρχουν κάποιες αλλαγές στη διανομή, αλλά έγιναν και αλλαγές σε σκηνές, που σ’ έναν περσινό θεατή της παράστασης μπορεί να μην είναι και τόσο αισθητές. Θέλαμε να εμβαθύνουμε περισσότερο στα κίνητρα των ηρώων ή σε κάποιες περιπτώσεις να πραγματοποιηθεί με καλύτερο τρόπο η μετάβαση από μια σκηνή στην άλλη.

Η υπόσχεση που έδωσα στο έργο είναι μια ερωτική υπόσχεση. Σαν αυτές που δίνεις στο σύντροφό σου πως θα τον εκπλήσσεις συνεχώς. Από την άλλη, εγώ δεν είμαι από τους ανθρώπους που κάθε φθινόπωρο παίρνει αποφάσεις για τη ζωή του. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι ο “Φάουστ” και στη συνέχεια το “1984” που θα ανέβει τον Νοέμβριο με 4 ηθοποιούς από αυτή την παράσταση».

Λίγα λόγια για το έργο από την Κατερίνα Ευαγγελάτου

«ΜΕΦΙΣΤΟΦΕΛΗΣ

Μα όρια δε σου έβαλε κανείς,

Μπορείς ν’ αρπάζεις ό,τι θες-θα το γλεντήσουμε!

Μην είσαι ανόητος, βούτα σε όλα τολμηρά.

ΦΑΟΥΣΤ

Μα δεν με νιώθεις; Δε σου μιλάω για χαρά!

Θέλω να βυθιστώ στον ίλιγγο, στις απολαύσεις που χαρίζει η οδύνη,

στο μίσος που αγαπά, στην πυρκαγιά που δροσιά δίνει

Ο Φάουστ έχει κατακτήσει το σύνολο της ανθρώπινης γνώσης, αλλά καθώς πλησιάζει το τέλος του βίου του αισθάνεται ότι δεν γνωρίζει τίποτα για την πραγματική ζωή. Αποζητά μία στιγμή που θα του φανερώσει το νόημα του Κόσμου, της ανθρώπινης ύπαρξης. Η ένωσή του με τον Μεφιστοφελή τού ανοίγει την πόρτα στη σκοτεινότερη πλευρά του εαυτού του. Αυτό το δαιμόνιο Alter Ego θρέφει τον εθισμό του Φάουστ στην αέναη κίνηση μέσα από την άρνηση κάθε ορίου και κάθε περιορισμού στις απολαύσεις. Οι δυο τους, με νεανικό σφρίγος, ορμάνε στην εποχή της βίας όπως σε παραλήρημα μετά από τραύμα, αναζητώντας περισσότερο πόνο, περισσότερη ηδονή, περισσότερη δύναμη μέσα σε ένα σύμπαν απεγνωσμένων ανθρώπων και βουβών, αμέτοχων θεών».


Ιnfo: Από 21/9, Δημοτικό Θέατρο Πειραιά. Σκηνοθεσία: Κατερίνα Ευαγγελάτου. Πρωταγωνιστούν: Νίκος Κουρής, Αργύρης Πανταζάρας, Αμαλία Νίνου, Στέλλα Βογιατζάκη κ.ά.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αιμίλιος Χειλάκης: «Δεν είμαστε κατά φαντασίαν ασθενείς, είμαστε κοινωνικά ασθενείς»
Αιμίλιος Χειλάκης: «Δεν είμαστε κατά φαντασίαν ασθενείς, είμαστε κοινωνικά ασθενείς»

Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του

Ευθύμης Φιλίππου & Αγγελική Παπούλια, "Ετυμολογίες"
Ευθύμης Φιλίππου - Αγγελική Παπούλια: «Ετυμολογίες» κόντρα στα δεδομένα

Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»

Ανέστης Αζάς, "Τα σκυλιά"
Ανέστης Αζάς: Όταν «Τα σκυλιά» ψάχνουν το δίκιο τους

Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.