- CITY GUIDE
- PODCAST
-
21°
Η Ιώ Βουλγαράκη μιλά για το Ορλάντο και την απόλυτη βαναυσότητα του «μεγαλώνω»
«Είναι μια πολύ προσωπική υπόθεση το ανέβασμα του “Ορλάντο”. Όταν το πρωτοδιάβασα στα 16 μου είδα να ζωντανεύει στο βιβλίο της Βιρτζίνια Γουλφ η απόλυτη φαντασίωσή μου: να μπορώ να ζω αιώνες και ποτέ να μη γερνάω. Στα 31 μου, τώρα που ζω μια δεύτερη προσωπική και επαγγελματική ενηλικίωση, το “Ορλάντο” είναι η αφορμή προκειμένου να μιλήσουμε για την απόλυτη βαναυσότητα του “μεγαλώνω”. Η παράσταση μεταξύ άλλων πραγματεύεται τον ατομικό και το συλλογικό φόβο για το θάνατο, το ανεξιχνίαστο ή γι’ αυτό που τελειώνει οριστικά. Όταν όμως μιλάς για το φόβο του θανάτου πρέπει ταυτοχρόνως να μιλάς και για την ευφορία της ύπαρξης. Πάντα μαζί πηγαίνουν αυτά τα δύο. Είναι ένα πολύ ιδιαίτερο βιβλίο της Γουλφ γιατί γράφτηκε, ως ανάπαυλα, μεταξύ δύο πολύ δύσκολων βιβλίων της, “Τα κύματα” και τον “Φάρο”. Είναι βέβαιο πως το έγραψε με μια δαιμονική χαρά έχοντας στο μυαλό της πόσα ωραία πράγματα μπορεί να γευτεί ένας ελεύθερος από το γήρας και το θάνατο άνθρωπος. Φυσικά αγγίζει και άλλες σκοτεινές πλευρές της ύπαρξης, αλλά το κάνει με ειρωνεία και αυτοσαρκασμό. Υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση του κειμένου: Άλλοι το διαβάζουν ως ένα φεμινιστικό μανιφέστο, άλλοι το αντιμετωπίζουν ως φιλοσοφικό κείμενο, άλλοι ως σάτιρα… Δεν ξέρω αν πρέπει να το δούμε έτσι μονοδιάστατα, και σίγουρα εμείς δεν το βλέπουμε ως φεμινιστικό κείμενο. Πρόκειται για ένα μυθιστόρημα 230 σελίδων και η θεατρική διασκευή του έδωσε ένα σκηνικό χρόνο 70΄, μέσα στον οποίο συντελούνται οι μεταμορφώσεις της ηρωίδας μέσα στους αιώνες. Το κείμενο μεταγράφηκε σε πρώτο πρόσωπο, κάτι που βοηθάει στην καλύτερη θεατρική αφήγηση, ώστε να καταλήξει σε ένα ρεσιτάλ-μαραθώνιο υποκριτικής από την Αμαλία Καβάλη, μια μικρή ηλικιακά ηθοποιό, με την οποία είμαστε καιρό συνεργάτες.
Η Γουλφ λέει κάποια στιγμή μέσα στο έργο “Τι σημασία έχουν τα βραβεία, οι έπαινοι, τα λόγια θαυμασμού, η ή μη αποδοχή… Εμείς γράφουμε για να βρούμε τη φωνή που απαντάει σε μια άλλη φωνή”. Να η υπόσχεση. Να συναντηθεί το κείμενο και η παράσταση με τον κόσμο που θα έρθει. Όσο για την υπόσχεση που δίνω φέτος στον εαυτό μου, αν και ξέρω λίγο πολύ πως πάντα συμβαίνει, είναι πως πρέπει να παραμείνω ανοιχτή για να καλωσορίσω... Να μπορώ να χειριστώ όσα θα έρθουν, με τον τρόπο που θέλω».
Info: Από 30/9, SKROW THEATER.
Σκηνοθεσία: Ιώ Βουλγαράκη
Πρωταγωνιστεί: Αμαλία Καβάλη
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.