- ΑΡΧΙΚΗ
-
ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
-
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
-
LIFE
-
LOOK
-
YOUR VOICE
-
επιστροφη
- ΣΕ ΕΙΔΑ
- ΜΙΛΑ ΜΟΥ ΒΡΟΜΙΚΑ
- ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΑΣ
-
-
VIRAL
-
επιστροφη
- QUIZ
- POLLS
- YOLO
- TRENDING NOW
-
-
ΖΩΔΙΑ
-
επιστροφη
- ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ
- ΑΣΤΡΟΛΟΓΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ
- ΓΛΩΣΣΑΡΙ
-
- PODCAST
- 102.5 FM RADIO
- CITY GUIDE
- ENGLISH GUIDE
Το θέατρο στο Φεστιβάλ απογειώνεται
Έργα και παραστάσεις που φωτίζουν τη μαγεία της αναπαράστασης, κινητοποιούν τη σκέψη και τη συγκίνηση. Όπου το προσωπικό περνά μέσα από το συλλογικό.
Συνεντεύξεις: Λένα Ιωαννίδου, Δημήτρης Μαστρογιαννίτης, Ηρώ Παρτσακουλάκη, Ελίζα Συναδινού
«Προτάξαμε έργα και παραστάσεις που φωτίζουν τη μαγεία της αναπαράστασης. Έργα που κινητοποιούν τη σκέψη και τη συγκίνηση. Όπου το προσωπικό περνά μέσα από το συλλογικό». - Δήμητρα Κονδυλάκη, Σύμβουλος Σύγχρονου Ελληνικού Θεάτρου
RODRIGO GARCIA
4
[4 & 5.7 / Πειραιώς 260 Δ]
Ο Rodrigo Garcia, το “θυμωμένο παιδί” του ευρωπαϊκού θεάτρου, είναι από τους λίγους σκηνοθέτες που επίμονα, και με αξιόπιστο τρόπο, αντιμάχονται τον καπιταλισμό επί σκηνής. Γράφει τα κείμενα μόνος του και σε βοηθά να καταλάβεις ότι το πρόβλημα είναι ο καπιταλισμός και το ότι έχει κάνει τις ζωές μας συναισθηματικά ανάπηρες. Το “4” είναι μια παράσταση με θέμα ταμπού, την παιδική σεξουαλικότητα. Οι ηθοποιοί δουλεύουν με το σκηνοθέτη χρόνια, έχουν δημιουργήσει μια δική τους γλώσσα και προκαλούν ένα “χαμό” πάνω στη σκηνή. Χρησιμοποιούν ακόμα και ζώα (στη συγκεκριμένη περίπτωση, κόκορες). Θεωρώ ότι στο ελληνικό κοινό θα αρέσει πολύ και ότι από πολιτικής σκοπιάς οι Έλληνες θα ταυτιστούν, παρόλο που η φόρμα δεν είναι η συνηθισμένη αφήγηση μιας ιστορίας και ο ίδιος είναι ένας σκληρός σκηνοθέτης. -Matthias von Hartz, Σύμβουλος Διεθνών Παραγωγών
JULIEN GOSSELIN – SI VOUS POUVIEZ LéCHER MON COEUR
2666
[30 & 31.7 / Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη]
Μια παράσταση που περιμένω με ανυπομονησία είναι αυτή του Julien Gosselin, που είναι ο νεότερος από τους διεθνείς καλλιτέχνες που προσκαλέσαμε. Ένας σκηνοθέτης που επιμένει ότι αυτό που έχει ανάγκη να κάνει, είναι μεγάλες παραγωγές σε μεγάλες σκηνές. Μου αρέσουν οι νέοι άνθρωποι με μεγάλες ιδέες, θεωρώ ότι αυτή είναι εξαιρετική προσέγγιση για ένα νέο σκηνοθέτη. Η παράσταση που φέρνει στο Φεστιβάλ, το “2666” του χιλιανού συγγραφέα Ρομπέρτο Μπολάνιο, θα κάνει πρεμιέρα στο φεστιβάλ της Αβινιόν και είναι πολύ μεγάλη σε φόρμα αλλά και σε διάρκεια (12 ώρες). Η ιστορία που αφηγείται χωρίζεται σε πέντε μέρη και τη διατρέχει μια ατμόσφαιρα αποκάλυψης. -Matthias von Hartz, Σύμβουλος Διεθνών Παραγωγών
Φωτό: Μυρτώ Αποστολίδου
VASISTAS - ΑΡΓΥΡΩ ΧΙΩΤΗ
Απολογίες 4 & 5
[20 & 21.7 / Πειραιώς 260 Ε]
Πρόκειται για μια παράσταση πάνω σε κείμενο του Ευθύμη Φιλίππου που θυμίζει τελετή. Ή, κάτι σαν εξομολόγηση. Είναι προσωπική στιγμή. Μια στιγμή άρσης, σαν, ας πούμε, ένας άνθρωπος να σταματά για μια στιγμή, ο χρόνος να διαθλάται, κι εκείνος να αναλογίζεται από πού έρχεται, πού βρίσκεται και πού πηγαίνει. Σαν μια βουτιά στη μνήμη, στα οικογενιακά και κοινωνικά δεσμά, στην εσωτερική τάση και φύση. Ένα μέρος του τραγουδιού του χορού λέει: Αν δεν είσαι ειλικρινής απόψε, μόνος θα στέκεσαι εκεί μέχρι να πεθάνεις, κι από μέσα σου θα λες “μωρέ κοίτα τι ωραίοι άνθρωποι που είναι αυτοί εκεί...”. -Αργυρώ Χιώτη
Φωτό: Κική Παπαδοπούλου
ΕΙΡΗΝΗ ΦΑΝΑΡΙΩΤΗ / TERRE DE SEMIS
Monaksxá (a lonely planet)
[30.6 & 1.7 / Πειραιώς 260 Ε]
Συζητήσεις, έρευνες, προσωπικές μαρτυρίες, ιστορικά γεγονότα, αλλά και αποσπάσματα από κείμενα της παγκόσμιας λογοτεχνίας συνθέτουν το ερώτημα «τι είναι η μοναξιά;» και απαντούν(;) σ’ αυτό.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΚΛΕΑΣ
Σαρα ΚεΪν - Ψυχωση 4:48 - Κοίταξέ με
[8 & 9.7 / Πειραιώς 260 Η]
Το ασυνείδητο έχει τον πρώτο λόγο, ενώ η πρώτη λέξη του έργου «Ψύχωση 4:48» ακούγεται στις 4:48 ακριβώς (η παράσταση αρχίζει τα μεσάνυχτα).
ΔΑΝΑΗ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ
One Small Step for a Man: Hello, Goodbye
[21-23.7/ Πειραιώς 260 Α]
Παίρνει αφορμή από την αποστολή του Voyager στο διάστημα και βάζει τους θεατές στο ρόλο των εξωγήινων, ενώ δύο περφόρμερ, γυμνοί επί σκηνής, εν μέσω προβολών και ήχων, θέτουν σε αμφισβήτηση όλα αυτά που ο κυρίαρχος πολιτισμός θεωρεί δεδομένα.
Ελληνική πραγματικότητα
«Έχουμε την παρουσία νέων σκηνικών αφηγήσεων της ελληνικής κρίσης που εμπλέκουν βιωματικά το κοινό και μας καλούν να σκεφτούμε εκ νέου την πραγματικότητα, να αναγνωρίσουμε τις ρίζες της κρίσης και τις αιτίες της». -Δήμητρα Κονδυλάκη, Σύμβουλος Σύγχρονου Ελληνικού Θεάτρου
ODC ENSEMBLE / ΒΥΡΣΟΔΕΨΕΙΟ
ΕΛΛΗ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
Re-volt Athens
[15 & 16.6 / Πειραιώς 260 Ε]
To Revolt Athens είναι μια “χειροποίητη” ποιητική περφόρμανς, μια ποιητική ξενάγηση στη χαοτική καθημερινότητα της Αθήνας, που μετατρέπει την κρίση σε αισθητική εμπειρία. Πρόκειται για μια παράσταση που απευθύνεται στις αισθήσεις συνδυάζοντας αναλογικά και ψηφιακά μέσα με μια χειροποίητη αισθητική. Τα τελευταία χρόνια της κρίσης, ο πλανήτης υπέστη μια τραμακτική υπερπληροφόρηση, όσον αφορά στην Ελλάδα. Ταξιδεύοντας στην Ευρώπη, όμως, ανακάλυψα ότι αυτή η υπερπληροφόρηση είχε το αντίστροφο αποτέλεσμα. Η εμπειρία μας δεν μεταδίδεται και οι Ευρωπαίοι εννοούν πολύ διαφορετικά πράγματα όταν μιλάνε για την κρίση, και τελικά πιστεύω ότι έχει σημασία να το μοιραστούμε όλο αυτό, αυτόν το κοινό τόπο για πολλούς Ευρωπαίους. Με κύριο όχημα την ποίηση, ξεκίνησα να δουλεύω πάνω σε αυτή την ιδέα. Οι σύγχρονοι μύθοι για την Ελλάδα και τους Έλληνες με ενδιαφέρουν πολύ και στην παράσταση τους αμφισβητώ, τους διασταυρώνω με μυθικά τέρατα όπως τη Γυναίκα-Φίδι και τους κοιτάζω μέσα από το πρίσμα του καπιταλιστικού συστήματος που έχει φτάσει στα όριά του και πνέει τα λίσθια. -Έλλη Παπακωνσταντίνου
Φωτό: Μαριλένα Σταφυλίδου
ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΑΥΡΟΓΕΩΡΓΙΟΥ
SCROW THEATER GROUP
Avaria / Πράγματα που άφησα πίσω
[25 & 26.6 / Πειραιώς 260 Ε]
Η ιδέα για την παράσταση ξεκίνησε από το ενδιαφέρον που μου προκαλούσε πάντα ο αχαρτογράφητος, σε μεγάλο βαθμό ακόμα, μηχανισμός της μνήμης καθώς και η συνειδητοποίηση του πόσο εύθραυστο είναι το υλικό των αναμνήσεων. Ποτέ δεν θα θυμηθούμε ένα γεγονός όπως ακριβώς έγινε. Μέσα από την έρευνα και τη διαδικασία της πρόβας προέκυψαν τόσες θεματικές όσα και ερωτήματα: αντικείμενα, άνθρωποι, τόποι, ιδέες, στιγμές χαράς, απροσδόκητες απώλειες, πολιτικές πεποιθήσεις, συνήθειες που αφήνεις πίσω από επιλογή ήαναγκαιότητα. Τι κρατάς και τι αποχωρίζεσαι; Και σε συλλογικό επίπεδο, τι επιλέγει μια κοινότητα να θυμάται; Και αν κάτι το έχει σχεδόν ξεχάσει σημαίνει ότι οι συνέπειές του έχουν ξεπεραστεί; -Bασίλης Μαυρογεωργίου
ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΒΕΝΙΑΔΗΣ
Γεώργιος Σουρής,
«Τώρα»
[14 & 15.7 / Μέγαρο Μουσικής Αθηνών]
Περιλαμβάνει μελοποιημένα ποιήματα σε διάφορες μορφές, που αντιπαραβάλλονται με ιστορίες τρέλας της ελληνικής πραγματικότητας. Κοινωνικά και πολιτικά, ο Σουρής είναι απίστευτα επίκαιρος. Αν δεν έγραφε σε μια γλώσσα πιο παλιά, δεν θα ξεχώριζες αν τα ποιήματα γράφτηκαν τότε ή τώρα. Έχω υιοθετήσει έναν τρόπο απαγγελίας ποιήματος που λέγεται “ο ηθοποιός και το alter ego του”, δηλαδή ο ηθοποιός απαγγέλλει και μαζί με μια ομάδα μουσικών διαμορφώνουν ένα σύνολο εκφέροντας το ποίημα. Αυτό δίνει μεγάλη ελευθερία και ανοίγει ορίζοντες σχολιασμού. Πρόκειται για μια έντεχνη κριτική με σκωπτική και αισιόδοξη, και όχι απλώς καταγγελτική διάθεση. -Λευτέρης Βενιάδης
Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΜΥΣΤΗΡΙΟ
Έργα που αμφισβητείται η πατρότητά τους ή αποκαλύφθηκε μολις πριν από λίγο καιρό.
ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ
Η σφαγή των Παρισίων
[18 & 19.7 / Πειραιώς 260 Δ]
Στο κείμενό του ο Κρίστοφερ Μάρλοου διαπραγματεύεται τα γεγονότα γύρω από τη μαζική σφαγή 3.000 περίπου Προτεσταντών από καθολικούς το 1572 στο Παρίσι, την περίφημη νύχτα του Αγίου Βαρθολομαίου. Είναι ένα από τα πιο αινιγματικά έργα της εποχής.Εκτός από τα πρωτοφανή για τα ελισσαβετιανά δεδομένα δομικά στοιχεία που προκαλούν οποιονδήποτε καλλιτέχνη – οι μόλις 1.200 στίχοι του, η κινηματογραφική ταχύτητα, η απουσία μακροσκελών μονολόγων, η χαλαρότητα του ιαμβικού πεντάμετρου, η πρώτη για την εποχή ενασχόληση με σύγχρονο θέμα–, μελετώντας το, έχεις την περίεργη αίσθηση ότι το έργο δεν είναι αυτό που διαβάζεις αλλά κρύβεται ανάμεσα στις λέξεις. Κι αυτό γιατί στο έργο του Μάρλοου τίποτα δεν ξεκινάει και τίποτα δεν τελειώνει. Μοιάζει να ασχολείται με μια φέτα της Ιστορίας, ωμά αποκομμένη από τον κορμό της. Αυτό που βλέπεις δεν είναι παρά το αποτύπωμα αυτών που έχουν προηγηθεί. Η βία που παρακολουθείς δεν είναι παρα το αποτέλεσμα της βίας που έχει προηγηθεί και το παρελθόν αυτής που θα ακολουθήσει. Το αίμα αθώων δεν τελειώνει ποτέ. Μπλεγμένος στα γρανάζια της μηχανής της Ιστορίας, ο άνθρωπος μοιάζει ανίκανος να ορίσει τη μοίρα του. Η δύναμη αυτής της μηχανής φαίνεται ανίκητη. Η φύση του ανθρώπου δέχεται καθημερινά πια μια σφαγή. Κάθε νύχτα είναι μια νύχτα του Αγίου Βαρθολομαίου. Τότε και σήμερα.
Αυτή η ανακάλυψη του έργου πίσω από το έργο μάς δίνει και μια δημιουργική ευκαιρία να χρησιμοποιήσουμε την κίνηση, το λόγο και τη μουσική –δομικά στοιχεία της δουλειάς μας– σε έναν ολοκαίνουργιο για μας διάλογο. Αυτή τη στιγμή δεν έχω ιδέα πού θα οδηγηθεί. Η παράσταση πάντα μου αποκαλύπτεται αργότερα, στη διαδικασία. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θεωρώ πως η εποχή του θεατρικού υπαινιγμού έχει πια περάσει. Σήμερα δεν έχουμε το χρόνο να μην πούμε τα πράγματα με το όνομά τους. -Χρήστος Θεοδωρίδης, σκηνοθέτης
ΣΠΥΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ
Αμύντας
[8.7 / Ωδείο Ηρώδου Αττικού]
Παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα το κείμενο που τυπώθηκε ανώνυμα το 1745 στη Βενετία, ως ελεύθερη ανάπλαση στα ελληνικά της ομώνυμης κωμωδίας του Τορκουάτο Τάσσο. Πριν από μερικά χρόνια, ο σκηνοθέτης ανακάλυψε πως πίσω από τον ανώνυμο συγγραφέα βρισκόταν ο επτανήσιος, από τα Κύθηρα, ιατροφιλόσοφος και ποιητής Γεώργιος Μόρμορης (1720-1790).
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
Συμπράξεις και εκπλήξεις πάνω στα γνωστά αρχαία δράματα και κωμωδίες.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ
Πλούτος [1 & 2.7]
Για τη σύγχρονη κοινωνία, όπου το χρήμα αποτελεί πλέον θεμέλιο ολόκληρου του συστήματος αξιών, ο Αριστοφάνης φαίνεται να έχει τη λύση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΟΥΒΑΡΔΑΣ
Ορέστεια [8 & 9.7]
Μια ομάδα 12 ηθοποιών μοιράζεται όλους τους ρόλους της τριλογίας του Αισχύλου «Ορέστεια», συμπεριλαμβανομένου του Χορού, και στα τρία έργα.
ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ - ΣΤΑΘΗΣ ΛΙΒΑΘΙΝΟΣ
Αντιγόνη [15 & 16.7]
Κυρίαρχη στο έργο του Σοφοκλή είναι η θεματική της σύγκρουσης ανάμεσα στους νόμους της ηθικής και τους νόμους της πολιτείας.
ΚΘΒΕ - ΤΣΕΖΑΡΙΣ ΓΚΡΑΟΥΖΙΝΙΣ
Επτά επί Θήβας
[22 & 23.7]
Το έργο του Αισχύλου ανεβαίνει σε μια σύγχρονη μετάφραση του ποιητή Γιώργου Μπλάνα και σε σκηνοθεσία του λιθουανού σκηνοθέτη Τσέζαρις Γκραουζίνις.
ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ & ΘΕΑΤΡΟ ΒΑΧΤΑΝΓΚΟΦ - ΡΙΜΑΣ ΤΟΥΜΙΝΑΣ
Οιδίπους Τύραννος
[29 & 30.7]
Το Εθνικό Θέατρο συμπράττει για πρώτη φορά με το φημισμένο Θέατρο Βαχτάνγκοφ για ένα από τα εμβληματικότερα κέιμενα του Σοφοκλή.
ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ - ΜΙΧΑΗΛ ΜΑΡΜΑΡΙΝΟΣ
Λυσιστράτη [5 & 6.8]
Σε νέα μετάφραση του Δημήτρη Δημητριάδη, ενώ τον κεντρικό ρόλο ερμηνεύει η Λένα Κιτσοπούλου.
ΣΤΕΓΗ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΩΝΑΣΗ - ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΑΘΑΝΟΣ
Όρνιθες [19 & 20.8]
Οι Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Έμιλυ Κολιανδρή, Χρήστος Λούλης, Νατάσσα Μποφίλιου είναι μερικοί από τους ηθοποιούς του θιάσου!
INFO
Εισιτήρια από €5. Εκπτώσεις για φοιτητές, καλλιτέχνες, παιδιά, άνω των 65, μικρά και μεγάλα γκρουπ. Περισσότερες πληροφορίες στο: https://tickets.greekfestival.gr/more-info/
Online αγορά εισιτηρίων: στο www.greekfestival.gr μέσω πιστωτικής κάρτας και στο viva.gr. Όχι κρατήσεις.
Τηλεφωνική αγορά εισιτηρίων:Γίνεται με χρέωση πιστωτικής κάρτας.
Τηλεφωνικό Κέντρο: 2103272000
Εκδοτήρια
Κεντρικά: Πανεπιστημίου 39 (εντός στοάς Πεσμαζόγλου). Δευτ.-Παρ. 9.00-17.00, Σάβ. 9.00-15.00
Ωδείο Ηρώδου Αττικού: Πεζόδρομος Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Μακρυγιάννη. Καθημερινά: 9.00-14.00 & 18.00-21.00
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου: Δευτ.-Πέμ. 9.00-19.00, Παρ.- Σάβ. 9.00-21.00 (Σε ημέρες παραστάσεων, μία ώρα πριν από την προβλεπόμενη έναρξή τους, τα Εκδοτήρια των συγκεκριμένων θεάτρων εξυπηρετούν μόνο την παράσταση της ημέρας).
Λοιποί χώροι
Εκδοτήρια εισιτηρίων λειτουργούν σε όλους τους χώρους των εκδηλώσεων και ανοίγουν δύο ώρες πριν την ώρα έναρξης των παραστάσεων.
Εξυπηρετούν μόνο την παράσταση της ημέρας.
Εισιτήρια μπορείτε να προμηθευτείτε και από τα καταστήματα Public, Reload και Βιβλιοπωλείο Ευριπίδης.