- CITY GUIDE
- PODCAST
-
29°
Επαναστάτης έρωτας
Λίγο πριν τη νέα παράσταση ο Κωνσταντίνος Ρήγος μάς συστήνει τους δικούς του Ρωμαίο + Ιουλιέτα
Eδώ και 3 χρόνια ήθελα να το ανεβάσω, οπότε, όταν μου το πρότεινε ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά Νίκος Διαμαντής (είναι έτος Σέξπιρ φέτος, κλείνουν 400 χρόνια από το θάνατό του) συμφώνησα αμέσως. Επιπλέον θεωρώ ιδανικό το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, με τη χλιδή του, για να ανεβεί Σέξπιρ εκεί.
Με ιντριγκάρει η σκοτεινή και βίαιη ατμόσφαιρα του έργου και πως μέσα σ’ αυτή χωράει και το χιούμορ. Αρχικά ενστερνιζόμουν μια κοινή άποψη που βλέπει σ’ αυτό τον έρωτα μια ρομαντική ιστορία. Μελετώντας όμως και δουλεύοντας πάνω στο έργο συνειδητοποίησα πως δεν είναι ακριβώς έτσι – ο έρωτάς τους είναι μια επαναστατική πράξη. Είναι δύο παιδιά που δεν θέλουν να καταλήξουν φορείς της εξουσίας, να ακολουθήσουν το δρόμο που έχουν επιλέξει οι γονείς τους. Ο έρωτας και ο θάνατός τους είναι τόσο επαναστατικός που διαλύει στην ουσία τις δύο οικογένειες και ό,τι αυτές συμβολίζουν.
Το έργο το τοποθετώ μέσα σ’ ένα περιβάλλον πολύ σκληρό που παραπέμπει στο σήμερα αλλά και στο μετά, όπου δεν επιτρέπεται ούτε ο έρωτας ούτε η επαφή. Θα έλεγα πως εμπνέεται από το περιβάλλον που περιγράφει ο Όργουελ στο βιβλίο του «1984». Ο άνθρωπος δεν επιτρέπεται να αισθανθεί, γιατί αν αισθανθεί διαταράσσεται η ισορροπία της τάξης. Γι’ αυτό το λόγο στην παράστασή μου τόσο ο ηγεμόνας, όσο και οι γονείς της Ιουλιέτας (έχω αφαιρέσει τους γονείς του Ρωμαίου γιατί μ’ ενδιαφέρει περισσότερο η πλευρά του κοριτσιού), παρουσιάζονται είτε μέσω μιας φωνής που έρχεται από ψηλά είτε μέσω προβολής σε οθόνη. Οι γονείς δίνουν εντολές και η Ιουλιέτα πρέπει να πράξει.
Η παράσταση είναι καθαρόαιμο θέατρο, περιέχει όμως και στοιχεία περφόρμανς. Στο έργο ο Ρωμαίος μοιράζεται μεταξύ 7 αγοριών, που παίζουν και τους άλλους ρόλους του έργου, ενώ η Ιουλιέτα μοιράζεται σε δύο κορίτσια. Όλα τα αγόρια του έργου μοιράζονται κοινά χαρακτηριστικά και η μια πλευρά τους είναι αυτή που συμβολίζει ο Ρωμαίος. Στην Ιουλιέτα τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα. Η μια Ιουλιέτα είναι πιο κυνική και η άλλη πιο ρομαντική. Επίσης, η μουσική παίζει ενεργό ρόλο και είναι ζωντανή – ο Ρωμαίος αντί να διαβάζει συνθέτει μουσική, παίζοντας πλήκτρα, κιθάρα κ.λπ.
Στο έργο του Σέξπιρ η σεξουαλικότητα των παιδιών κρύβεται καλά μέσα στο λόγια. Από τη στιγμή που το μετέφερα στο σήμερα και στο αύριο, επειδή έχουμε να κάνουμε με εφήβους, η σεξουαλικότητα είναι έντονη στην παράσταση – γίνεται ακόμη και αφορμή για bulling. Ο Ρωμαίος μου είναι μανιακός για τον έρωτα. Στο πρώτο μέρος του έργου «πεθαίνει» για τη Ροζαλίνα και στο δεύτερο για την Ιουλιέτα. Ο πρώτος έρωτας δεν είναι πραγματικός γιατί δεν υπάρχει ουσιαστική επαφή, ενώ ο δεύτερος είναι. Γιατί στην τελική, σε όποια εποχή και να βρισκόμαστε, ο αληθινός έρωτας προϋποθέτει και την εγκεφαλική επαφή, εκτός της οπτικής έλξης. Ο Ρωμαίος χτίζει στα λόγια και την εξυπνάδα της Ιουλιέτας και το αντίθετο. Μιλάνε και καταλαβαίνουν πως ταιριάζουν. Μοιράζονται το ίδιο γούστο. Αυτό, δηλαδή, που συμβαίνει σε όλους όταν ερωτευόμαστε αληθινά.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.