- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
10 λόγοι για τους οποίους «πρέπει» να φύγει ο Γιώργος Λούκος
10 χρόνια στο τιμόνι του Φεστιβάλ Αθηνών είναι αρκετά;
Απάντησε στα δημοσιεύματα που τον φέρουν κακοδιαχειριστή πως όλα αυτά για τα οποία κατηγορείται έχουν να κάνουν με τις προηγούμενες διοικήσεις και πως όταν ενημερώθηκε ‒πολύ πριν όλα αυτά δουν το φως της δημοσιότητας‒ άσκησε αγωγές. Κάποιοι επιμένουν να δημιουργούν θόρυβο ζητώντας, χωρίς να το λένε ανοιχτά, την απομάκρυνσή του. Μήπως γιατί…
1. Άλλαξε τη φυσιογνωμία του Φεστιβάλ και από Φεστιβάλ των ατζέντηδων έγινε Φεστιβάλ της πρωτοπορίας. Άρα συνέβαλε στην κρίση αφού έχασαν τα κέρδη τους γραφεία που είχαν το Φεστιβάλ μαγαζάκι τους.
2. Έφερε παραστάσεις που δεν είχαν ενδιαφέρον για τις κοσμικές σελίδες, αλλά για τις σελίδες του πολιτιστικού ρεπορτάζ, αναγκάζοντας τους κοσμικούς να φύγουν για διακοπές μια ώρα νωρίτερα.
3. Πρόσθεσε στους χώρους του Φεστιβάλ ένα βιομηχανικό χώρο που δεν είχε τίποτα το γκλάμορους, παρά μόνο αγαπήθηκε από ένα τελείως καινούργιο ανήσυχο κοινό που είναι ή νιώθει νέο.
4. Αρνήθηκε την ελληνική παράδοση, που με τόσο κόπο και εκλογές χτίστηκε, και θέλει έναν καλλιτεχνικό διευθυντή να κάνει χάρες στους φίλους των πολιτικών.
5. Μας υποχρέωσε να δούμε καλλιτέχνες όπως η Αριάν Μνουσκίν, η Πίνα Μπάους, ο Οστερμάγιερ, ο Κριστόφ Βαρλικόφσκι, οι Rimini Protokoll και πολλούς άλλους ενώ ήμασταν ήσυχοι και ευχαριστημένοι με την ντόπια παραγωγή και την εσωστρέφειά μας.
6. Εμπιστεύτηκε σε νέους δημιουργούς την πρώτη τους σκηνοθετική απόπειρα, ενώ παραχώρησε ακόμη και τον ιερό χώρο της Επιδαύρου, αψηφώντας την αρχή που έθεσαν οι ιεροφάντες του χώρου πως με τα αρχαία κείμενα ασχολούνται μόνο όσοι είναι συμμαθητές τους ή έχουν συνεργαστεί μαζί τους τουλάχιστον επί 20 χρόνια.
7. Έδωσε το χώρο της Επιδαύρου για να ανέβουν σύγχρονα έργα (π.χ. «Ευτυχισμένες ημέρες» με τη Φιόνα Σο) κάτι που έκανε τον Σοφοκλή, τον Ευριπίδη και τον Αισχύλο να γυρνούν στον τάφο τους (πάντα σύμφωνα με τους ιεροφάντες).
8. Άνοιξε το δρόμο ώστε η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών να κάνει ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα∙ να είναι αυτονόητες οι επιλογές του Χουβαρδά όταν ανέλαβε το Εθνικό∙ να αναλάβουν οι Τσινικόρης και Αζάς την Πειραματική Σκηνή του Εθνικού ανεβάζοντας την πίεση σε σοβαρούς στυλοβάτες του θεατρικού καθεστώτος.
9. Διευκόλυνε τους Έλληνες «αντιγραφείς» σκηνοθέτες, που πλέον δεν χρειαζόταν να ξενιτευτούν για να δουν τον… καινούργιο τρόπο που θα σκηνοθετήσουν.
10. Άλλαξε τη ματιά μας βλέποντας παραστάσεις οι οποίες έγιναν μέτρο σύγκρισης και δεν μπορούμε χρόνια τώρα να ξεχάσουμε. Eνδεικτικά, έτσι για να μην ξεχνιόμαστε…
2015: «Mies Julie», Baxter Theatre Center
2014: «Όλος ο ουρανός πάνω στη γη (Το σύνδρομο της Γουέντυ)», Ανχέλικα Λίντελ - Atra Bilis Teatro
2013: «Δανιήλ Χαρμς, The Old Woman», Robert Wilson - Mikhail Baryshnikov - Willem Dafoe
2012: «Δεσποινίς Ζυλί», Schaubuehne Berlin - Κέιτι Μίτσελ
2011: «Ριχάρδος Γ», Σαμ Μεντες
2011: «Ναυαγοί της τρελής ελπίδας (Αυγές)», Θεάτρο του Ήλιου/ Αριάν Μνουσκίν
2010 «Nefés», Χοροθέατρο του Βούπερταλ-Pina Baus
2009: «Radio Muezzin», Stefan Kaegi - Rimini Protokoll
2008: Αφιέρωμα στον Μωρίς Μπεζάρ, Μπαλέτο του Τόκυο - Συλβί Γκιλλέμ - Laurent Hilaire, Manuel Legris
2007: Συναυλία Fairuz
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.