- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Σε σας που μας ακούτε
Ο Μάνος Καρατζογιάννης μοιράζεται σκέψεις με αφορμή την παράσταση
«Παποράκι του Μπουρνόβα και καρότσα της στεριάς, πόσα τάληρα γυρεύεις στον Περαία να με πάς» κι ένα σκοτάδι πηχτό σαν αυτό που περιγράφει η Ζωή στην «Παρέλαση». Και τρακ σαν της Δήμητρας Κιοσσοπούλου από το «Ταξίδι Μακριά».
Αυτά θυμάμαι από την πρεμιέρα της «Κασέτας», της πρώτης μου ουσιαστικά θεατρικής εμφάνισης σε σκηνοθεσία του δασκάλου μου Γιώργου Αρμένη. Και την πρώτη συνάντηση μου με τη Λούλα Αναγνωστάκη και τα μαύρα γυαλιά της. Χωρίς να ξέρω το γιατί και σίγουρα όχι γιατί είχε γράψει το έργο, αισθανόμουν ότι ήταν σημαντική τόσο για τη δική μου ζωή όσο και για τις ζωές όλων μας – όπως ακριβώς αισθάνεται και ο Άγης για τη Ρόζα Λούξεμπουργκ στο έργο του και στο έργο μας.
Σ’ ένα έργο, που μιλάει για το σύγχρονο άνθρωπο: στην καθημερινότητά του, στις πιο κοντινές του σχέσεις, στη συνάθροιση, στο δημόσιο χώρο.
Τα πρόσωπα του «Σ’ Εσάς που με Ακούτε» προσπαθούν να επικοινωνήσουν σε μια αποσπασματική πραγματικότητα επιλέγοντας τη «φανταστική» για να ξεκουραστούν. Δεν τους βοηθάει κι η μνήμη – καθηλωμένη από τις εξαρτήσεις και τη σύγχυση της εποχής. Προσπαθούν να θυμηθούν, να αλλάξουν ζωή, να βρουν την ησυχία τους. Μετέωρα αναζητούν τη δική τους «Μαρία», ώσπου στο τέλος ‒αφού χορέψουν και μεθύσουν‒ αποφασίσουν να κάνουν την υπέρβαση: να μπουν σε μια κοινή συνθήκη. Να παίξουν όλοι μαζί ένα παιχνίδι αφήγησης, τόσο προσωπικό που γίνεται πολιτικό. Με όχημα το λόγο και το σώμα τους εμφανίζονται στο δημόσιο χώρο. Ανασταίνουν τους δικούς τους νεκρούς –ποιητές και οικείους– για να αποκαλύψουν την πιο ιδιωτική τους πλευρά –συχνά ασύμβατη με την εικόνα που δίνουν στους άλλους‒ σε μια διαρκώς απειλητική δημόσια σφαίρα, λίγο πριν αυτή εισβάλλει για τα καλά στην «πολυπολιτισμική πόλη» τους.
Ευρώπη, Λαθρομετανάστες, Φτώχεια, Νεοναζί κι ένας τρομαγμένος λαός που πρέπει να εξαφανιστεί με τον πιο φρικτό τρόπο, να ξεχαστεί στο «χτες» και να αποχαιρετίσει τον κόσμο, όπως τον ήξερε...
Και η Ρόζα;
Πάντα εκεί στην πανανθρώπινη πολιτεία, πάνω σε ένα τραπέζι, να μιλάει σε χιλιάδες εργάτες και πεινασμένους. αδύναμη, σα ραχητική, με μια παλιά καπαρντίνα, βαριά σα θάνατο. Μιλάει για να σωθούν οι χαμένοι της γης, οι κολασμένοι, οι διαφορετικοί, οι ευσυγκίνητοι, οι άπληστοι για ζωή.
Μαζί της θα δολοφονηθεί και η επανάσταση…
Τώρα δα θυμήθηκα...
ότι στην πρεμιέρα ήταν και ο Λευτέρης Βογιατζής.
Βοηθείστε με να θυμηθώ…
Και η Μαρίκα Τζιραλίδου που παίζαμε μαζί – δε ζει πια‒ και μου μίλαγε για τη δική τους πρώτη εμφάνιση στον «Κυριακάτικο Περίπατο» στο Θέατρο της Νέας Ιωνίας του Γ. Μιχαηλίδη.
Και μου έγραψε –νομίζω του Σολωμού‒ στην κάρτα ευχή: πάντα ανοιχτά, πάντα άγρυπνα τα μάτια της ψυχής σου…
Μα εγώ… σαν άλλος επιπόλαιος Πεερ Γκυντ για αρκετά χρόνια ‒μάλλον συχνά‒ ίσως τα έκλεισα και προσπέρασα…
Είναι η πρώτη φορά που το λέω έτσι απερίφραστα και το εμπιστεύομαι
Σ’ εσάς,
σ’ εσάς που με Ακούτε !
Info: Περισσότερες πληροφορίες εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.