- CITY GUIDE
- PODCAST
-
37°
Σε σας που μας ακούτε
Ο Μάνος Καρατζογιάννης μοιράζεται σκέψεις με αφορμή την παράσταση
![4741-35213.jpg 4741-35213.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/4741-35213_0.jpg)
![316025-623450.jpg 316025-623450.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2015/12/28/316025-623450.jpg)
«Παποράκι του Μπουρνόβα και καρότσα της στεριάς, πόσα τάληρα γυρεύεις στον Περαία να με πάς» κι ένα σκοτάδι πηχτό σαν αυτό που περιγράφει η Ζωή στην «Παρέλαση». Και τρακ σαν της Δήμητρας Κιοσσοπούλου από το «Ταξίδι Μακριά».
Αυτά θυμάμαι από την πρεμιέρα της «Κασέτας», της πρώτης μου ουσιαστικά θεατρικής εμφάνισης σε σκηνοθεσία του δασκάλου μου Γιώργου Αρμένη. Και την πρώτη συνάντηση μου με τη Λούλα Αναγνωστάκη και τα μαύρα γυαλιά της. Χωρίς να ξέρω το γιατί και σίγουρα όχι γιατί είχε γράψει το έργο, αισθανόμουν ότι ήταν σημαντική τόσο για τη δική μου ζωή όσο και για τις ζωές όλων μας – όπως ακριβώς αισθάνεται και ο Άγης για τη Ρόζα Λούξεμπουργκ στο έργο του και στο έργο μας.
Σ’ ένα έργο, που μιλάει για το σύγχρονο άνθρωπο: στην καθημερινότητά του, στις πιο κοντινές του σχέσεις, στη συνάθροιση, στο δημόσιο χώρο.
Τα πρόσωπα του «Σ’ Εσάς που με Ακούτε» προσπαθούν να επικοινωνήσουν σε μια αποσπασματική πραγματικότητα επιλέγοντας τη «φανταστική» για να ξεκουραστούν. Δεν τους βοηθάει κι η μνήμη – καθηλωμένη από τις εξαρτήσεις και τη σύγχυση της εποχής. Προσπαθούν να θυμηθούν, να αλλάξουν ζωή, να βρουν την ησυχία τους. Μετέωρα αναζητούν τη δική τους «Μαρία», ώσπου στο τέλος ‒αφού χορέψουν και μεθύσουν‒ αποφασίσουν να κάνουν την υπέρβαση: να μπουν σε μια κοινή συνθήκη. Να παίξουν όλοι μαζί ένα παιχνίδι αφήγησης, τόσο προσωπικό που γίνεται πολιτικό. Με όχημα το λόγο και το σώμα τους εμφανίζονται στο δημόσιο χώρο. Ανασταίνουν τους δικούς τους νεκρούς –ποιητές και οικείους– για να αποκαλύψουν την πιο ιδιωτική τους πλευρά –συχνά ασύμβατη με την εικόνα που δίνουν στους άλλους‒ σε μια διαρκώς απειλητική δημόσια σφαίρα, λίγο πριν αυτή εισβάλλει για τα καλά στην «πολυπολιτισμική πόλη» τους.
Ευρώπη, Λαθρομετανάστες, Φτώχεια, Νεοναζί κι ένας τρομαγμένος λαός που πρέπει να εξαφανιστεί με τον πιο φρικτό τρόπο, να ξεχαστεί στο «χτες» και να αποχαιρετίσει τον κόσμο, όπως τον ήξερε...
Και η Ρόζα;
Πάντα εκεί στην πανανθρώπινη πολιτεία, πάνω σε ένα τραπέζι, να μιλάει σε χιλιάδες εργάτες και πεινασμένους. αδύναμη, σα ραχητική, με μια παλιά καπαρντίνα, βαριά σα θάνατο. Μιλάει για να σωθούν οι χαμένοι της γης, οι κολασμένοι, οι διαφορετικοί, οι ευσυγκίνητοι, οι άπληστοι για ζωή.
Μαζί της θα δολοφονηθεί και η επανάσταση…
Τώρα δα θυμήθηκα...
ότι στην πρεμιέρα ήταν και ο Λευτέρης Βογιατζής.
Βοηθείστε με να θυμηθώ…
Και η Μαρίκα Τζιραλίδου που παίζαμε μαζί – δε ζει πια‒ και μου μίλαγε για τη δική τους πρώτη εμφάνιση στον «Κυριακάτικο Περίπατο» στο Θέατρο της Νέας Ιωνίας του Γ. Μιχαηλίδη.
Και μου έγραψε –νομίζω του Σολωμού‒ στην κάρτα ευχή: πάντα ανοιχτά, πάντα άγρυπνα τα μάτια της ψυχής σου…
Μα εγώ… σαν άλλος επιπόλαιος Πεερ Γκυντ για αρκετά χρόνια ‒μάλλον συχνά‒ ίσως τα έκλεισα και προσπέρασα…
Είναι η πρώτη φορά που το λέω έτσι απερίφραστα και το εμπιστεύομαι
Σ’ εσάς,
σ’ εσάς που με Ακούτε !
Info: Περισσότερες πληροφορίες εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.