Ξεκίνησαν «Τα ωραία μας χέρια»
Η σκηνοθέτρια Έφη Μπίρμπα μας βάζει στο κλίμα της παράστασης
Πέρυσι ο «Σωσίας» τους ήταν μία από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις και αγαπημένες παραστάσεις της χρονιάς. Φέτος η Έφη Μπίρμπα σκηνοθετεί τον Άρη Σερβετάλη και μια ομάδα ηθοποιών στο έργο του Ευθύμη Φιλίππου «Τα ωραία μας χέρια». «Ο τίτλος σχετίζεται με μια εικόνα που εμφανίζεται στο κείμενο και αναφέρεται στη δυσκολία να διαπεράσουν τα χέρια το στρώμα της λιθόσφαιρας» θα πει η Έφη Μπίρμπα.
Η εργασία επικεντρώνεται στη σύνθεση εικόνων που ανασύρονται από περιοχές μνήμης κατά τη μυσταγωγική και καθαρτήρια συνάντηση προσώπων γύρω από την τελετουργία ενός νεκρικού συμποσίου. «Αφετηρία αυτής της δουλειάς ήταν μια προσωπική εμπειρία από ένα αποχαιρετιστήριο συμπόσιο ενός πολύ δικού μου ανθρώπου. Δουλεύοντάς τη δραματουργικά στο μυαλό μου συναντήθηκα με τον Ευθύμη Φιλίππου. Μαζί αναλύαμε την εμπειρία και ο Ευθύμης ξεκίνησε να γράφει τα κείμενα, τα οποία εξελίσσονται μαζί με τις πρόβες. Το σώμα κειμένου στέκεται δίπλα, κοντά, μέσα στις εικόνες ― δεν λειτουργεί ως αφηγηματικό πλαίσιο, αλλά μαζί με τις εικόνες δημιουργούν τις σκηνές, που αυτές με τη σειρά τους άλλοτε συνθέτουν μια ενότητα και άλλοτε λειτουργούν αυτοτελώς».
Το πώς αντιλαμβάνεται (αντιλαμβανόμαστε) το θάνατο αναζητά η παράσταση και η τελετουργία γίνεται το μέσο. «Προσεγγίζω το γεγονός του θανάτου μέσα από τις εικόνες που σχετίζονται με την τελετουργία, όπως εγώ τη σκέφτομαι. Δεν είναι δύσκολο να ανακαλύψεις πως όλη η ελληνική ταφική τελετουργία είναι ένα θεατρικό δρώμενο. Η έξοδος, η διάβαση και η ένταξη σε μια άλλη κατάσταση είναι τα τρία μέρη μιας τέτοιας τελετουργίας. Δούλεψα πάρα πολύ σε όλο αυτό».
Και ποιος ο ρόλος των ηθοποιών στο εγχείρημα; «Δεν υπάρχουν ρόλοι-πρόσωπα. Ο καθένας μπαινοβγαίνει στην κατάσταση του άλλου ― όπως συμβαίνει στα όνειρα. Αναζητάω από τους συμμετέχοντες να φέρουν την πραγματικότητά τους, να αντιμετωπίσουν αυτό που κάνουμε πιο πυρηνικά. Όπως και από τους θεατές στοχεύω να το νιώσουν όλο αυτό ως εμπειρία και όχι ως εγκεφαλική άσκηση».
Info: Για περισσότερες πληροφορίες εδώ
INFO
Μια σειρά εικόνων που ανασύρουν από τη μνήμη τους έξι πρόσωπα κατά τη μυσταγωγική συνάντησή τους. (ΡΟΕΣ)
- ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Έφη Μπίρμπα
- ΗΘΟΠΟΙΟΙ: Ιπποκράτης Δελβερούδης, Νίκος Καμόντος, Ελένη Μολέσκη, Ευαγγελία Ράντου, Άρης Σερβετάλης, Αχιλλέας Χαρίσκος
- ΘΕΑΤΡΟ: Ροές
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Φωνές από το περιθώριο και τροφή για σκέψη για την αποδοχή και τα σύγχρονα κοινωνικά στερεότυπα
Η παράσταση του Γιάννη Χουβαρδά αποτελεί το τελευταίο μέρος της σκηνοθετικής του τετραλογίας, με την οποία ολοκληρώνει την προσωπική του διερεύνηση πάνω στη σχέση θεάτρου και κινηματογράφου
Οι πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες της παράστασης που θα κάνει πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 2025
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.