«Πώς έφτασα στην Καύση»
Ο σκηνοθέτης Στράτος Τζίτζης μιλάει για τη νέα του θεατρική δουλειά
Μετά τα ‘ 45τ.μ.’ επέστρεψα στο σπίτι μου, στο Βερολίνο, και είπα να ασχοληθώ με κάτι που έχει να κάνει με τη νέα μου «πατρίδα». Σκέφτηκα να κλείσω τη τριλογία μου «Γυναίκα και Πόλη» με μια ταινία που θα συνέβαινε εκεί κι άρχισα να δουλεύω ένα σενάριο σχετικό. Βρισκόμουν στο τέλος και είχα ήδη ξεκινήσει τη διερεύνηση παραγωγής της ταινίας όταν έσκασε το πρώτο μνημόνιο και ξέσπασαν οι ταραχές του Μαΐου του 2010, με τον εμπρησμό της Marfin.
Ένιωσα, τότε, την καταστροφή να επέρχεται, το πλοίο να βουλιάζει, εγώ ένα ποντίκι που την είχε κάνει, κι άσε του άλλους να πνίγονται. Ανάμεσα στους άλλους ήταν άνθρωποι δικοί μου, που εξέπεμπαν sos στα τηλεφωνήματα και στα emails που ανταλλάσαμε εναγωνίως εκείνες τις μέρες. Κυριευμένος από την ανησυχία, αποφάσισα να αφήσω το ελληνο-βερολινέζικο μέλλον μου στα σκαριά και να επιστρέψω στο παρελθόν μου, για να κάνω κάτι, αν μπορούσα, πριν αυτό γίνει ερείπια.
Πολύ γρήγορα διαπίστωσα, από τις πρώτες μου επαφές στην Ελλάδα, το αδύνατο μιας πολιτικής πράξης, σύμφωνης με την ερμηνεία που έδινα εγώ τουλάχιστον στην κρίση. Εγκαταλείποντας τα εθνοσωτήρια σχέδιά μου, έπεσα σε βαθειά περίσκεψη και τότε συνέλαβα την ιδέα ότι το βαθύτερο της κρίσης βρίσκεται στην έλλειψη πίστης.
Όχι της πίστης με τη χριστιανική έννοια που έχει χάσει το νόημά της κι έχει γίνει μόνο σχηματικό σταυροκόπημα χωρίς ουσία. Ούτε της πίστης με την τραπεζική έννοια (τη λεγόμενη «τραπεζική πίστη»), που εξυπηρετεί κυρίως τους τραπεζίτες, (όπως η χριστιανική εξυπηρετεί τους παππάδες).
Της πίστης με μια πιο ουσιαστική και νέα έννοια, τέτοια που να μπορεί να συντονίσει τα άτομα υπερβατικά, μέσα από μια σύγχρονη μεταφυσική αναφορά, η οποία θα τους έκανε να ξεπεράσουν τις μικροσκοπιμότητές τους και να κάτσουν «γύρω από ένα τραπέζι», ώστε να συζητήσουν για το τι πρέπει να γίνει σε αυτήν την κρίσιμη κατάσταση.
Αμέσως σκέφτηκα ότι θα ήταν ενδιαφέρον να γίνει αυτό το θέμα ενός έργου, που - δεν ξέρω γιατί - το φαντάστηκα θεατρικό. Προκειμένου να το υποδείξω αυτό που ήθελα να πω, υιοθέτησα σαν δραματουργική βάση του έργου το ακριβώς αντίθετο: Κάποια άτομα γύρω από ένα τραπέζι, που δεν μπορούν να συνεννοηθούν με τίποτε για ένα ζήτημα ανάγκης, το οποίο αν αγγίζει κάποιο θέμα μεταφυσικής - όπως αν έχει να κάνει με ένα θάνατο -, θα φανερώσει το ζητούμενο της πίστης.
Έτσι έφτασα στην κεντρική ιδέα της Καύσης
Η υπόθεση του έργου: Μια παρέα πέντε ατόμων μαζεύεται σε ένα σπίτι, όπου έχει πεθάνει ένας δικός τους. Ενώ το κέντρο της πόλης «καίγεται» από ταραχές, αυτοί - κλεισμένοι στο σπίτι - δε μπορούν να συμφωνήσουν για τον τρόπο ταφής του. Το πτώμα σαπίζει, όμως αυτοί επιμένουν στις διαφωνίες τους. Η ανικανότητά τους να επικοινωνήσουν κορυφώνεται με απρόοπτα αποτελέσματα…
Ερμηνεύουν: Γωγώ Μπρέμπου, Γιώργος Χρανιώτης, Νίκος Γεωργάκης, Ιωάννα Μαυρέα, Βασιλική Τρουφάκου
Info: Κάθε Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη και Κυριακή, στις 21:15 μέχρι και 27/2/ 2013
13 € (κανονικό), 10 € (μειωμένο για ανέργους, φοιτητές, μαθητές, για όσους είναι άνω των 65 ετών), Τετάρτες: 10 € και 8 €. Θέατρο: OLVIO, Ιεράς οδού 67 & Φαλαισίας 7, Βοτανικός (πλησίον Μετρό Κεραμεικός). Τηλέφωνο και ώρες κρατήσεων: 210-3414118 (16:00-20:00)
http://www.facebook.com/HKAYSH
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο πρώην γιατρός που αποφάσισε να ασχοληθεί σοβαρά με το θέατρο, οι πετυχημένες παραστάσεις, οι διακρίσεις και το νέο του έργο στο θέατρο του Νέου Κόσμου
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο «Θέατρον» και την ανάγκη του κοινού για έργα με κοινωνικο-πολιτικά μηνύματα
Συνεχόμενα sold out για τη λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ με τον Γεράσιμο Γεννατά
Ο γνωστός καραγκιοζοπαίχτης μας μίλησε για την παράσταση όπου συμμετέχει αλλά και για το θέατρο σκιών
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.