- CITY GUIDE
- PODCAST
-
29°
«Πώς έφτασα στην Καύση»
Ο σκηνοθέτης Στράτος Τζίτζης μιλάει για τη νέα του θεατρική δουλειά
Μετά τα ‘ 45τ.μ.’ επέστρεψα στο σπίτι μου, στο Βερολίνο, και είπα να ασχοληθώ με κάτι που έχει να κάνει με τη νέα μου «πατρίδα». Σκέφτηκα να κλείσω τη τριλογία μου «Γυναίκα και Πόλη» με μια ταινία που θα συνέβαινε εκεί κι άρχισα να δουλεύω ένα σενάριο σχετικό. Βρισκόμουν στο τέλος και είχα ήδη ξεκινήσει τη διερεύνηση παραγωγής της ταινίας όταν έσκασε το πρώτο μνημόνιο και ξέσπασαν οι ταραχές του Μαΐου του 2010, με τον εμπρησμό της Marfin.
Ένιωσα, τότε, την καταστροφή να επέρχεται, το πλοίο να βουλιάζει, εγώ ένα ποντίκι που την είχε κάνει, κι άσε του άλλους να πνίγονται. Ανάμεσα στους άλλους ήταν άνθρωποι δικοί μου, που εξέπεμπαν sos στα τηλεφωνήματα και στα emails που ανταλλάσαμε εναγωνίως εκείνες τις μέρες. Κυριευμένος από την ανησυχία, αποφάσισα να αφήσω το ελληνο-βερολινέζικο μέλλον μου στα σκαριά και να επιστρέψω στο παρελθόν μου, για να κάνω κάτι, αν μπορούσα, πριν αυτό γίνει ερείπια.
Πολύ γρήγορα διαπίστωσα, από τις πρώτες μου επαφές στην Ελλάδα, το αδύνατο μιας πολιτικής πράξης, σύμφωνης με την ερμηνεία που έδινα εγώ τουλάχιστον στην κρίση. Εγκαταλείποντας τα εθνοσωτήρια σχέδιά μου, έπεσα σε βαθειά περίσκεψη και τότε συνέλαβα την ιδέα ότι το βαθύτερο της κρίσης βρίσκεται στην έλλειψη πίστης.
Όχι της πίστης με τη χριστιανική έννοια που έχει χάσει το νόημά της κι έχει γίνει μόνο σχηματικό σταυροκόπημα χωρίς ουσία. Ούτε της πίστης με την τραπεζική έννοια (τη λεγόμενη «τραπεζική πίστη»), που εξυπηρετεί κυρίως τους τραπεζίτες, (όπως η χριστιανική εξυπηρετεί τους παππάδες).
Της πίστης με μια πιο ουσιαστική και νέα έννοια, τέτοια που να μπορεί να συντονίσει τα άτομα υπερβατικά, μέσα από μια σύγχρονη μεταφυσική αναφορά, η οποία θα τους έκανε να ξεπεράσουν τις μικροσκοπιμότητές τους και να κάτσουν «γύρω από ένα τραπέζι», ώστε να συζητήσουν για το τι πρέπει να γίνει σε αυτήν την κρίσιμη κατάσταση.
Αμέσως σκέφτηκα ότι θα ήταν ενδιαφέρον να γίνει αυτό το θέμα ενός έργου, που - δεν ξέρω γιατί - το φαντάστηκα θεατρικό. Προκειμένου να το υποδείξω αυτό που ήθελα να πω, υιοθέτησα σαν δραματουργική βάση του έργου το ακριβώς αντίθετο: Κάποια άτομα γύρω από ένα τραπέζι, που δεν μπορούν να συνεννοηθούν με τίποτε για ένα ζήτημα ανάγκης, το οποίο αν αγγίζει κάποιο θέμα μεταφυσικής - όπως αν έχει να κάνει με ένα θάνατο -, θα φανερώσει το ζητούμενο της πίστης.
Έτσι έφτασα στην κεντρική ιδέα της Καύσης
Η υπόθεση του έργου: Μια παρέα πέντε ατόμων μαζεύεται σε ένα σπίτι, όπου έχει πεθάνει ένας δικός τους. Ενώ το κέντρο της πόλης «καίγεται» από ταραχές, αυτοί - κλεισμένοι στο σπίτι - δε μπορούν να συμφωνήσουν για τον τρόπο ταφής του. Το πτώμα σαπίζει, όμως αυτοί επιμένουν στις διαφωνίες τους. Η ανικανότητά τους να επικοινωνήσουν κορυφώνεται με απρόοπτα αποτελέσματα…
Ερμηνεύουν: Γωγώ Μπρέμπου, Γιώργος Χρανιώτης, Νίκος Γεωργάκης, Ιωάννα Μαυρέα, Βασιλική Τρουφάκου
Info: Κάθε Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη και Κυριακή, στις 21:15 μέχρι και 27/2/ 2013
13 € (κανονικό), 10 € (μειωμένο για ανέργους, φοιτητές, μαθητές, για όσους είναι άνω των 65 ετών), Τετάρτες: 10 € και 8 €. Θέατρο: OLVIO, Ιεράς οδού 67 & Φαλαισίας 7, Βοτανικός (πλησίον Μετρό Κεραμεικός). Τηλέφωνο και ώρες κρατήσεων: 210-3414118 (16:00-20:00)
http://www.facebook.com/HKAYSH
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.