- CITY GUIDE
- PODCAST
-
29°
Μια παράδοξη παράσταση
Η σκηνοθέτρια Έλλη Παπακωνσταντίνου γράφει για το «Δέρμα» που ανεβάζει στο Βυρσοδεψείο
![4741-35213.jpg 4741-35213.jpg](/images/120x120/3/jpg/sites/default/files/contributor/4741-35213_0.jpg)
![30905-69428.jpg 30905-69428.jpg](/images/1074x600/3/jpg/sites/default/files/article/2012/12/04/30905-69428.jpg)
Πρόκειται για μια εντελώς παράδοξη παράσταση/installation που δομείται ως ένα τρίπτυχο. Αναπτύσσεται σε τρεις διαφορετικούς χώρους του Βυρσοδεψείου- κάθε χώρος είναι ειδικά διαμορφωμένος. Κάθε χώρος είναι μια ουτοπία, όπου συμβαίνουν εντελώς απρόβλεπτες δράσεις. Οι θεατές μετακινούνται με βάρκες στο πλημμυρισμένο κτίριο, μπαίνουν σε παράξενα club αλά David Lynch, σε βιομηχανές επεξεργασίας δέρματος, σε καταφύγια…
Πρόκειται για ένα παιχνίδι ενηλίκων που συνθέτουν μέσα από την διαδρομή τους το δικό τους νόημα ζωής. Την δική τους αντίδραση στην μαυρίλα της εποχής, στην μηχανιστική εργασία και την κουλτούρα της κινδυνολογίας και του πένθους που καλλιεργούν τα media.
Στην performance σε γενικές γραμμές χρησιμοποιείται πολύ λίγο κείμενο, ακριβώς γιατί διανύουμε μια Μετά τω Λόγω εποχή. Πολλές ιδεολογίες και ιδεολογήματα, πολλοί –ισμοί και λίγη σκέψη. Επειδή μιλάμε πολύ και δεν προτείνουμε (κυρίως παραπονιόμαστε).
Το πένθος έχει ταξική προέλευση! Φυσικά είμαστε πιεσμένοι, καταπονημένοι, αγχωμένοι για την επιβίωση, στα όριά μας. Αλλά, ας πάψουμε να μιλάμε με όρους ψυχολογίας κι ας αντισταθούμε στην ψυχολογικοποίηση της πολιτικής. «Αγαπητοί συγγενείς, μην κλαίτε!» λέει κάποιος ηθοποιός στην παράσταση. Εμείς, ως ομάδα ‘ODC’, τοποθετούμαστε με μέτωπο στραμμένο στην ζωή κι όχι στα προβλήματα που μας κατακλύζουν και μας συγχέουν. Φτιάχνουμε μικρές ουτοπίες δύναμης, προβοκάρουμε τον θεατή να σκεφτεί, να ονειρευτεί σε μια εποχή που η πραγματικότητα καταπνίγει το όνειρο και την φαντασία και κολλάει την μύτη μας στο τζάμι της πραγματικότητας. Του προτείνουμε ένα ταξίδι στην ουτοπία γιατί πιστεύουμε ότι μπορούμε έστω σε μικροκλίμακα να την δημιουργήσουμε. Η ουτοπία είναι εδώ. Εσύ αποφασίζεις!
Όμως, το ΔΕΡΜΑ είναι από μια άποψη και μια παράσταση προπαγάνδας. Μεταπολιτευτικά κάποιοι επιχείρησαν να ξαναγράψουν την Ιστορία με μια απολιτίκ –κοσμοπολίτικη διάθεση, με δηλώσεις, όπως για παράδειγμα: «Στην Σμύρνη υπήρξε συνωστισμός», που ναι μεν μεμονωμένες, διαμόρφωσαν για εμάς που κινούμαστε πολιτικά στον χώρο της Αριστεράς μια τάση σύγχυσης και ένα αίσθημα κατωτερότητας σε σχέση με τους Ευρωπαίους εταίρους μας και σε σχέση με τα εθνικά μας θέματα. Πόσο άκομψο είναι να δηλώσεις πατριώτης...
Και στην τέχνη, ακόμα είναι πιο in, πιο avant-garde να απαξιώνεις σε εποχές εθνικής σκλαβιάς σύμβολα και να υπερτονίζεις τις αδυναμίες του νεοέλληνα. Χρειάζεται να περάσουμε από την αποδόμηση στην σύνθεση.
Το πρόβλημα ίσως είναι ότι γίναμε Ευρωπαίοι απότομα και τώρα ξεγίναμε και δεν ξέρουμε τι είμαστε. Αγαπάμε τον τόπο μας - γιατί τόση ενοχή με την ταυτότητά μας; Ο άνθρωπος συνδέεται με την γη που τον έθρεψε, με την κοινότητα που τον προσδιόρισε, με την γλώσσα την μητρική. Προσωπικά, είμαι περήφανη που είμαι Ελληνίδα και έτσι επιδεικτικά, με προπαγανδιστικές δηλώσεις κλείνουμε αυτήν την performance. Σήμερα, η μεγαλύτερη προβοκάτσια είναι να δηλώσεις πατριώτης.
Δείτε το video trailer :
6.12 – 30.12, Βυρσοδεψείο, Ορφέως 174, Βοτανικός, 210 3453.203. – 69.08.707.881. Πέμπτη με Κυριακή στις 21.00 / Είσοδος: 10 ευρώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όσα πρέπει να ξέρετε για τη διανομή των δωρεάν εισιτηρίων, τη μέρα και την ώρα
Κι αν τα σκυλιά αναλάμβαναν δράση; Καταιγιστική πλοκή και ευαίσθητη ματιά
Το ανσάμπλ της Κομεντί Φρανσέζ επιστρέφει στην Επίδαυρο με το νέο έργο του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ της Αβινιόν. Ποια είναι, λοιπόν, αυτή η Εκάβη που δεν είναι η Εκάβη;
Και ακόμα: «Τα σκυλιά» και «Ετυμολογίες» στο Φεστιβάλ Αθηνών, «Θεόφιλος sold» από την Όλια Λαζαρίδου και το πολυταξιδεμένο «Lemon»
Το Θεσσαλικό Θέατρο εμπιστεύεται τα ηνία του θεσμού στο νέο αίμα του ελληνικού θεάτρου
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει την αριστοφανική κωμωδία σε σκηνοθεσία - απόδοση του Γιάννη Κακλέα
Είδαμε τη «Μήδεια» του Σάιμον Στόουν στο θέατρο Παλλάς, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου
Εντυπώσεις από την παράσταση σε σκηνοθεσία Άρη Μπινιάρη, με τους Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο Γιώργο Χρυσοστόμου και άλλους εξαιρετικούς ηθοποιούς
Οι μοναδικές λυρικές βραδιές και το ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί
Μιλήσαμε για τον ρόλο του ως Αργκάν στην περιοδεία της παράστασης «Ο κατά φαντασίαν ασθενής», το θέατρο και τη δύσκολη απόφαση που έχει πάρει μέχρι τώρα στην καριέρα του
Σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και με τον Μάνο Βακούση στον πρωταγωνιστικό ρόλο, το ΚΘΒΕ «κατηφορίζει» στην Επίδαυρο
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.