- CITY GUIDE
- PODCAST
-
22°
Έως τις 20 Δεκεμβρίου παρατείνονται οι παραστάσεις του έργου «Βόρνεο, μια ναυτική περιπέτεια», ύστερα από αυξημένη ζήτηση εισιτηρίων και πληρότητα των θέσεων του θεάτρου.
Λίγα λόγια για την παράσταση:
Ένας υποπλοίαρχος αποφασίζει να δεχτεί την πρόταση να διοικήσει ένα γέρικο πλοίο στο τελευταίο του ταξίδι, αναβάλλοντας την επιστροφή του στην πατρίδα και την οικογένειά του.
Πιο αναλυτικά, ο υποπλοίαρχος Κρεγκ καταφτάνει με ένα ατμόπλοιο στη Βομβάη αποφασισμένος να εγκαταλείψει μια και καλή το επάγγελμα του ναυτικού και να επιστρέψει στην πατρίδα του και την οικογένειά του που έχει να δει χρόνια. Παρ’ όλα αυτά, του γίνεται μια πρόταση από τον λιμενάρχη να διοικήσει, για πρώτη του φορά, ένα πλοίο: ένα γέρικο σκαρί με το όνομα Οτέγκα και να το πάει πίσω στην πατρίδα του για να καταλήξει στο νεκροταφείο καραβιών του τόπου του.
Ο Κρεγκ δέχεται τη θέση του καπετάνιου, αναβάλλοντας το γυρισμό του, παρ’ όλο που οι οιωνοί (το γέρικο καράβι, ο πρώην καπετάνιος του που πέθανε στη θάλασσα υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες, το άρρωστο πλήρωμα, οι μνήμες της γυναίκας και της κόρης του που τον είχαν προειδοποιήσει) δείχνουν πως το ταξίδι δεν θα έχει αίσιο τέλος.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού αντιμετωπίζουν μια άγρια καταιγίδα που τους οδηγεί σε μια ξέρα, πλησίον ενός άγνωστου νησιού, κάπου στον Τροπικό. Εκεί, ναύτες και καπετάνιος, βλέπουν τις μέρες τους να περνούν, αντιμετωπίζοντας τις δυσκολίες και περιμένοντας την παλίρροια να έρθει και να τους βγάλει ξανά στη θάλασσα, έτσι ώστε να επιστρέψουν.
Το Βόρνεο είναι μια ιστορία ναυτικών, μια ομάδας ανθρώπων κάτω από αντίξοες συνθήκες. Πάνω απ’ όλα όμως είναι η προσωπική πορεία, το πέρασμα στην ενηλικίωση του καπετάνιου Κρεγκ.
Πρώτη πηγή υπήρξε το λιμπρέτο του έργου «Ιπτάμενος Ολλανδός», του Ρίχαρντ Βάγκνερ, βάσει του οποίου γράφτηκε μια διασκευασμένη ναυτική περιπέτεια από τον σκηνοθέτη της παράστασης με τον τίτλο «Βόρνεο».
Αυτή η ναυτική περιπέτεια αργότερα βρήκε γόνιμο έδαφος για θεατρική προσαρμογή σε μια εξομολογητική νουβέλα του Πολωνού Τζόζεφ Κόνραντ.
Έτσι, το «Βόρνεο», είναι μια ιστορία, που πραγματοποιεί έναν αισθητικό διάλογο με το έργο του Κόνραντ «η Γραμμή Σκιάς» [1916] σε αφηγηματικό επίπεδο: η ιστορία του «Ιπτάμενου Ολλανδού» βρήκε το δρόμο για τη θεατρική του, αναπαραστατική εξέλιξη στη σκηνή μέσω του έργου του Κόνραντ.
Επιπλέον, έχει επιρροές από ταξιδιωτικές αναφορές πάνω στο περιβάλλον της νήσου Βόρνεο, καθώς επίσης και στοιχεία από ναυτικές περιπέτειες με σκοτεινή θεματολογία, όπως η «Μπαλάντα του γέρο –ναυτικού» του Σάμιουελ Κόλεριτζ ή «Τα ταξίδια του Γκιούλιβερ» του Τζόναθαν Σουίφτ [Μέρος Β’].
Προειδοποίηση
Σε οποιαδήποτε περίπτωση, λόγω της ιδιαιτερότητας που έχει η μετάβαση των θεατών από τη στεριά στη θάλασσα, καλό θα ήταν να γίνονται οι απαραίτητες ενέργειες γι’ αυτό το ταξίδι.
Σημείωση:
Είναι απαραίτητες οι κρατήσεις θέσεων. Επιπλέον λειτουργεί προπώληση εισιτηρίων στις ακόλουθες ώρες ταμείου: 11:00 – 14:00 και 18:00 – 20:00
Πληροφορίες παράστασης
- Είδος: Δραματοποιημένη λογοτεχνία
- Σκηνή: Rabbithole [Γερμανικού 20, Μεταξουργείο]
- Ημέρες/Ώρες παραστάσεων: Παρασκευή 21:15, Σάββατο 21:15, Κυριακή 20:00
- Διάρκεια: 120 λεπτά
- Εισιτήρια: 12, 8 [φοιτ.], 5 ευρώ [ανέργων]
- Πληροφορίες/Κρατήσεις: 210. 52 49 903
- Ηθοποιοί: Βίκυ Λέκκα, Βίκυ Τριανταφύλλου/ Μαριάννα Λάζαρη, Τώνια Ράλλη, Μελαχρινός Βελέντζας, Δανάη Ντέμου, Αριάδνη Μιχαηλάρη, Ξανθή Σπανού, Βίβιαν Πανταζή
- Σκηνικά: Αλέξανδρος Λόγγος, Τώνια Ράλλη
- Κοστούμια: Θάλεια Τσίγκου
- Videoart: Παναγιώτης Λαμπής, Τώνια Ράλλη
- Φωτογραφία: Μαρία Τούλτσα
- Μουσική: Στάθης Νταφαλιάς
- Φωτισμοί: Γιώργος Κορδέλλας, Γιώργος Σίμωνας
- Σχεδιασμός ηλεκτρονικής σελίδας και εντύπων: Αριάδνη Μιχαηλάρη
- Σκηνοθεσία: Γιώργος Σίμωνας
- Μια παραγωγή της ομάδας Mannschaft / mannschaft.gr
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά μιλάει για τη νέα του παράσταση-πλατφόρμα
Και ακόμα: «Μήδεια» στο Παλλάς, «Ηρακλής μαινόμενος» στο Κηποθέατρο Παπάγου, Yamammoto Noh Theatre στο Σχολείον της Αθήνας, 3 δουλειές της bijoux de kant
Μισός αιώνας (και βάλε) Σταμάτης Φασουλής και ό,τι συμβαίνει στην επιθεώρηση θα έχει πάντα το στίγμα του
Ο μεγάλος σκηνοθέτης μάς μιλά για την Ορέστεια που παρουσιάζει στην Επίδαυρο
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιώργος Κουμεντάκης παρουσίασε το νέο, φιλόδοξο, πολυσυλλεκτικό και ευρείας απεύθυνσης πρόγραμμα
Καθώς η «Amalia Melancholia» έρχεται στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, η συγγραφέας του βιβλίου «Ο κήπος της Αμαλίας» (εκδόσεις Πατάκη) γράφει για τη «βασίλισσα των φοινίκων»
Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»
Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη
Η «ψυχή» του studio αρχαίου δράματος γράφει για το Διεθνές Εργαστήριο Αρχαίου Δράματος του Εθνικού Θεάτρου
Οι εκδηλώσεις της πρώτης εβδομάδας του θεσμού
Μιλήσαμε με τους βραβευμένους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Βίβιαν Στεργίου για τις ηρωίδες που εμπνεύστηκαν από την «Εκάβη» και την «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη
Η διακεκριμένη σκηνοθέτις μάς συστήνει τη νέα, υπαρξιακή και ιδιαίτερη για την ίδια, δουλειά της και μας προσκαλεί σε έναν κόσμο… ανάποδο
Ο ανερχόμενος δημιουργός μιλά για όσα του έχει προσφέρει η διεθνής προβολή και διαδρομή των παραστάσεών του
Και ακόμα:«Μιντάτι» από την Τζένη Αργυρίου, «Ιεροτελεστία της άνοιξης» από τον Ροζέρ Μπερνάτ
Ο Θάνος Παπακωνσταντίνου σκηνοθετεί ένα από τα σπουδαιότερα έργα του μεγάλου ποιητή στο αρχαίο θέατρο Επιδαύρου
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών
«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα
Το αντιπολεμικό έργο του Ευριπίδη στο Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου μέσα από τη ματιά του διακεκριμένου Ρώσου σκηνοθέτη Τιμοφέι Κουλιάμπιν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.