- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
Ένα μιούζικαλ στον Άδη
O σκηνοθέτης Δημήτρης Τάρλοου γράφει στην A.V. για το έργο «Ευρυδίκη»
Η «Ευρυδίκη» της αμερικανίδας SarahRuhl είναι ένα εξαιρετικό και ιδιαίτερα ποιητικό, σύγχρονο έργο που χρησιμοποιεί ως αφετηρία τον πασίγνωστο αρχαίο μύθο του Ορφέα και της Ευρυδίκης για να μιλήσει με μελαγχολικό χιούμορ για την δυσκολία του αποχωρισμού, το παράδοξο του θανάτου, την δύναμη της Τέχνης, αλλά κυρίως για την βία, όσο κι αν αυτό ακούγεται περίεργο. Η Ευρυδίκη γίνεται ο αποδέκτης από όλους τους άντρες της ζωής της, αυτής της λεκτικής αλλά και εξωλεκτικής βίας, καθώς ο υπερευαίσθητος καλλιτέχνης αλλά και εμμονικός και εγωπαθής Ορφέας, προσδοκεί από αυτήν το ανέφικτο, να τον εμπνεύσει δηλαδή ενώ είναι νεκρή.
O ήδη νεκρός πατέρας της την συναντάει στον Κάτω Κόσμο και ακόμα κι εκεί την διεκδικεί σχεδόν ερωτικά και ο Άρχοντας του Κάτω Κόσμου της κάνει μία επίδειξη χυδαίας δύναμης που θυμίζει αρκετά τον τρόμο που σπέρνει ο φασιστικός παροξυσμός. Οι μεταμορφώσεις του προσώπου αυτού παραπέμπουν άμεσα στις μεταμφιέσεις των εκφραστών της ωμής βίας, που με το πρόσχημα της καθαρότητας προχωρούν σε εκκαθαρίσεις.
Σαν να μην φτάνουν όλα αυτά τρεις πέτρες(!) μόνιμοι κάτοικοι του Άδη συνθέτουν ένα εφιαλτικό και γκροτέσκο σκηνικό, μέσα στο οποίο η Ευρυδίκη νιώθει τι πραγματικά σημαίνει θάνατος: απαγόρευση και αδυναμία έκφρασης αισθημάτων, αισθήσεων και αναμνήσεων, όλων όσων δηλαδή συγκροτούν τον ανθρώπινο ψυχισμό. Οι ρόλοι αυτοί, είναι γραμμένοι από την συγγραφέα εν είδει χορού αρχαίας τραγωδίας, με κωμικά και ειρωνικά όμως στοιχεία.
Επιβλέπουν, παροτρύνουν και σχολιάζουν την δράση, αλλά δεν την προωθούν. Στην παράσταση αποδίδονται περίπου ως αρτίστες τσίρκου, ένα εφιαλτικό θέατρο εν θεάτρο. Προς το τέλος δε του έργου αποκτούν έναν σχεδόν μπρεχτικό χαρακτήρα, καθώς απεκδύονται τα κουστούμια ή τις περούκες τους και τραγουδούν:
«Είμαστε όλοι νεκροί μες στην γκρίζα ερημιά,
είμαστε όλοι νεκροί δεν υπάρχουμε πια,
όλα τώρα είναι εύκολο να γίνουν,
όλα τώρα είναι πιο απλά.»
Η μουσική παίζει έναν πολύ σημαντικό ρόλο στην παράσταση, καθώς οι ηθοποιοί παίζουν ζωντανά και τραγουδούν τις υπέροχες και ιδιαίτερες μελωδίες της Κατερίνας Πολέμη σε στίχους του ποιητή Στρατή Πασχάλη, που έρχονται σε θαυμάσια αντίστιξη με τα διασκευασμένα κομμάτια της σύγχρονης ελληνικής ποπ, της ντίσκο των 70’s, ή ακόμα των θραυσμάτων από ρεμπέτικα ή Χατζιδάκι που στοιχειώνουν την μνήμη των ηρώων.
Το στοιχείο του νερού είναι έντονο καθώς όλα συμβαίνουν γύρω από και μέσα σε μία εξάμετρη πισίνα-διάδρομο, αρκετά βαθιά ώστε οι ηθοποιοί να κολυμπούν σ’ αυτήν. Το μαγικό μπάνιο του Ορφέα και της Ευρυδίκης στην αρχή της παράστασης, που σηματοδοτεί τον αιώνιο έρωτά τους, θα δώσει την θέση του στα νερά της Στυγός, στα οποία θα εμβαπτιστούν αργότερα όλοι όσοι πεθαίνουν για πάντα. Έρωτας και θάνατος σε μιαν αναπόσπαστη ενότητα. Οι τελικές εικόνες επιθυμούν να δηλώσουν μια πίστη για κάτι νέο που κυοφορείται στην χώρα μας, όχι ωστόσο άσχετο από το βαθιά εγχαραγμένο κυτταρικό μας παρελθόν.
Ένας εκλεκτός θίασος πρωταγωνιστών, με προεξάρχοντες την Κόρα Καρβούνη, τον Λαέρτη Μαλκότση, τον Γιάννη Νταλιάνη, τον Κώστα Γάκη και τον Σωκράτη Πατσίκα στελεχώνει την παράσταση, ενώ την διανομή συμπληρώνουν η εξαιρετική βιολίστρια και χορεύτρια Νεφέλη Μαρκάκη και η Ελένη Μπούκλη, θαυμάσια τραγουδίστρια και κιθαρωδός που ντεμπουτάρει στο θέατρο, καθώς είναι ακόμα μαθήτρια της σχολής του Ωδείου Αθηνών. Αξίζει τέλος να αναφερθεί ότι το εικαστικό περιβάλλον είναι μία δημιουργία της Ελένης Μανωλοπούλου, φωτισμένο με μαεστρία από τον Αλέκο Αναστασίου, ενώ η επιμέλεια της κίνησης είναι της Ζωής Χατζηαντωνίου.
Δες το Trailer της παράστασης
Θέατρο Πορεία, Τρικόρφων 3-5 & 3ης Σεπτεμβρίου 69 - Πλατεία Βικτωρίας, 210 8210.991 & 210 8210.082
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον σκηνοθέτη για την παράσταση στο «Θέατρον» και την ανάγκη του κοινού για έργα με κοινωνικο-πολιτικά μηνύματα
Συνεχόμενα sold out για τη λυτρωτική ροκ τελετουργία για τον Αντονέν Αρτώ με τον Γεράσιμο Γεννατά
Ο γνωστός καραγκοζιοπαίχτης μας μίλησε για την παράσταση όπου συμμετέχει αλλά και για το θέατρο σκιών
Μιλήσαμε με τον δημοφιλή σκηνοθέτη που μετέτρεψε τη σκηνή της Στέγης σε «αρένα» ενός rave party για την παράσταση «Οξυγόνο»
Το θεατρικό ισπανικό έργο της Μάρτα Μπαρσελό, σε σκηνοθεσία Νίκου Καραγέωργου, είναι ένας ύμνος στη αγάπη δίχως όρους
Ο ηθοποιός φέρνει στη σκηνή την αληθινή ιστορία της Charlotte Von Mahlsdorf, της πιο διάσημης Γερμανίδας trans γυναίκας
Τι παραστάσεις ξεκινούν στα θέατρα της Αθήνας τις μέρες που ακολουθούν;
Το έργο του Τζέφρι Ναφτς, εντασσόμενο στην γκέι δραματουργία, διαθέτει μια στιβαρή, αν και πλέον κλασική, δομή, αλλά κυρίως θίγει ζητήματα που η τρέχουσα δραματουργία σπάνια τολμά να θίξει
Ο Ιωάννης Απέργης πρωταγωνιστεί στο διασημότερο μουσικό παραμύθι όλων των εποχών
Τι μας είπε ο σκηνοθέτης για το έργο και τον Μποστ λίγο πριν την πρεμιέρα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μιλήσαμε με τη συγγραφέα του «Frankenstein & Eliza» λίγο πριν την πρεμιέρα στο θέατρο Πορεία
Μια παράσταση της Χριστίνας Κυριαζίδη για το φως και το σκοτάδι της γυναικείας ψυχής
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το έργο «Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ» στο θέατρο ΕΛΕΡ και όλα όσα την απασχολούν
Το θέατρο Πόρτα άνοιξε την πρόβα του έργου του Μπέκετ σε σκηνοθεσία Θωμά Μοσχόπουλου, σε νέους 14-17 ετών
Κριτική για την παράσταση στο θέατρο Κνωσός
Κωμωδίες, υπαρξιακές αναζητήσεις, σάτιρα, σύγχρονες μεταφορές κλασικών έργων, πρεμιέρες σύγχρονων έργων
Το έργο της Μάρτα Μπαρσελό αποτυπώνει τη διαδρομή της σχέσης «μητέρας-κόρης», μετά την ανατρεπτική απόφασή τους να εφαρμόσουν τους όρους ενός άρρηκτου συμβολαίου
Μια καριέρα που ξεπερνάει τα σύνορα της Ελλάδας
Η γνωστή ηθοποιός μιλάει για το show «Σούπερ Ατού» και για την παράσταση «Διάφανος Ύπνος»
Ο ράπερ μιλάει για την απόφασή του να δοκιμάσει κάτι που δεν έχει ξανακάνει, το θεατρικό σανίδι, στο ψυχολογικό θρίλερ που σκηνοθετεί ο Δημήτρης Αγοράς
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.