Θεατρο - Οπερα

Ο άστεγος και η κυρία

O σκηνοθέτης της παράστασης  «Χάρτινα λουλούδια», Κώστας Φιλίππογλου, αναλύει στην A.V. τη ματιά του στο έργο

4741-35213.jpg
Δημήτρης Μαστρογιαννίτης
ΤΕΥΧΟΣ 407
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
26983-59208.jpg

Ένας άστεγος, παρίας, ανέγγιχτος της δυτικής κοινωνίας, από αυτούς που τους εμπιστευόμαστε να κουβαλήσουν τα ψώνια μας από το super market με αντάλλαγμα κάποιων κερμάτων, αλλά ποτέ δεν θα τους βάζαμε στο «προστατευμένο καθαρό σπίτι μας», ζητάει καταφύγιο στο διαμέρισμα μιας μεσοαστής κυρίας. Μιας γυναίκας με «τακτοποιημένη» ζωή, τρία γεύματα διαίτης την ημέρα, που ανοίγει πόρτες, κλείνει πόρτες, ανοίγει βρύσες, κλείνει βρύσες και τα κάνει όλα όπως πρέπει. Μιας γυναίκας που δεν έχει φίλους, ούτε ουσιαστικές προσωπικές σχέσεις. Του παρέχει άσυλο στην αρχή, για λίγες ώρες. Αυτές οι ώρες γίνονται τελικά τρεις μέρες. Και μέσα σε αυτές τις τρεις ημέρες αυτός της αποδομεί όλη της τη ζωή... Σε πρώτο επίπεδο έχουμε τους χαρακτήρες, τα αμφιθυμικά συναισθήματα που βιώνουν και τη δυναμική της σχέσης τους.

Η πολιτική

Σε δεύτερο επίπεδο, λειτουργεί σαν μια συμβολική αναπαράσταση της πάλης μεταξύ της κατώτερης και της μεσαίας οικονομικής τάξης. Του φόβου των μεσαίων για τους κατώτερους και του φθόνου των φτωχών για τους μεσαίους. Η ανώτερη τάξη απουσιάζει. Αν οι άστεγοι είναι ανέγγιχτοι γιατί τους σιχαίνονται και τους φοβούνται, οι πλούσιοι είναι ανέγγιχτοι γιατί κανείς δεν μπορεί να τους πλησιάσει.

Η ψυχολογία

Σε τρίτο επίπεδο μπαίνει η ψυχολογία. Αυτή η γυναίκα όχι μόνο δεν τον διώχνει, αλλά του αφήνει χώρο να αναπτυχθεί και να δυναμώσει, σαν να επιζητά την αποδόμηση και την καταστροφή της. Σε αυτό το ψυχολογικό επίπεδο επικεντρώθηκε η παράσταση. Οι δύο χαρακτήρες, o Μπέτο ή Μπαρακούντα και η Εύα, μοιάζουν σαν να είναι ο ένας το alter ego του άλλου. Σαν να είναι ένα πρόσωπο με δύο προσωπικότητες.

Οι ήρωες

Ενσαρκώνονται από την Κατερίνα Λέχου και τον Άρη Σερβετάλη. Δύο σπουδαίους ηθοποιούς που πίστεψαν σε αυτή την παράσταση, δούλεψαν πολύ όχι σαν ηθοποιοί-εκτελεστές, αλλά σαν ηθοποιοί-δημιουργοί και έφεραν ιδέες και προτάσεις που πλούτισαν την τελική μορφή της δουλειάς μας.

Ιnfo

«Χάρτινα λουλούδια» του Egon Wolff. Θέατρο Ιλίσια, Παπαδιαμαντοπούλου 4 & Βασιλίσσης Σοφίας, 210 7210.045, 210 7216.317. Δευτ. & Τρ. 21.15. € 16, 12 (Φ/Άνεργοι)


ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ

Η A.V. εξασφάλισε για εσάς 40 διπλά εισιτήρια για την παράσταση, τη Δευτέρα 8/10, στις 21.15. Στείλτε SMS: AVP (κενό) και ονοματεπώνυμο στο 54121, μέχρι 5/10 στις 12 μ.μ. Οι νικητές θα ειδοποιηθούν με sms και τα ονόματά τους θα βρίσκονται σε λίστα στο ταμείο.

Κάθε μήνυμα χρεώνεται € 1,23 με ΦΠΑ

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ευθύμης Φιλίππου & Αγγελική Παπούλια, "Ετυμολογίες"
Ευθύμης Φιλίππου - Αγγελική Παπούλια: «Ετυμολογίες» κόντρα στα δεδομένα

Τι κάνουν ο βραβευμένος σεναριογράφος και η καταξιωμένη ηθοποιός στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής; Τους ζητήσαμε να αποκωδικοποιήσουν τις «Ετυμολογίες», αυτή τη διαφορετική παράσταση-«ημερίδα»

Ανέστης Αζάς, "Τα σκυλιά"
Ανέστης Αζάς: Όταν «Τα σκυλιά» ψάχνουν το δίκιο τους

Ένας τετράποδος ντετέκτιβ αναλαμβάνει να εξιχνιάσει τη δολοφονία ενός άλλου σκύλου. Η βία και η μη απόδοση δικαιοσύνης βρίσκονται στο επίκεντρο της νέας παράστασης του γνωστού σκηνοθέτη

Σφάλμα σύνδεσης
Σφάλμα σύνδεσης: ΑΙ, μπορείς να μου πεις τι θα γίνει στο μέλλον;

Μιλήσαμε με τον ηθοποιό Χαλίλ Αλιζάντα και την σκηνοθέτρια Γιολάντα Μαρκοπούλου για τον ρόλο που παίζει η τεχνολογία στον μετασχηματισμό των οικογενειακών δεσμών των προσφύγων και μεταναστών

Forced Entertainment, «Signal to Noise»
Οι Forced Entertainment εκπέμπουν Signal to Noise από την Πειραιώς 260

«Η αγαπημένη του κυρίου Λιν» με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη, «50 χρόνια, μια νύχτα» από τον Μάνο Καρατζογιάννη, αφιέρωμα στον Λευτέρη Βογιατζή και άλλες παραστάσεις αυτή την εβδομάδα

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.